Hotely hledají věrné zákazníky, podívejte se, kde je najdete

 

Získávat stále nové zákazníky znamená 10x vyšší náklady na marketing, než když se k vám vrací opakovaně. Hotely se bouří proti rezervačním portálům. Není se co divit, protože provize dosahují až 30 %. Na druhé straně vědí, že se bez nich neobejdou. Když si do vyhledávače zadáte jméno hotelu, většinou se na prvním místě zobrazí ne jeho webové stránky, ale údaj z Booking.com nebo jiných portálů. Čeho tedy chtějí svým protestem, zaštítěným evropskou hotelovou federací Hotrec, dosáhnout? Prý jde především o to, aby hotely předvedly, že umějí táhnout za jeden provaz.

 
Hotely hledají věrné zákazníky
 
To je trochu málo a ukazuje se spíš bezradnost hoteliérů. S rezervačními portály to jde špatně, ale bez nich by se podnikalo ještě hůře. Existuje tedy nějaká možnost, jak je alespoň zčásti obejít?

Hotely mají samozřejmě i své internetové stránky, většinou s vlastními rezervačními systémy. Zájemce však musí hledat konkrétní podnik. Pokud se jen chce ubytovat v nějaké oblasti nebo městě, je pro něj výhodnější využít rezervační portál, kde má všechny nabídky na jednom místě. Zvláště když se ceny neliší.

"Host, který se u vás necítí dobře a se kterým nekomunikujete, se příště nevrátí, i kdyby měl věrnostní výhody."

Jak je z protestní akce zřejmé, hoteliéři se zaměřili na informování stávajících hostů přímo v hotelu. Spoléhají se, že se budou vracet a příště využijí jejich systém nebo zavolají telefonem. Chtějí tedy mít věrné zákazníky. Ale jednoduchým apelem na nerušenkách (to jsou ty tabulky na dveře, které oznamují, že vás pokojské nemají rušit) mnoho nedosáhnou. Loajalita totiž nevzniká jedním oznámením (ani dvěma či třemi). Je třeba ji budovat ( viz článek Dobrá péče korumpuje, poskytujte ji).


Stavte na systému

Dnes je jednoznačně nutné postavit věrnost na systému. Ten sice sám o sobě nestačí (i když si to řada marketérů myslí), ale na druhé straně se bez něj neobejdete, chcete-li mít pro marketing dobré základy a především informace. Potřebujete nejen kontaktní údaje, ale také třeba statistiky. Pak můžete své hosty oslovovat tak, aby se do podniku nevraceli jen kvůli akčním slevám.

Izolované věrností systémy mají ovšem jeden nedostatek. Host musí nejdříve přijít, abyste mu dali kartu. Opět vás tedy nejdříve hledá, pravděpodobně přes rezervační portály. Je tu však ještě jedna možnost: využít globální věrnostní systém, přivádějící i nové zákazníky, kteří u vás ještě nikdy nebyli. Všichni držitelé karet vás mohou jednoduše najít na webu nebo v mobilní aplikaci.

Jestliže tedy Hotrec vyzývá k "obcházení rezervačních portálů", jeví se tento způsob jako nejlepší naplnění výzvy.


V intuitivním marketingu platí, že věrné zákazníky dělají dobré služby

Opakuji ale znovu, že systém je jen polovina práce. Host, který se u vás necítí dobře a se kterým nekomunikujete, se příště nevrátí, i kdyby měl věrnostní výhody.

Můj extra tip Intuitivní podnikatel používá systémy a technologie proto, aby mohl poskytovat ještě lepší služby. Nejde tedy o nic samoúčelného, nějakou honbu za moderností. Jedná se o nástroj. Takový nástroj a další k tomu najdete v IM+ Strategii úspěchu.

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat dobré podnikání a marketing, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde