Hotely hledají věrné zákazníky, podívejte se, kde je najdete
To je trochu málo a ukazuje se spíš bezradnost hoteliérů. S rezervačními portály to jde špatně, ale bez nich by se podnikalo ještě hůře. Existuje tedy nějaká možnost, jak je alespoň zčásti obejít?
Hotely mají samozřejmě i své internetové stránky, většinou s vlastními rezervačními systémy. Zájemce však musí hledat konkrétní podnik. Pokud se jen chce ubytovat v nějaké oblasti nebo městě, je pro něj výhodnější využít rezervační portál, kde má všechny nabídky na jednom místě. Zvláště když se ceny neliší.
Jak je z protestní akce zřejmé, hoteliéři se zaměřili na informování stávajících hostů přímo v hotelu. Spoléhají se, že se budou vracet a příště využijí jejich systém nebo zavolají telefonem. Chtějí tedy mít věrné zákazníky. Ale jednoduchým apelem na nerušenkách (to jsou ty tabulky na dveře, které oznamují, že vás pokojské nemají rušit) mnoho nedosáhnou. Loajalita totiž nevzniká jedním oznámením (ani dvěma či třemi). Je třeba ji budovat ( viz článek Dobrá péče korumpuje, poskytujte ji).
Stavte na systému
Dnes je jednoznačně nutné postavit věrnost na systému. Ten sice sám o sobě nestačí (i když si to řada marketérů myslí), ale na druhé straně se bez něj neobejdete, chcete-li mít pro marketing dobré základy a především informace. Potřebujete nejen kontaktní údaje, ale také třeba statistiky. Pak můžete své hosty oslovovat tak, aby se do podniku nevraceli jen kvůli akčním slevám.
Izolované věrností systémy mají ovšem jeden nedostatek. Host musí nejdříve přijít, abyste mu dali kartu. Opět vás tedy nejdříve hledá, pravděpodobně přes rezervační portály. Je tu však ještě jedna možnost: využít globální věrnostní systém, přivádějící i nové zákazníky, kteří u vás ještě nikdy nebyli. Všichni držitelé karet vás mohou jednoduše najít na webu nebo v mobilní aplikaci.
Jestliže tedy Hotrec vyzývá k "obcházení rezervačních portálů", jeví se tento způsob jako nejlepší naplnění výzvy.
V intuitivním marketingu platí, že věrné zákazníky dělají dobré služby
Opakuji ale znovu, že systém je jen polovina práce. Host, který se u vás necítí dobře a se kterým nekomunikujete, se příště nevrátí, i kdyby měl věrnostní výhody.

Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.