Intuitivní marketing na internetu - 2

Intuitivní marketing na internetu, aneb jiný přístup k marketingu - 2Takže schéma, v němž "zábavný" Facebook doplňují "věcné" firemní stránky nebo e-shop, nefunguje. Tvoří sice naprostou většinu toho, co na internetu najdete, ale tím se nenechte odradit. Je to podobné jako s billboardy u silnic - také si jich nikdo nevšímá a jejich počet přesto (nebo právě proto) roste. Zato návštěvníkův zájem spolehlivě přitahuje zajímavý informační obsah. Rozumějme si dobře: To nejsou, jakkoliv poutavě podané, informace o parametrech vašich produktů. Dokonce mají ke všemu, co nabízíte, poměrně volný vztah. Jde o to, co váš potenciální klient hledá na internetu, když nechce nic koupit.


Jaké informace na webu

Podívejte se například na weby hotelů. Pořadí informací, které vám nabídnou, je asi takové: rezervace, jak vypadají naše pokoje a restaurace, co zaplatíte, jak se k nám dostanete, odkazy na místní stránky… To je samozřejmě zajímavé v okamžiku, kdy se chcete v daném podniku ubytovat, nebo si vybíráte mezi několika místními hotely. Jenže co vás přiměje, abyste navštívili právě tento kraj? Odkazy na stránky obecních úřadů, informujících hlavně o otevírací době místního zdravotního střediska? Nebo celostátní cestovatelské a ubytovací portály, které se z podstaty nemohou zaměřovat na jednotlivé oblasti příliš detailně? ( čtěte i v článku Pět tipů, jak účinně zvýšit tržby v hotelu).

"Většina podnikatelů si řekne, že nebude suplovat práci někoho jiného."


Propagace je služba zákazníkovi

Pokud už tušíte, že vás - jste-li majiteli hotelu - nabádám k tomu, abyste nadšeně a rozsáhle na svých stránkách psali o všech pamětihodnostech v blízkém i vzdálenějším okolí, jste na správné stopě. Jde totiž o přilákání lidí, kteří o vašem kraji nikdy neslyšeli a nemají nejmenší důvod se tam vydat, natož bydlet u vás. Jenže časem zjistí, že by to mohl být docela dobrý nápad.

Porovnejte si návštěvnost. Zájemců o místo a jeho pamětihodnosti je jistě více než těch rozhodnutých, kteří si už rovnou chtějí rezervovat pokoj. Když k vám na web místo desítek budou chodit desetitisíce, nemůže se to na internetu a ve vyhledávačích neprojevit. Takže nasajete další a další "čtenáře", kteří jen jaksi mimochodem a nenásilně zjistí, že jim v tom báječném kraji můžete poskytnout nocleh. A to se v souladu se statistikou musí projevit i na vašich tržbách.

Možná si kladete otázku, proč - když to tak báječně funguje - takto nevypadají všechny podnikatelské stránky. Odpověď je poměrně jednoduchá. Většina podnikatelů si totiž řekne, že nebude suplovat práci někoho jiného. Pokud chcete, aby marketing za vás dělal někdo jiný a vy jste na něj nemuseli vynaložit ani korunu (natož vlastní námahu), je to jistě správná námitka. Totiž nevadí-li vám, že na něm nemáte šanci vůbec nic ovlivnit. A jestli ho ten někdo jiný dělá špatně nebo vůbec ne, pak vám zbývá jen trpně čekat na svůj konec ( o podnikatelské spolupráci se dočtete i v knize Intuitivní marketing pro 21. století).

Přemýšlejte tedy, co je účinnější: Dát si inzerát na obecně zaměřený, třeba odborný web, nebo podobné informace poskytovat sami?


Hleďte si komunity

Ale protože jsem na začátku upozornil, že je třeba si hledět komunit, nezbývá, než abyste šli ještě dále. Často se dá začít diskusí pod články. Někdo z nich má strach, protože mohou přinášet i negativní názory. Ale v tomto případě nejde o reakci anonymních návštěvníků na váš produkt, ale na obecnější informaci. Nediskutují o vašich pracovních rukavicích, ale o nových předpisech z oblasti bezpečnosti práce. Navíc kontroverzní názory přitahují pozornost a tak dokážete do diskuse vtáhnout více čtenářů.

Komunitu pravidelně se vracejících návštěvníků pak můžete dále rozšiřovat. Od formálního členství přes osobní setkávání až po spolupráci na podobě produktu. Nemusíte se bát odmítnutí. Pokud obsah opravdu za něco stojí a není to jen slevová vějička, budete mít zájemců dost.  V programu PARTNER PLUS vám s tím pomůžeme.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby vás zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se

Zastaralý "kreativní" způsob propagace je tedy založen na tom, obrazně řečeno, že mezi pejskaře, venčící před panelákem své miláčky, přijde soused, na krku má pověšenou reklamu na krmivo a "zájemce" poučuje naučenými frázemi o jeho výhodnosti. Nový přístup pak na tom, že mezi pejskaře přijde soused a povypráví jim, co zajímavého se dočetl na vašem webu - kde se mimochodem "také" prodává krmivo.


Zopakujme si na závěr, co je pro marketing na internetu důležité

  • Nepřesouvejte všechny aktivity na sociální sítě, ale naopak přiveďte lidi ze sítí na své stránky, kde máte lepší podmínky.
  • Váš web musí být zajímavý především pro ty návštěvníky, kteří právě nechtějí nic nakupovat. Až se rozhodnou, je pravděpodobné, že k tomu dojde u vás.
  • Poskytujte obecný "čtenářský" obsah minimálně o jednu úroveň nad tím, co nabízíte (viz například turistické informace o kraji - ubytování v hotelu).
  • Nedělejte to formálně a nudně, ale s nadšením, které bude v obsahu znát.
  • Neustále posilujte interaktivitu a komunitní charakter. Žijeme přece v době webu 2.0. A nezapomeňte na osobní kontakty.
  Komentáře: Je rozumné dělat propagaci za jiné?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.