Jak jsem v době krize prodával auta a jak i vy můžete být úspěšní ve špatné době
Co jsem k tomu potřeboval? Vyznat se v myšlení lidí, a především v působení instinktů. Neboť tady šlo o podvědomou, automatickou reakci.
Přenesme se ale na skok do současnosti. Na můj komentář, že luxusní vozy si lidé kupují především jako symbol svého postavení, mi jeden manažer odpověděl: "Někdo tady závidí, že si takové auto nemůže dovolit." Vlastně se trefil. Jeho reakce totiž přesně odpovídala tomu, co jsem řekl.
O co tedy jde? Ve stručnosti ( podrobnější popis fungování instinktů najdete zde): Ve všech společenstvích, lidských i zvířecích, mají alfa samci či samice znaky, kterými dávají své postavení najevo. Lidé se nemohou prokazovat se červeným pozadím, jak to dělají některé opice, a tak k tomu účelu často používají luxusní věci, zvlášť auta.
Jenže pořád tu byl ten problém, že si je kvůli krizi nemohli dovolit. Ne finančně, ale bránila tomu atmosféra ve společnosti. A tak jsem jim napsal:
TATRA 603 sloužila v podnikových autoparcích bez velkých změn dvacet let. Dnešní manažerské vozy jsou po půl roce morálně zastaralé... Automobily pro vedoucí pracovníky musí splňovat několik důležitých kritérií. Vedle technických parametrů a pohodlí užívání je to v neposlední míře i reprezentativnost. A to je problém, protože dnešní manažerské vozy jsou už obvykle po půl roce morálně zastaralé…"
A kolečka v hlavách vedoucích pracovníků a podnikatelů se začala roztáčet: "No jasně, musím přece reprezentovat! Co by si pomysleli naši obchodní partneři, kdybych k nim přijel ve starém autě? Asi že jsme na tom špatně… Ne, to nesmím dopustit!" A výsledkem byla stoprocentní odezva na zaslané nabídky půjčovny aut, pro kterou jsem kampaň připravil.

Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.