Co dělat s váhajícími zákazníky, aby vám nakonec dali vydělat
Všichni by chtěli sklízet hned a vinou tohoto přístupu zůstane 98% zákazníků jako nedozrálá jablka na stromě a otrhá je někdo jiný. Chcete-li mít lepší obchodní úspěch, musíte s tím něco udělat.
Připomíná mi to anekdotu ze starých časů:
"Pojďte si něco koupit, mladý pane," láká trhovec.
"Když já nemám peníze."
"Tak tu nezacláněj a padej odsud, kluku umouněný!"
Zdržujte zákazníky
Jenže vy potřebujete, aby u vás zákazníci "zacláněli" co nejdéle. Zvyšujete tak totiž pravděpodobnost, že až budou chtít koupit, obrátí se právě na vás. Jaké vůbec máte alternativy? Pokud děláte byznys na internetu, tak pravděpodobně jen záložky v prohlížeči a čelnou pozici ve vyhledávačích. První je hodně nespolehlivé, druhé hodně drahé.
Jde tedy o to, abyste péči, kterou (snad) věnujete svým zákazníkům, rozšířili i na ne-zákazníky. Hlavně je přestaňte neustále povzbuzovat, aby nakoupili. Existuje sice domněnka, že budete-li je bombardovat nabídkami "s omezenou platností" vytrvale a dostatečně intenzivně, nakonec jednou povolí, ale máte takové zkušenosti? Skutečně jste na stu procentech? V intuitivním marketingu víme, že úspěch nepřichází do druhého dne.
Vytvářejte "lepkavé" sítě
Máte poměrně dost nástrojů, abyste si udrželi dostatečnou pozornost, i když se třeba neodvážíte vydat za hranice internetu. Web s kvalitním obsahem, sociální sítě, newslettery, diskuse, e-maily, to všechno je jen zapotřebí propojit do jednotné sítě, která udrží vaše ne-zákazníky jako pavučina mouchy. Samozřejmě ne proto, abyste je vysáli. Cílem je poutat jejich pozornost. Jednak aby nepošilhávali po konkurenci, jednak aby v tom okamžiku, kdy opravdu budou chtít koupit, šli najisto a zcela samozřejmě k vám ( přečtěte si také v knize Intuitivní marketing pro 21. století).

Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.