Jak si pijáci vyladili reklamu

 

O vzniku piva Pardál jsem už před časem psal v článku Jak jsme si vytvořili Pardála. Šlo zřejmě o první rozsáhlé zapojení konzumentů do vzniku samotného produktu na našem území a výsledky překonaly všechna očekávání.

 
Jak si pijáci vyladili reklamu
 
Naposledy o tom hovořila na konferenci Retail in Detail Alena Mazancová, manažerka značky. Plán prodeje byl podle jejích informací neuvěřitelným způsobem překročen.

Od samého počátku se pijáci angažovali nejen v "ladění" chuti, ale také v reklamě. Vedle osobní angažovanosti na různých akcích to byly zejména nápadité billboardy. S plánem rozšířit Pardála na celé území České republiky a s nástupem nové jedenáctky Echt však bylo třeba reklamní záběr rozšířit. Od původní malorozpočtové propagace (patřilo k ní například využití obecních rozhlasů) tak Budvar přešel k použití klasických nástrojů. I tam však účinkují hrdí tvůrci Pardála. Možná jste už viděli televizní reklamu. Na mě osobně zapůsobila poněkud chaoticky, cítil jsem napětí mezi obsahem a jeho "uspěchaným" ztvárněním. Jak jsem ale zjistil po shlédnutí kompletní nesestříhané verze, na jinak skvělé reklamě se podepsalo zkrácení pro potřeby (a ceny) prezentace v televizi.

E-book Tajemství Davidova praku od Miloše Tomana

Naštěstí máte možnost i vy shlédnout celou reklamu o tom, jak si pijáci vyladili nejen pivo, ale také jeho propagaci.

A na YouTube najdete i další "dokumentární" snímky, mapující vznik značky.

Skoro by se dalo říct, že tento příběh patří do intuitivního marketingu. Protože místo peněz na nákladné kampaně využívá dobrého nápadu, vztahu se zákazníky a psychologie. Stejně jako to děláme v intuitivním marketingu.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli: