Když už se do marketingu pustíte, dělejte ho naplno

Když už se do marketingu pustíte, dělejte ho naplnoMarketingové cesty jsou lemované troskami, zchátralými stavbami, pomníčky a vším možným harampádím, zarůstajícím trávou. Jejich autoři a majitelé je už dávno opustili, nebo na ně jen zapomněli, protože teď mají plno práce s něčím úplně jiným. Jenže to všechno tu zůstává dál. Někdy jen kazí estetický dojem, jindy ohrožuje své okolí stejně jako trosky družic na oběžné dráze. O čem mluvím? O projektech, které vám na začátku připadají jako dobrý nápad.

Znám to na vlastní kůži. Přečtete si někde návod, jak posílit povědomí o značce, zvýšit obrat, přitáhnout pozornost potenciálních zákazníků a vůbec se dostat o kousek dál. A protože vás zaujme, zařídíte se podle něj. Jenže po čase nemáte čas a náladu, ukáže se, že ta věc nesplnila vaše očekávání a místo přílivu peněz vás jen obírá o čas. A tak ji jednoduše vypustíte z mysli. Bohužel většinou nesejde z očí.

Nepište blogy proto, že se to má, ale protože chcete lidem něco říci.


Méně je někdy více

Několik let jsem jezdil autem na plyn. Překvapovalo mě, jak často mi na čerpacích stanicích dávali najevo, že je tankování LPG obtěžuje. Jistě, oproti benzínu nebo naftě je třeba obsloužit řidiče osobně a někdy to opravdu může být problém, když má při tom jeden člověk ještě obsluhovat pokladnu. Ale to přece musel provozovatel stanice vědět předtím, než se do byznysu s plynem pustil. Když ho pak dělá jen naoko, škodí si mnohem více, než kdyby s ním vůbec nezačal ( viz také článek Značku dělá zákazník).

Podobné situace můžete zažít i v prodejnách. Nabízejí sice spoustu služeb, ale u pultu nebo před pokladnami rostou fronty a zákazníci reptají. Nakonec se ten, kdo si chce dobít mobil nebo vybrat peníze, cítí jako otrava, zdržující normální nakupující.

Nebo pošta. V té naší místní si musím s těžkým balíkem v ruce vystát frontu za lidmi, kteří si přišli vsadit sportku, koupit časopis, vybrat peníze z účtu nebo si dokonce popovídat s paní za přepážkou. Je to normální?

Pojistěte si poloviční slevu PARTNER PLUS! Pořiďte si do 30. 6. nejlevnější variantu LIGHT, která je teď zcela zdarma, a ta vám umožní kdykoliv přejít na vyšší úroveň programu jen za poloviční cenu. I varianta LIGHT vám navíc umožní čerpat naše služby a vyzkoušet si jejich přínos. Pojistěte si svoji slevu, ať vám neuteče.


Na internetu jste navždy

V těchto případech ovšem můžete většinou službu zase zrušit, i když to nevypadá pěkně. Horší je situace na internetu. Tam mnoho věcí zůstává "napořád". Podnikatel nebo firma se například rozhodne, že ke své webové prezentaci přidá blog. Doporučuje se to hlavně kvůli opakovaným návštěvám. Jenže po čase nadšení opadne, dojdou nápady a přednost mají důležitější věci. Když pak natěšení a zvědaví do této pozapomenuté rubriky vstoupíte, najdete zde tři články z počátku roku 2012. Setkal jsem se s tím i u lidí, nabízejících marketingové poradenství.

Návštěvník si ovšem neřekne, že zřejmě kvůli hromadě zakázek nemají čas na články. Jeho úsudek zní asi takto: "Existují vůbec?". Jak všichni víme, na internetu jde všechno rychle. Většina zákazníků nemá čas zjišťovat, jestli jste a fungujete. Ve vyhledávači je přece tolik dalších…

Ještě více je to znát na Facebooku. Z webu sice vedou výrazné odkazy, ale samotné stránky na sociální síti pak sdělují, že "2012: spuštěno". Případně najdete ještě jeden příspěvek, oznamující vám, na co všechno se máte těšit. Takový pohled opět vzbuzuje pochybnosti, jestli už vlastník stránky dávno nezmizel z podnikatelského světa. Přinejmenším působí dojmem, že má nějaké potíže.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání. Dokonce jak vyniknout nad velkou konkurenci a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby se tradiční podnikatelé zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Co na to intuitivní marketing?

V intuitivním marketingu je důležitá zásada: "Dělám to v první řadě pro lidi." Což v praxi znamená, že když už s něčím přijdete, je důležité se tomu věnovat naplno. Samozřejmě, že všechny ty aktivity mají za úkol přispět vašemu marketingu, přitáhnout zákazníky nebo zvýšit tržby. Ale bez toho, že by lidem dávaly nějakou hodnotu, se jim to nemůže podařit. Když tedy budete chápat Facebook jen jako "zvyšovač návštěvnosti", tak ho po pár měsících opustíte, protože se ničeho takového nedočkáte. A budete marně přemýšlet (pokud si vůbec na to uděláte čas), kde se stala chyba. Vždyť jste každý den přidávali čerstvé oznámení o akční slevě!  Více se dočtete v knize Intuitivní marketing pro 21. století.

Zkuste si tedy položit otázku: "Touží návštěvníci právě po tomto obsahu?" Většina podnikatelů, kteří na Facebook rezignovali, si odpověděla, že sice evidentně ne, ale že oni nejsou ochotni se zdržovat s něčím, co jim hned nevynese peníze.

U maloobchodníků zase není žádnou výjimkou přístup, který by se dal nazvat. "Když už to musí být…" Zřídit si web sice patří k dobrému tónu, ale jak vypadá a jestli se občas aktualizuje, na tom už přece nesejde. A proč by nemohla být internetová prodejna bez obrázků, když je jen doplňkem? Představte si, že půjdete na ples podnikatelů (i to může patřit k dobrému tónu), ale protože to děláte jen z povinnosti, navléknete si tepláky. Myslíte si, že ostatní návštěvníci řeknou: "Hlavně že tu je?"


Dělejte marketing naplno

Při všem, co děláte, se tedy ptejte, jestli dáváte svým zákazníkům to, po čem skutečně touží, co potřebují a co jim vylepší život. Nepište blogy proto, že se to má, ale protože chcete lidem něco říci. To samé platí pro Facebook a další sociální sítě. Nedělejte webové stránky jako potěmkinovské vesnice. Raději si zjistěte, jaké informace by tam vaši zákazníci rádi našli. Nekumulujte služby jen proto, abyste vypadali aktivně. Přidejte to, co lidé opravdu chtějí a co jste schopni jim stoprocentně a s plným nasazením poskytnout.

A když už se vám něco nepovede, jednoduše to beze stopy zrušte. Nemá cenu nechávat si důkazy, že jste se snažili. V podnikání se nic takového neocení. Tady buď jedete na plný plyn, nebo vám všichni ujedou. Včetně zákazníků.  Využijte možnosti programu PARTNER PLUS

  Komentáře: Máte na internetu nějaké pomníčky?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: