LinkedIn je nástrojem pro budování osobní značky

LinkedIn už není jen zprostředkovatelna práceDlouhou dobu jsem byl přesvědčený, že LinkedIn je něco na způsob internetové zprostředkovatelny práce. Až mě jeden neodbytný kamarád přiměl k tomu, že jsem se zaregistroval. A s překvapením jsem zjistil, že všechno je jinak. Objevil jsem pak v LinkedIn užitečný nástroj. V dnešní době už se těžko můžeme obejít bez sociálních sítí. Na jedné straně se jim totiž dá vyčítat, že potlačují potřebu setkávat se osobně, na druhé straně zase nabízejí spoustu možností lidem, kteří dokáží využít skutečnosti, že člověk je tvor společenský.

LinkdeIn dnes funguje podobně jako Facebook. Můžete přidávat vlastní příspěvky nebo odkazy z webů, dávat komentáře, diskutovat ve skupinách. Rozdíl je v tom, že LinkdeIn je sítí profesionálů, takže kontakty i informace tu mají jinou váhu. Zatímco Facebook použijete k tomu, abyste přitáhli co nejvíce potenciálních zákazníků, na LinkdeIn si budujete síť užitečných známostí. Ta se vám může hodit v každém případě, ale pokud dodáváte nějaké firemní služby a řešení, jde i o vaše potenciální zákazníky.

"Pokud je tedy Facebook užitečný pro vytváření firemní nebo produktové značky, LinkdeIn nabízí totéž v oblasti značky osobní".

Pokud je tedy Facebook užitečný pro vytváření firemní nebo produktové značky, LinkdeIn nabízí totéž v oblasti značky osobní. Ale jak jsem si všiml, ne všichni tuto závažnou roli doceňují.


Nebuďte skoupí na informace

V první řadě se budování a posilování značky nesnese s anonymitou. Někteří lidé mají možná svůj účet jen kvůli přístupu na síť, takže žádné údaje poskytovat nepotřebují a nechtějí. Stejně mě ale zaráží, že snad čtvrtina vůbec nemá fotografii. Případně si vypomohou tím, co je zrovna při ruce: obrázek s manželkou na dovolené, se třemi kolegy na firemní akci. Občas se najde i žena, která na podobence působí dojmem, že nehledá ani kontakty, ani práci, ale partnera, nejlépe jen na dnešní večer. A toužíte se seriózně a profesionálně kontaktovat s mužem, který se prezentuje portrétem Homera Simpsona? ( přečtěte si také článek Je networking nemorální?).

Stejně tak asi většinu lidí zajímá, co děláte a v jaké firmě. Podle toho si vás také vyhlédnou. Kolik z nich asi zajímá, jak jé máte krédo? Je sice hezké, že se řídíte zásadou "Bez práce nejsou koláče" nebo citátem nějakého úspěšného člověka, ale pochybuji, že je to ta hlavní informace, kterou by se o vás ostatní chtěli dozvědět.


Buďte aktivní

Za druhé je důležité, aby o vás lidé věděli více, než jen ze základních informací. Pokud chcete propagovat svoji osobní značku, asi nebude stačit, že tu jste. Všiml jsem si, že se na LinkdeIn vyskytují přeborníci, věnující se celé dny jen rozšiřování kontaktů. Ale co potom s nimi? Důležité je tedy přispívat. Přidávat, podobně jako na Facebooku, odkazy na články, které vás zaujaly a týkají se toho, co děláte. Nebo i ty, které jste napsali sami. Samozřejmě, že jde především o odborné informace. Komentujte články jiných. Diskutujte ve skupinách nebo do nich přidávejte diskusní příspěvky


Nenechte se odradit

Na LinkedIn se často vedou diskuse, jestli potvrzovat kontakt každému, kdo o to požádá, nebo jen lidem, které už znáte. Oba přístupy mají své zastánce. Záleží zřejmě na tom, s jakým cílem na LinkedIn vstoupili. Člověk, který hledá nové zaměstnání a o kontakty jiných lidí nestojí, asi nepotřebuje mít tisíce kontaktů. Pokud si zde však budujete svoji osobní značku, potřebujete k tomu samozřejmě široké publikum. Dalším důvodem pro vytváření velké sítě je inspirace. Čím více lidí, tím více zajímavých informací, odkazů na články, názorů (neříkám, že jsou takové všechny).

Někteří lidé tedy vyžadují, abyste jim sdělili důvod, proč s nimi chcete být v kontaktu. Doporučuji proto vždy doplnit svoji žádost o navázání spojení nějakým vysvětlením. Buď konkrétního profesního či jiného zájmu, nebo můžete třeba napsat, že dotyčného považujete za inspirativního člověka. Samozřejmě že i tak vám někteří neodpoví a kontakt nepotvrdí. Nenechte se tím odradit, na LinkedIn je zajímavých lidí dost a dost.

Snadno patrně uspějete u těch, kteří mají vedle jména uvedenou zkratku LION (LinkedIn Open Networker). To jsou lidé, kteří dávají najevo, že jsou kontaktům otevření a nepodmiňují je konkrétním zájmem nebo dřívější známostí.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby vás zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Jak na LinkedIn budovat osobní značku

Pro vybudování nebo posílení vaší osobní značky na LinkdeIn je důležité:

  • zveřejnit o sobě všechny důležité údaje (včetně fotky)
  • pracovat na rozšiřování své sítě
  • odborně se připomínat přispíváním

Na LinkdeIn tedy mají dobré šance nejen zaměstnanci, ale také všichni „volnonožci“ neboli freelanceři. Zkrátka všichni lidé, kteří svůj úspěch zakládají na vlastní osobnosti, schopnostech a dovednostech.  A proto by vás mohla také zajímat Škola milionářů

  Komentáře: Jste na LinkdeIn? A z jakého důvodu?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.