Riziko nízkých cen

Nebezpečí nízkých cen Diskontní aerolinie Rynair občas zvažují, že by své zákazníky dopravovaly ve stoje. Tím by se jich do letadla vešlo více a ceny by opět mohly o něco klesnout. Konkurence totiž viditelně zahání nízkonákladové dopravce do kouta. Kromě samotného letu se už téměř za vše na palubě platí a zmíněný Rynair prý připravuje i toalety na mince. Situace, v níž se většina diskontních leteckých společností nachází, ukazuje, že sázka na cenu nemusí být z dlouhodobějšího pohledu tím nejlepším řešením.

Na začátku to byl docela dobrý model. Zavedené letecké společnosti se ke svým zákazníkům chovaly víceméně kořistnicky. Přidávaly množství placených požitků, aniž by se cestujících ptaly, zda je skutečně chtějí a potřebují. Létání se tak stávalo luxusem, dostupným jen těm majetnějším.

"Nízká cena, pokud si neudržuje dostatečný a zřetelný odstup od konkurence, přestala být výhodou."

Diskontní letečtí dopravci tedy zcela správně našli díru na trhu a obsadili ji svými levnými letenkami. Tím se nám najednou otevřely dveře k poznávání nového širšího evropského "domova". Najednou nebyl problém zaletět si na víkend do Londýna či Paříže a utratit jen o málo více, než by nás stál tuzemský výlet.
Už před časem jsem ale upozornil, že jde o úspěch dočasný. Trh reaguje na nerovnováhu tak, že ji časem vyrovná. Jednak tedy začaly jako houby po dešti vznikat další nízkonákladoví letečtí dopravci, takže prvním průkopníkům přes noc vyrostla neméně zdatná konkurence, jednak ceny začaly snižovat i klasické aerolinie.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání. Dokonce jak vyniknout nad velkou konkurenci a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby se tradiční podnikatelé zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Nízká cena brzy přestane být výhodou

Nízká cena, pokud si neudržuje dostatečný a zřetelný odstup od konkurence, přestala být výhodou. Je-li cena jediným konkurenčním faktorem, může jím dlouhodobě zůstat pouze tehdy, existuje-li dostatečný prostor k jejímu stlačování. Ale i tak jednou nutně musí dojít k nárazu na dno. Co potom? ( doporučuji také článek Opravdu nízká cena kraluje?).

Možné řešení ukazuje právě Rynair. V budoucnu si zřejmě budeme moci nejen při koupi letenky, ale i přímo v letadlech vybrat, v jaké cenové hladině poletíme. Někdo si dá párek vestoje, jiný biftek v křesílku, třetí pak se napije vody, kterou si přinesl s sebou. O nízkonákladové dopravě už se asi mluvit nebude, protože celková cena bude záležet jen na našem rozhodnutí a obsahu peněženky. Oblast letecké dopravy se tak začne podobat tomu, co už dobře známe z jiných oborů.  A pokud se chcete zbavit závislosti na nízkých cenách, je tu program PARTNER PLUS.

Co to znamená pro vaši praxi? Nedělejte z nízkých cen dlouhodobou strategii. Jen málokdo ji dokáže udržet. Pokud po nich sáhnete, považujte je za dočasné řešení, dokud nepřijdete s lepší strategií, zaměřenou na jedinečnou hodnotu pro zákazníka. Všimněte si jedné věci: Skutečně odlišné firmy mají vyšší ceny než ostatní.. Stačí, když si porovnáte iPhone s telefony od jiných výrobců. Usilujte tedy raději o to být na vašem trhu Apple než diskont.

  Komentáře: Můžeme se obejít bez slev?

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Doporučuji ke stažení zdarma: