Marketing a komunikace

Cookie: Jak řídit věrnost zákazníků

Cookie: Jak řídit věrnost zákazníkůJe věrnostní program jen pro ty, co si rádi hrají? Ne, jde o víc. "No dobře, chápu, že když se budu k zákazníkům dobře chovat, budou mi věrní a budou se vracet," říkají podnikatelé. "K čemu ale potřebuji nějaký program?" Ano, vypadá to jako zbytečné vyhazování peněz. Zvlášť když zatím se zákazníky nepracovali, ti prostě přišli, nakoupili, zaplatili, odešli...

Je vaše podnikání sexy?

O přitažlivost musí usilovat také podnikatelé. Často jsem jezdil kolem jednoho rychlého občerstvení na okraji města. Dříve tam prodávali čerpadla, a buď se změnil majitel, nebo se ten stávající rozhodl, že otevřít bufet bude lepší byznys. Podle prázdného parkoviště jsem měl ale pocit, že mu tahle sázka nevychází. Kdyby u silnice nestály poutače zvoucí na kávu a čočkovou polévku...

Nahánět nové zákazníky, nebo se držet věrných?

Je lepší honit se za novými zákazníky? Pro menší podnikatele ne. Nedávno mi jeden marketér poslal odkaz na studii, které dokazovala, že je výhodnější dávat peníze na nové zákazníky, než se snažit udržovat jejich stálost. "Věrnost je na nic!" poznamenal k tomu. Přehlédl ovšem, že výzkum proběhl jen u e-shopů. Prosím, tam tomu docela věřím. Ty jsou asi tak přátelské jako...

Cookie: Budete teď marně čekat na zákazníky, nebo je získáte zpět?

Cookie intuitivního marketingu: Budete teď marně čekat na zákazníky, nebo je získáte zpět?Čekat ve zšeřelé prodejně či restauraci na zákazníky není dobrý nápad. "Sedím tu celý den a skoro nikdo nepřišel," svěřil se novinářce obchodník, když se vloni na jaře zase otevřely prodejny. To samé hrozí i teď. Ba ještě víc, protože mezitím ovládly pole e-shopy, které si s omezením prodeje nemusely dělat starosti. Chcete-li se udržet, musíte být aktivní a své zákazníky získat zpět...

Jak vzniká podnikatelský zisk

Jak vznikání podnikatelský ziskZákazník, který nás stojí nejméně práce, není ziskový zákazník. Na jednom školení prodavaček jsem účastnice požádal, aby mi popsaly ideálního zákazníka. Shodly se na člověku, který má nákup předem připravený, nejlépe na papírku, nic dalšího si nevymýšlí, nezdržuje, nemluví, zaplatí a jde. Zkrátka neotravuje. Velice se divily, když jsem jim řekl, že jde naopak o nejhoršího zákazníka...

Stránky