Závažný důvod, proč byste měli mít vlastní web, a jak by měl vypadat

 

"Paní vedle u stolu se přidala na naši stranu a slečně "Elišce" vysvětlila, že opravdu smrdí. Takže vřele doporučuji si v OV raději zajít do ZOO, budete mít určitě krásnější zážitek a kulinářský určitě bude také lepší." Co to proboha je? Recenze nespokojeného zákazníka na Google. Na sociálních sítích nemáte informace o sobě pod kontrolou. Na svém webu ano. Proto se vyplatí ho mít.

 
Intuitivní marketing: Pádný důvod, proč mít vlastní web

Na webu máte svůj obsah pod kontrolou. To může být pro váš marketing velmi důležité. Úspěšní intuitivní podnikatelé to dobře vědí.

 
Znám pár podnikatelů, kteří se domáhali, aby Google lživé komentáře smazal. Marně. Samozřejmě, kdo posoudí, co je pravda a co ne. A že se poctivě podnikající nemá čeho bát? Prosím vás, to platilo v 19. století, ne v době, kdy anonymita internetu dává lidem možnost projevit svoji frustraci, kdykoliv se jim zachce. Raději se tedy zajímejme, jak si informace pohlídat a jejich působení ovládat.

Můj citát o úspěchu:
"Web především potřebujte k tomu, abyste působili na zákazníkovo rozhodování."

Obchodníci, restauratéři, kadeřnice atd. - všichni jsou přesvědčeni, že stačí dát základní údaje na Google nebo Seznam a mají vystaráno. Vždyť tam přece zájemci najdou jak adresu, tak otevírací dobu. Jenže chodí k vám lidé proto, že máte právě otevřeno? Tyto informace zákazníky zajímají až poté, co se pro návštěvu u vás rozhodnou. Ale rozhodnou se na základě něčeho zcela jiného. Prim v tomto rozhodnutí hrají emoce. Informace na vyhledávačích jsou ovšem asi tak lákavé, jako cedulka s otevírací dobou na dveřích.

Web tedy především potřebujte k tomu, abyste působili na zákazníkovo rozhodování. Proto na něm nevystačíte s výčtem strohých informací. Návštěvníci vašich stránek musí získat dojem, že jim potečou sliny už při objednávání jídla. Že ve vaší hotelové posteli se vyspí stejně dobře jako doma. Že vaše prodejna je plná zajímavého zboží. Že ve vašem kadeřnictví stráví příjemné chvíle… A k tomu samozřejmě potřebujete prostor. Hlavně pro obrázky, ale také pro text.

Web je váš, na rozdíl od sociální sítě. Komu někdy zablokovali účet na síti, ten ví, jak obtížné je se tomu bránit. A stačí na to jeden nepřejícný (nebo konkurenční) udavač. Proto se webu nevzdávejte, ale přizpůsobte ho svým marketingovým a prodejním potřebám. Podnikejte moderně. Jak na to? Mám pro vás ideu, jak zvětšit svůj úspěch: Proberte tento článek se svými přáteli, kolegyněmi a kolegy, zákazníky. Více o sdílení myšlenek zde.


Dělejte web pro zákazníky

Jak přesně udělat zajímavý web, to je téma na celou knihu. Ale v tomto přehledu bych zdůraznil jedno: Váš web není pro vás, ale pro zákazníky. Porušení této zásady (mimochodem poměrně časté) se projevuje tak, že se podnikatelé vžívají v technických parametrech nebo popisech výroby. Zajímá to zákazníky? Vůbec ne. Ti se zajímají o výsledek a jeho užitek pro ně. V aktivním prodeji dáváte zákazníkům to, co chtějí, ne co chcete vy. Pak si zasloužíte jejich věrnost.

Jednoho roku se urodilo víc jablek, a tak jsem se v e-shopech rozhlížel po nějakém odšťavňovači. Nejlépe takovém, do kterého bych mohl házet jablka celá. I když nepochybuji, že to umělo více strojků, jen u jednoho to napsali. A ten jsem si koupil.

Při vytváření obsahu se tedy neptejte "Co chci zákazníkům říct?" ale "Co chtějí slyšet?" A mohu vás ubezpečit, že to nikdy není to samé.


Udržujte web aktuální

Jak na vás zapůsobí web účetní firmy, na jejímž webu najdete poslední aktualitu z roku 2016? Pokud vůbec ještě existuje, asi nebudete mít velkou chuť jí svěřit své účetnictví. Vždyť možná i jejich znalosti o daních byly naposledy aktualizovány v tomto roce.

Vyhledávače dávají přednost webům, které jsou v pohybu. Někteří podnikatelé dosahují časté aktualizace tím, že mají na webu blog, do kterého pravidelně přispívají. Jiní zveřejňují aktuality. Ale pozor! Jednak platí, že když už s tím začnete, musíte pokračovat. Nic nepůsobí na návštěvníky tak nepříznivě, jako pět let stará "novinka", nebo oznámení o vánoční akci v červenci.

Druhým úskalím je obsah aktualit. Protože podnikatelé cítí, že už by tam měli něco přidat, uchylují se ke zcela zbytečným informacím. Ty samozřejmě nikoho nezajímají. Ani ničím nepřerušený proud oznámení o akcích není něčím, co by vaše zákazníky zaujalo. Stejně jako každé pondělí zveřejňované jídelní lístky bez jakéhokoliv obrázku a komentáře. Pamatujte si, že dojem je potřeba udržovat. Cokoliv působí po delší dobu beze změny, přestanou lidé vnímat. A zákazník se o návštěvě u vás rozhoduje pokaždé znovu. Vždy tedy potřebuje nějaký nový podnět ( Sáhněte si zdarma: Viz také e-book Intuitivní marketing v prodejně).

Chcete-li mít recenze, dejte si je na web. Tam můžete mazat. Ne samozřejmě všechna negativní hodnocení, ale ta vyloženě nepravdivá.


Usnadněte to na webu zákazníkům

Zákazníci jsou čím dál tím pohodlnější. A internet je v tom podporuje. Nevyznám se na webu, nemohu najít potřebnou informaci? Klik, jdu jinam. Co zákazníci chtějí vědět? Platí podobná zásada, jako u obsahu. Je obvykle rozdíl mezi vaším a jejich pohledem. Zákazník chce například znát vaše ceny, vy se je bojíte zveřejnit. A tak nastrčíte formulář, ve kterém vyžadujete naprosto nepodstatné údaje. Proč by se tím měli zákazníci zdržovat, když jinde mají ceny na webu?

Bude jim v kadeřnictví stačit objednávání přes telefon, který nikdo nebere? Nebo zapsáním do sešitku přede dveřmi? Půjdou tam, kde mají rezervační systém. Nenabídnete jim objednání zboží (samozřejmě nejlépe v jejich pracovní době) a jeho vyzvednutí po návratu z práce? Příště půjdou na Rohlík.cz.

V době, kdy má zákazník nejen neskutečný výběr produktů a služeb, ale také jejich dodavatelů, nemůžete prostě s heslem "To stačí!" vystačit. A dokonce ani přežít. Musíte neustále hledat a vylepšovat cesty, které zákazníka spolehlivě dovedou do vaší provozovny a k nákupu.


Jak vytvořit dobrý web pro vaše zákazníky:

  • dělejte web pro zákazníky, pište o tom, co chtějí vědět, ne co vy chcete říct
  • udržujte web aktuální
  • maximálně usnadněte zákazníkům přístup k informacím na webu


Inspirace pro vás:

V současnosti, kdy zažíváme další krize, je vaším nejcennějším aktivem věrný zákazník. V intuitivním marketingu to platilo vždy a vy to také jistě dobře víte, ale teď je to zvlášť naléhavé. Jeho věrnost se nezískává a neobnovuje jen v kamenné prodejně či provozovně, ale také v digitálním prostoru.
Věrnost zákazníků je pro vás zásadní, proto hledejte všechny způsoby, jak ji posílit »

 

Poraďte se se mnou

 
Využijte mých zkušeností, nasbíraných za 30 let praxe. První hodinu máte zdarma.

Informace o nakládání s osobními daty zde