Příběhy podnikatelů: Dělejte zajímavá videa, ne mluvící hlavy

 

"Viď že to dělám dobře," dožadoval se Petr mého odborného hodnocení. Měli jsme už něco upito, a tak jsem mu to odkýval. Po pár dnech už jsem tak tolerantní nebyl. Jeho videa měla sice docela zajímavý obsah, ale shlédnutí by se dala spočítat na prstech rukou. "Poradíš mi nějaký marketingový trik a půjde to," těšil se. Jenže tak jednoduché to nebylo. Videa, ve kterých je po celou dobu vidět jen hlava mluvčího, jsou neskutečně nudná. Udělejte je pestřejšími, zabere to.

 
Příběhy podnikatelů na Intuitivním marketingu: Jak jsme skoncovali s mluví hlavou

Videa se dají určitě udělat lépe, než jen sedět a mluvit. Intuitivní podnikatelé jsou kreativní.

 
Videa totiž spadala do kategorie "mluvících hlav". Jistě je znáte. Autor a interpret v jedné osobě se postaví před kameru a mluví a mluví…

Můj citát o úspěchu:
"Musí tam být nějaký pohyb, něco se tam dít."

"Proč bych se měl na tebe pořád dívat?" řekl jsem mu. "Chápu, že vypadáš docela důvěryhodně. Ale abych kvůli tomu upíral čtvrt hodiny oči na postavu, která se skoro nehýbe, to po mně nemůžeš chtít!" Pak jsem mu ukázal, že totéž, převedené do textu, přečtu za pět minut a ušetřím tak dvě třetiny času. A když to budu mít jako podcast, mohu si ho poslechnout v autě.

Nejde ani tak o formu, jako o odlišení. Když všichni používají „mluvící hlavy“, ta vaše mezi nimi zapadne. Když na to půjdete jinak, vyniknete. Nesnažte se si to ulehčit, snažte se vyčnívat z řady. Mám pro vás ideu, jak zvětšit svůj úspěch: Proberte tento článek se svými přáteli, kolegyněmi a kolegy, zákazníky. Více o sdílení myšlenek zde.


Intuitivní marketing také využívá trendy, ale...

Petr zamumlal něco o tom, že videa jsou trendem. "To ano," přisvědčil jsem. "Ale musí tam být nějaký pohyb, něco se tam dít." A vyprávěl jsem mu o jedné strojírenské firmě, které po mně chtěla, abych ohodnotil jejich propagační video. Neobsahovalo nic jiného než dlouhé detailní záběry na práci obráběcích strojů. Donekonečna se tam točily vrtáky a soustruhy odkrajovaly špony.
"Bylo to stejně nudné jako tvá mluvící hlava." A dodal jsem, že ode mě dostali doporučení, aby natočili záběry z praxe, kde se jejich výrobky osvědčují, a prošpikovali je rozhovory se spokojenými zákazníky. "Místo dlouhého mluvení o tom, jak moc mají výrobků, jsem jim řekl, ať je všechny položí do řady a projedou kolem nich s kamerou."


Za málo peněz hodně muziky

"Ale já nemám čas a ni peníze na to, abych jezdil s kamerou a dělal interview," zakvílel Petr. Utěšil jsem ho: Může přece používat obrázky ( třeba na Pixabay), vlastní fotky, krátká videa z internetu (pozor na autorská práva), infografiku a mnohé další. Udělá z nich řadu, která ilustruje to, co říká. A občas mezi nimi vykoukne, aby diváci nezapomněli, jak vypadá. "Když chceš, aby se lidé dívali, a ne poslouchali nebo četli, tak musí být na co se dívat," dodal jsem. Aktivní prodej musí zaujmout.


Jak dělat zajímavá videa:

  • předvádějte děj
  • místo produktů nebo vlastní firmy ukazujte, jak vaše produkty používají zákazníci a jaké s nimi mají zkušenosti
  • přednášku proložte obrázky, grafy apod.


Inspirace pro vás:

Vzal si to k srdci a zájem o jeho videa utěšeně roste. A rostou i zakázky. Už totiž nejde o povídání, které lidé do druhého dne zapomenou. Je to důležitý zdroj informací, ke kterým je možné se vracet. A zákazníci to chápou jako důkaz, že Petr prostě umí.
Chcete, aby vás zákazníci také vnímali jako člověka, který umí? »

 

Poraďte se o tom se mnou

 
Využijte mých zkušeností, nasbíraných za 30 let praxe. První hodinu máte zdarma.

Informace o nakládání s osobními daty zde