Jak se zaměřit na správné zákazníky a ušetřit na reklamě a marketingu
Napsal jsem tehdy, že Centrum.cz schází strategie. Vzápětí se proti tomu ohradil marketingový manažer portálu a tvrdil, že to není pravda.
Být pro všechny většinou znamená nemířit na nikoho. Strategií to mohou nazývat jenom podnikatelé, kteří touží nějakou strategii mít, a to nejlépe hned. Jenže strategie nejsou od toho, aby dělaly dojem, ale aby vydělávaly peníze, zajišťovaly dobré místo na trhu a nejlépe také pořádný odstup od konkurence ( čtěte v e-booku Od poslání ke strategii).
Intuitivní marketing a originální marketingová strategie
Proto se také klade důraz na originalitu. Pokud se chováte jako ostatní, je to stejné, jako byste neměli zaměření. V davu konkurentů se ztratíte a pak obvykle vyhrává ten, kdo má nejvíce peněz na reklamu.
Chybné marketingové strategie
Děláte chybu, když:
- pokládáte za své zákazníky všechny věkové i příjmové kategorie, protože každá slyší na něco jiného
- prodáváte to samé, co všichni, a stejným způsobem, protože se pak nelišíte od konkurence
- sázíte jen na nízkou cenu, protože se připravujete o příjmy
Strategie vám také umožní plánovat marketingové kampaně ne izolovaně jednu po druhé, ale jako cestu k určitému cíli. Nestane se vám tedy to, co se děje mnoha (i hodně velkým) společnostem, totiž že každá kampaň mluví o něčem jiném, oslovuje jiné publikum a mění charakter značky. Tím také podstatně posílíte věrnost zákazníků.

Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.