Jak se zaměřit na správné zákazníky a ušetřit na reklamě a marketingu

 

V roce 2004 přišel portál Centrum s reklamou o psu Bobikovi, která si rychle získala takovou oblibu, že jeho fanoušci dokonce zakládali kluby. Centrum.cz ovšem z této popularity moc neměl. Reklamní sdělení bylo nejasné a hodně lidí se domnívalo, že jde o propagaci konkurenčního Seznamu, který měl za maskota psa. Fan-web založil a vlastnil někdo jiný. Nadšení bez další podpory rychle vyšumělo do ztracena.

 
Marketingová strategie: Pro všechny znamená pro nikoho
 
Napsal jsem tehdy, že Centrum.cz schází strategie. Vzápětí se proti tomu ohradil marketingový manažer portálu a tvrdil, že to není pravda.

Být pro všechny většinou znamená nemířit na nikoho. Strategií to mohou nazývat jenom podnikatelé, kteří touží nějakou strategii mít, a to nejlépe hned. Jenže strategie nejsou od toho, aby dělaly dojem, ale aby vydělávaly peníze, zajišťovaly dobré místo na trhu a nejlépe také pořádný odstup od konkurence ( čtěte v e-booku Od poslání ke strategii).

"Strategie nejsou od toho, aby dělaly dojem, ale aby vydělávaly peníze."


Intuitivní marketing a originální marketingová strategie

Proto se také klade důraz na originalitu. Pokud se chováte jako ostatní, je to stejné, jako byste neměli zaměření. V davu konkurentů se ztratíte a pak obvykle vyhrává ten, kdo má nejvíce peněz na reklamu.

Buďte v obraze. Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu!


Chybné marketingové strategie

Děláte chybu, když:

  • pokládáte za své zákazníky všechny věkové i příjmové kategorie, protože každá slyší na něco jiného
  • prodáváte to samé, co všichni, a stejným způsobem, protože se pak nelišíte od konkurence
  • sázíte jen na nízkou cenu, protože se připravujete o příjmy

Strategie vám také umožní plánovat marketingové kampaně ne izolovaně jednu po druhé, ale jako cestu k určitému cíli. Nestane se vám tedy to, co se děje mnoha (i hodně velkým) společnostem, totiž že každá kampaň mluví o něčem jiném, oslovuje jiné publikum a mění charakter značky. Tím také podstatně posílíte věrnost zákazníků.

Co z toho vyplývá: Intuitivní podnikatelé vědí, kdo a proč je jejich zákazníkem. Pak mohou poskytovat lepší a individuálnější služby. A mají samozřejmě díky tomu věrnější zákazníky. Dám vám inspiraci v IM+ Strategii úspěchu. Stáhněte si informační brožuru:
Stáhněte si brožuru IM+ Strategie úspěchu


Nezapomeňte si zaregistrovat odběr newsletterů:

Informace o nakládání s osobními daty zde
Inspirace zdarma: