Marketingová strategie: Pro všechny znamená pro nikoho

Marketingová strategie: Pro všechny znamená pro nikohoV roce 2004 přišel portál Centrum s reklamou o psu Bobikovi, která si rychle získala takovou oblibu, že jeho fanoušci dokonce zakládali kluby. Centrum.cz ovšem z této popularity moc neměl. Reklamní sdělení bylo nejasné a hodně lidí se domnívalo, že jde o propagaci konkurenčního Seznamu, který měl za maskota psa. Fan-web založil a vlastnil někdo jiný. Nadšení bez další podpory rychle vyšumělo do ztracena. Napsal jsem tehdy, že Centrum.cz schází strategie. Vzápětí se proti tomu ohradil marketingový manažer portálu a tvrdil, že to není pravda.

Být pro všechny většinou znamená nemířit na nikoho. Strategií to mohou nazývat jenom podnikatelé, kteří touží nějakou strategii mít, a to nejlépe hned. Jenže strategie nejsou od toho, aby dělaly dojem, ale aby vydělávaly peníze, zajišťovaly dobré místo na trhu a nejlépe také pořádný odstup od konkurence ( čtěte v e-booku Od poslání ke strategii).

"Strategie nejsou od toho, aby dělaly dojem, ale aby vydělávaly peníze."


Originální marketingová strategie

Proto se také klade důraz na originalitu. Pokud se chováte jako ostatní, je to stejné, jako byste neměli zaměření. V davu konkurentů se ztratíte a pak obvykle vyhrává ten, kdo má nejvíce peněz na reklamu ( viz také článek Jestliže chcete být úspěšní, nesmíte být nudní).


Chybné marketingové strategie

Děláte chybu, když:

  • pokládáte za své zákazníky všechny věkové i příjmové kategorie, protože každá slyší na něco jiného
  • prodáváte to samé, co všichni, a stejným způsobem, protože se pak nelišíte od konkurence
  • sázíte jen na nízkou cenu, protože se připravujete o příjmy
Pojistěte si poloviční slevu na PARTNER PLUS! Pořiďte si nejlevnější variantu LIGHT, která je do 30. 9. zcela zdarma, a ta vám umožní čerpat naše služby a kdykoliv přejít na vyšší úroveň programu jen za poloviční cenu. Pojistěte si svoji slevu, ať vám neuteče.

Strategie vám také umožní plánovat marketingové kampaně ne izolovaně jednu po druhé, ale jako cestu k určitému cíli. Nestane se vám tedy to, co se děje mnoha (i hodně velkým) společnostem, totiž že každá kampaň mluví o něčem jiném, oslovuje jiné publikum a mění charakter značky. Tím také podstatně posílíte věrnost zákazníků ( více v programu PARTNER PLUS).

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.