Prodávejte řešení, ale chytře

Prodávejte řešení, ale chytřeŽe máte místo zboží nabízet řešení, to se dočtete v kdejaké marketingové učebnici. Proto se také tento termín dočkal nebývalého rozšíření a frekvence ve sděleních marketérů či obchodníků. A proto vám také nebude moc platné, když sice přijdete s řešením, ale bude to pořád jen jiné pojmenování pro vaše původní zboží. Toner do tiskárny se nestane něčím lepším jen proto, že ho pojmenujete "úsporným řešením pro tisk". A nákupčí nejsou na hlavu padlí, aby to nepoznali.

S pouhou změnou "vývěsního štítu" tedy moc neuspějete. Na marketingová kouzla, kdy se ta samé věc prodává stokrát jinak a pokaždé s poutavým názvem, už dnes příliš neletí. Jestliže tedy chcete přijít s opravdovým řešením, musí mít trochu jiný rozměr. Je třeba, aby váš původní produkt přesahovalo. Když zůstanu u příkladu s tonerem, nejužší řešení by mělo být něco na způsob komplexní dodávky všeho potřebného k tisku s automatickými dodávkami spotřebního materiálu, servisem a podobně. Jenže přesně tohle už jistě konkurence dělá.

"Rozhlédněte se, co se kolem děje, co "visí ve vzduchu", jaké obecnější problémy vaši zákazníci řeší."

Musíte tedy jít ještě dále. Například řešit celou počítačovou síť se vším všudy. Je to sice lepší, ale příliš se neradujte. Jde pořád jen o střední úroveň. Zase v tom nejste sami, i když houf konkurenčních pronásledovatelů možná mírně prořídl.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby vás zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se

Třetí úroveň tedy může vypadat tak, že budete nabízet optimalizaci komunikace ve firmě. Ne tisk, ne počítače, ale samotný systém, v němž lidé komunikují a kde si můžeme klást otázky, jestli tyto dokumenty potřebujeme vytisknout nebo ne, a co místo nich. Možná vás potom zarazí, že původní tonery vám dělají sotva 10% tržeb, ale co na tom? Právě jste přece objevili, jak se nalézají modré oceány.


Jaká řešení prodávat?

Jak poznáte, která řešení budou pro firmy zajímavá? Rozhlédněte se, co se kolem děje, co "visí ve vzduchu", jaké obecnější problémy vaši zákazníci řeší. Pak postupujte podle návodu v článku Jak vytvořit úspěšnou marketingovou kampaň.

Samozřejmě, že takový přístup znamená změnit své návyky, začít se zajímat o jiné věci, spolupracovat s dalšími lidmi a vůbec celou řadu nepohodlných změn. Ale jak s oblibou říkám, nejsem tu proto, abych vám sliboval, že si úspěch zařídíte z křesla od televize a bez námahy. Kdo chce být úspěšný, musí investovat především své úsilí. To nutně neznamená pracovat od rána do večera, ale opustit svou zónu pohodlí. Tak tedy: Kdo chce být úspěšný?  A proč ne rovnou s programem PARTNER PLUS.


Na jaká řešení zákazníci slyší

Ne na každé řešení tedy budou zákazníci reagovat pozitivně. Zaměřte se proto na tato řešení:

  • řešení jejich aktuálního problému
  • úspory peněz a práce
  • řešení, které přináší pohodlí
  Komentáře: Nabízíte řešení, které vás odliší od konkurence?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.