Nákup nekončí zaplacením, kdo to neví, prodělá

 

Kupoval jsem knížku. Mladá prodavačka přehodila v puse žvýkačku, namarkovala cenu, pohodila na pult drobné nazpátek a pak upřela pohled kamsi pod strop. Přestal jsem pro ni existovat. Konec konců jsem svůj účel splnil, peníze byly v kase. Tak proč se dál namáhat? Jenže potřebujeme, aby se zákazník vracel znovu a znovu.Kdy končí prodej? Později, než byste si možná mysleli. A je to důležité.

 
Prodej nekončí zaplacením, kdo to neví, prodělá

Intuitivní podnikatelé vědí, že na prodavačích záleží. Proto je také dobře školí.

 
Podobným chováním dáváme zákazníkovi najevo, že si vážíme pouze jeho peněz - jakmile je dostaneme, je po zdvořilosti a zájmu.

Můj citát o úspěchu:
"Nepodceňujte konec nákupu, protože jde o vaše peníze."

A to nejen za pultem a u pokladny. Zákazník pro nás přestává existovat ve chvíli, kdy převzal zboží a na náš účet správně došly peníze. A to přesto, že bychom většinou chtěli, aby byl naším zákazníkem i příště. Takto aktivní prodej nevypadá. Tak věrného zákazníka nezískáte.

Kdyby k vám přišla filmová hvězda, otočili byste se k ní zády, sotva by vám dala autogram? Kdepak, vyprovázeli byste ji očima, dokud by se nezavřely dveře. A každý zákazník je pro vás víc než filmová herečka nebo herec. Takže si jich hleďte, dokud se za nimi nezavřou dveře. Mám pro vás ideu, jak zvětšit svůj úspěch: Proberte tento článek se svými přáteli, kolegyněmi a kolegy, zákazníky. Více o sdílení myšlenek zde.


Co tedy můžete udělat, aby nákup neskončil jednou provždy

  • Buď ihned (v případě maloobchodního prodeje) nebo do 24 hodin zákazníkovi poděkujte za nákup.
  • Prodavač může dát zákazníkovi svoji vizitku s tím, že pokud by nebylo něco v pořádku, osobně se o to postará.
  • Požádejte ho o kontakt, protože mu chcete poslat kupón na slevu (nebo newsletter apod.)
  • Pozvěte ho na příští nákup (v prodejně).
  • Do týdne se zákazníka zeptejte, jak je s vaším produktem (nebo službou) spokojen, hlavně v B2B prodeji ( Sáhněte si zdarma: Viz také e-book Prodejte všechno!).
  • Do měsíce mu nabídněte zvláště výhodný nákup, určený jen jemu, nebo nějakou výhodu.
  • Firemních zákazníků se nejméně jednou měsíčně zeptejte, jak jsou s vámi spokojení.
  • A jistě vás napadnou i další možnosti…

Nespojujte ale poděkování a zájem o zákazníkovu spokojenost s další nabídkou. To by chápal jako obchodní trik. Když tedy děkujete, pouze děkujte. Když se ptáte na spokojenost, zajímejte se jen o spokojenost. Nabídku můžete poslat třeba za týden.


Inspirace pro vás:

Neúspěšný obchodník přísahá na to, že prodej je, když zákazník dostane zboží a obchodník peníze. Pak se chytá různých triků. Ve skutečnosti jde jen menší část. Ta větší a významnější se týká péče o zákazníka a udržování vztahů. Nepodceňujte to, protože jde o vaše peníze.
Vtahy jsou konkurenční zbraní menších podnikatelů, protože velká konkurence s nimi pracovat neumí »

 

Poraďte se o tom se mnou

 
Využijte mých zkušeností, nasbíraných za 30 let praxe. První hodinu máte zdarma.

Informace o nakládání s osobními daty zde