Nákup nekončí zaplacením, kdo to neví, prodělá

 

Kdy končí prodej? Později, než byste si možná mysleli. A je to důležité. Kupoval jsem knížku. Mladá prodavačka přehodila v puse žvýkačku, namarkovala cenu, pohodila na pult drobné nazpátek a pak upřela pohled kamsi pod strop. Přestal jsem pro ni existovat. Konec konců jsem svůj účel splnil, peníze byly v kase. Tak proč se dál namáhat? Jenže potřebujeme, aby se zákazník vracel znovu a znovu.

 
Prodej nekončí zaplacením, kdo to neví, prodělá

Intuitivní podnikatelé vědí, že na prodavačích záleží. Proto je také dobře školí.

 
Podobným chováním dáváme zákazníkovi najevo, že si vážíme pouze jeho peněz - jakmile je dostaneme, je po zdvořilosti a zájmu.

"Nepodceňujte to, protože jde o vaše peníze."

A to nejen za pultem a u pokladny. Zákazník pro nás přestává existovat ve chvíli, kdy převzal zboží a na náš účet správně došly peníze. A to přesto, že bychom většinou chtěli, aby byl naším zákazníkem i příště.


Co tedy můžete udělat, aby nákup neskončil jednou provždy

  • Buď ihned (v případě maloobchodního prodeje) nebo do 24 hodin zákazníkovi poděkujte za nákup.
  • Prodavač může dát zákazníkovi svoji vizitku s tím, že pokud by nebylo něco v pořádku, osobně se o to postará.
  • Požádejte ho o kontakt, protože mu chcete poslat kupón na slevu (nebo newsletter apod.)
  • Pozvěte ho na příští nákup (v prodejně).
  • Do týdne se zákazníka zeptejte, jak je s vaším produktem (nebo službou) spokojen, hlavně v B2B prodeji ( viz také e-book Prodejte všechno!).
  • Do měsíce mu nabídněte zvláště výhodný nákup, určený jen jemu, nebo nějakou výhodu.
  • Firemních zákazníků se nejméně jednou měsíčně zeptejte, jak jsou s vámi spokojení.
  • A jistě vás napadnou i další možnosti…

Nespojujte ale poděkování a zájem o zákazníkovu spokojenost s další nabídkou. To by chápal jako obchodní trik. Když tedy děkujete, pouze děkujte. Když se ptáte na spokojenost, zajímejte se jen o spokojenost. Nabídku můžete poslat třeba za týden.

Zvyšujte své tržby!Neúspěšný obchodník přísahá na to, že prodej je, když zákazník dostane zboží a obchodník peníze. Pak se chytá různých triků. Ve skutečnosti jde jen menší část. Ta větší a významnější se týká péče o zákazníka a udržování vztahů. Nepodceňujte to, protože jde o vaše peníze. Necítíte zcela spokojenost s výsledky svého podnikání? Mám pro vás dostatek rad a návodů, jak to změnit, vyzvedněte si informace ještě dnes:
Prosperujte v podnikání jinak s intuitivním marketingem

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde