Máte spokojené zákazníky? Zeptejte se jich

Jsou s vámi zákazníci spokojeni? Zeptejte se jichKdysi jsem v jednom menším hobby marketu marně čekal, až se mi jediný přítomný prodavač začne věnovat a poradí mi. Dal přednost svému známému a vyprovázel ho až na parkoviště. Ještě když jsem nasedal do auta, vesele s ním diskutoval. Sotva jsem pustil autorádio, uslyšel jsem reklamu právě této prodejny. Její majitel se ovšem nikdy nedozví, proč už tam nakupovat nechodím. Nikdo se mě na to nezeptal.

V samoobsluze je jistě obtížnější ptát se zákazníků na spokojenost. Ale u firemních zákazníků je to zcela jednoduché - stačí občas zvednout telefon. Děláte to? ( a jsou tu i další důležité přístupy, jak se dočtete v e-booku Intuitivní marketing prodává).

"Bude váš zákazník cítit potřebu svěřit se, že je spokojen z padesáti, šedesáti procent?"


Jsou zákazníci spokojení? Jednoduše se zeptejte

Zeptejte se svých zákazníků, zda jsou s vámi spokojeni. Většina podnikatelů a obchodníků to považuje na naprostou ztrátu času, nebo dokonce za obtěžování zákazníka. Když nereklamuje a nestěžuje si, je přece spokojený. A vůbec nejlepší je, když o něm slyšíme jen v souvislosti s další objednávkou! Skutečně? Když v supermarketu nakoupíte ze svého seznamu deseti věcí jen jednu položku, protože zbývajících devět nemají, budete si stěžovat a reklamovat přístup obchodního řetězce? Budete vysvětlovat, že jste spokojeni jen z deseti procent? Nebo jednoduše půjdete příště jinam? ( přečtěte si také v článku Na co myslí zákazník?)

Pojistěte si poloviční slevu na PARTNER PLUS! Pořiďte si nejlevnější variantu LIGHT, která je do 30. 9. zcela zdarma, a ta vám umožní čerpat naše služby a kdykoliv přejít na vyšší úroveň programu jen za poloviční cenu. Pojistěte si svoji slevu, ať vám neuteče.


Obrana proti konkurenci

Bude tedy váš zákazník cítit potřebu svěřit se, že je spokojen z padesáti, šedesáti procent? Většinou samozřejmě ne. Zato bude velice ochotně reagovat na lepší nabídku konkurence, i když se bude lišit od té vaší jen nepatrnou slevou. Proč ne, když od vás se toho stejně moc čekat nedá.

Ptejte se tedy svých zákazníků, jak jsou spokojeni. Toto je skutečná komunikace, podmínka obchodních úspěchů. Ne reklama, i když si říká stejně. Žádný dobrý podnikatel nebude vydávat peníze na získávání nových zákazníků, když neví, jak jsou spokojeni ti stávající.

Dotazování na spokojenost je výhodné hned z několika důvodů:

  • je prevencí, obvykle zjistíte problém dříve, než vyústí v odchod zákazníka
  • dáváte najevo starostlivost o spokojenost zákazníka
  • máte tak možnost se připomenout

A proč to někteří obchodníci nedělají? Jednoduše z obavy, že zákazník spokojený není. A tak ho raději nedráždí. Ale to je prostě špatný přístup. Nespokojený zákazník dlouho nevydrží a odejde jinam. Dokonce i v případech, kdy se zdá, že to není jednoduché.

Obchodní ředitel jedné armaturky se mě ptal, jak mají získat nazpátek dlouholetého zákazníka. Byli si tak jisti, že jim nemůže utéct, když má jejich armatury namontované v továrně a potřebuje servis a doplňování, že se naprosto nesnažili mu vyhovět a řešit problémy, když se nějaké objevily. A pak zákazník začal stavět novou továrnu a armatury si objednal jinde. Ptáte se, co jsem onomu řediteli poradil? Nic. Svoji příležitost už zahodili, když se nezajímali o zákazníkovu spokojenost.

Pokud nechápete psychologii prodeje jako nástroj k podvádění zákazníků, jistě víte, že to nejdůležitější, co je mezi vámi a zákazníkem, není smlouva, ale vztah.Chcete-li být úspěšní, vytvářejte a posilujte vztahy.  Pomůže vám v tom program PARTNER PLUS.

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.