Marketing a komunikace

Jak vyprávět marketingové příběhy

Jak vyprávět marketingové příběhy"Byla jsem na mateřské a potřebovala jsem si přivydělat. Tak jsem začala šít dětské tepláčky. Manžel mě v tom podporuje a jsme šťastní." Na podobné story malých podnikatelek a podnikatelů můžete často narazit na jejich webu v rubrice "Můj příběh". Ačkoliv jsou přesvědčeni o opaku, nikoho to nezajímá. Takové příběhy žije totiž většina lidí a není na nich nic zvláštního.

Zákazníci chtějí dělat správné věci, ale ne o nich přemýšlet

Zákazníci chtějí dělat správné věci, ale ne o nich přemýšletPrezentace Arta Silvermana zavinila, že ze dne na den klesl prodej popcornu v amerických kinech na nulu. Zjištění, že sáček oblíbené pochutiny obsahuje dvojnásobek doporučené denní dávky nasycených tuků, předvedl tak, že na stole před pytlík popcornu vyrovnal porci hemenexu, Big Mac a steak a prohlásil: "To vše obsahuje jeden střední sáček popcornu".

Značka je jako pralinka – lákavá a s náplní

Značka je jako pralinka – pěkná a s náplníPračlověk se napjatě rozhlížel. Pak uviděl svoji značku a usmál se. Značka ho dovede na mýtinu, kde včera našli spoustu šťavnatých bobulí, a ještě jich tam dost zůstalo. Dnes nebudou mít hlad… Proč mají dnešní zákazníci rádi značky? Ze stejného důvodu. Zbavují je námahy rozhodování. Není potřeba pracně přemýšlet, kde a co nakoupit. Stačí se řídit osvědčenou značkou.

Cookie: Skladníci nečtou Vergilia

Cookie: Skladníci nečtou Vergilia"Když jde o jídlo, BILLA myslí na vše," říká slogan nejnovější strategické kampaně řetězce. V jejím rámci hodlá nakrmit zákazníky statistikou. Představa, že nakupující zaujmou informací, podle které 78 % lidí dává přednost zdravé snídani, ukazuje na základní neznalosti. A to nemluvím o skutečnosti, že tyto údaje z výzkumů mají k realitě tak daleko, jako voda k vínu.

Proč je lepší mít věrného zákazníka místo nového a co pro to udělat

Nový nebo věrný zákazník?"Statistiky to říkají jasně: Pokud chcete růst, shánějte nové zákazníky. Věrnost je k ničemu." Občas slýchám takový názor. A vždy si připomenu, že statistika je přesná práce s nepřesnými čísly. Protože praxe ukazuje něco jiného. Vždyť kolik startupů, které jsou typické honbou za novými zákazníky a modlou překotného růstu, se vůbec někdy dožije ziskovosti?

Stránky