Vše nejlepší k svátku, Mistře

Vše nejlepší k svátku, MistřeShodou okolností se ty dvě informace zařadily pěkně vedle sebe. Jedna říkala, že ještě dost nevyužíváme možností automatické komunikace se zákazníky. Druhá ukazovala záběr z Billy, která automaticky pogratulovala k svátku Mistru Janu Husovi. Těžko bych si mohl přát lepší příklad, jak se kvůli úsporám práce zbavujeme účinných marketingových nástrojů. Sváteční přání je jistě záležitost navýsost osobní, a pokud ji svěříme počítači, přijde o veškerou náplň a také účinek. Mnozí marketéři bohužel vůbec nevidí, že draze propagovanou značku osobní péče a vstřícnosti zabíjejí praktickými kroky, které ji viditelně popírají.

Snaha vytvořit s pomocí automatů zdání osobního přístupu k zákazníkovi je paradoxem dnešní doby. "Když může být masný výrobek bez masa," říkají si zřejmě lidé od marketingu, "proč by nemohla být osobní péče bez osoby?" Zvláště když to vyjde levněji. Ne všechno se však dá změnit podle potřeb řetězců i jiných podnikatelů. Naše emoční vzorce jsou mnohem starší, než potřeba managementu snížit náklady ( přečtěte si také v článku Emoce v marketingu).

"Nebojte se vypadat nemoderně nebo naivně. Počítají se výsledky, ne pózy."

Rozumný člověk si jistě položí otázku, k čemu si pořizovat nástroje, které nefungují. Jenže takto to mnozí marketéři nevnímají. Podle nich jde přece o projev modernosti a pokroku. Komu se to nelíbí, ten je zpozdilý zpátečník. Však si zákazníci zvyknou. Podobné argumenty zabírají stejně jako císařovy nové šaty. Kdo by chtěl přiznat, že nerozumí modernímu marketingu…

žárovkaJe to skutečná revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo "chytrý" nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první samoobslužnou příručku zdarma.


Osobní péče vyhrává

Jde to i jinak? Jeden příklad za všechny: V amerických řetězcích Wal-Mart možná nemají automatické gratulace, zato zde najdete personál, který vám u pokladny narovná nákup do tašky a případně ho donese až do auta. A to ve firmě, která má šetření v genech (zakladatel Sam Walton byl pověstný skrblík). Který projev osobní péče je vám milejší? Který z nich ukazuje na snahu posloužit a který pouze na marketingovou vychytralost? ( viz také e-book Intuitivní marketing v prodejně).

Co spolehlivě funguje:

  • využívejte k přání sociální sítě, ty vám narozeniny připomenou (Facebook, LinkedIn)
  • udělejte si seznam zákazníků se svátky podle kalendáře a pošlete jim krátké blahopřání e-mailem
  • zvlášť důležitým zákazníkům pošlete dopis

Jakkoliv to tedy může vypadat, že marketing velkých firem je jiný než v případě menších podnikatelů, rozdíl je spíš v tom, jestli je nebo není upřímný. Už to, že má třeba někdo pro upřímnost jen úsměšek, je jistě zřetelným znamením, jak to s osobním přístupem k zákazníkům myslí. Nebojte se však vypadat nemoderně nebo naivně. Počítají se výsledky, ne pózy ( a program PARTNER PLUS výsledky má). Myslete na své zákazníky a oni budou myslet na vás.

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.