Vyházejte z hospod reklamu a začněte aktivně nabízet

Vyházejte z hospod reklamu a začněte aktivně nabízet"Běžte si s tím harampádím někam!" Tak by se dal vyjádřit současný postoj hospodských a restauratérů k propagačním materiálům, které jim poskytují dodavatelé. Plakáty, stojky na stolech a všemožné zbytečnosti. Podnikatelům konečně došlo, že tato reklama slouží potřebám dodavatelů, ale ne jim. Obvykle je to totiž tak, že propagované značky se prodá víc, ale jiné zase méně, takže výsledkem je nulový nárůst. V lepším případě. Hospodští potřebují, aby byli propagováni oni, ne pivo, které čepují. Možnosti tu jsou a není to nijak složité.

Podle průzkumu HORECA 2017 vnímají podnikatelé propagační materiály od dodavatelů jako nátlakové a uvědomují si, že vlastně překrývají identitu jejich podniku. V očích zákazníků nejsou pak originálním podnikem, ale dodavatelem dané značky piva nebo nealkoholického nápoje. To nejen nepůsobí dobře, ale je to také rizikové. Například velké pivovary vytvářejí vlastní sítě pivnic a restaurací, takže samostatným podnikatelům odlákají zákazníky, protože ti jsou navyklí na značku, ne na hospodu ( viz také článek Jak zacílit na pravého zákazníka).

"Nespoléhejte se na propagační materiály, ale mluvte se zákazníky.


Jak aktivně zvyšovat tržby

Existují jiné způsoby, jak zvyšovat tržby? Podle uvedeného průzkumu provozovatelé podniků tuší, co by jim pomohlo, ale většinou nevědí, jak na to. Řešením je aktivní prodej. To znamená nespoléhat se na propagační materiály, ale mluvit se zákazníky. Vzhled a chování personálu, a především schopnost nevtíravě nabízet a doporučovat, jsou cestou k většímu výdělku.

Potvrzuje to i experiment provedený v rámci výzkumu v restauraci kempu Srbsko, kde se aktivní nabízení obsluhou projevilo v nárůstu prodejů: u bezinkové limonády Koli se zvýšil o 13 %, doporučení na nealkoholické pivo Budvar B:Free se projevil 7% nárůstem.

Majitelé restaurací a hospod by podle výzkumu uvítali školení v této oblasti, a dokonce nemají problém ho zaplatit ( v rámci programu PARTNER PLUS taková školení získáte zdarma). Záleží samozřejmě na úrovni. Provozovatel zanedbané pivnice, kde se personál střídá jako na běžícím pásu, asi nebude mít o školení velký zájem. Ale takové podniky jsou stejně odsouzené k zániku.

Pojistěte si poloviční slevu na PARTNER PLUS! Pořiďte si nejlevnější variantu LIGHT, která je do 30. 9. zcela zdarma, a ta vám umožní čerpat naše služby a kdykoliv přejít na vyšší úroveň programu jen za poloviční cenu. Pojistěte si svoji slevu, ať vám neuteče.


Reklama za vás práci neudělá

Je to jistě pěkná představa, že reklama (kterou ještě získáte zdarma) vám bude prodávat a zvyšovat tržby. Jenže zázraky se nekonají a do popředí vyvstává staré známé "Bez práce nejsou koláče". Klíčem k větším výdělkům je jednak osobitost podniku, jednak schopnost personálu komunikovat s hosty a nabídnout a doporučit jim. Naprostá většina zákazníků je ve svých požadavcích nejdříve naladěna na nejnižší úroveň. Chtějí si dát jedno pivo. Hlavní jídlo bez ničeho. To nejlevnější. A jestliže s nimi o jejich chutích a možnostech, jak jim plně vyhovět, nebudete mluvit, u toho minima zůstanou.

Je špatné někomu něco nutit? Nutit byste opravdu neměli, ale doporučovat je naprosto správné. Nutí právě ta reklama, která překáží na stolech. Prodejní dialog a doporučení vedou naopak k tomu, že host je ještě spokojenější. Jestliže mu předkrm, polévka a moučník chutnaly, proč by měl litovat, že nezůstal jen u původně plánovaného hlavního jídla? Mějte na paměti, že návštěva restaurace není jen způsobem, jak naplnit žaludek, ale měla by také být všestranným zážitkem. Protože zahnat hlad můžeme kdekoliv, třeba ve špinavém bufetu na nádraží. Ale s pozitivním zážitkem to nemá nic společného.

žárovkaJe to skutečná revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo "chytrý" nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první samoobslužnou příručku zdarma.


Vytvářejte prostředí důvěry a aktivně nabízejte

Vytvářejte proto prostředí důvěry, ve kterém hosté rádi dají na doporučení obsluhy. To znamená, že se personál musí umět dobře chovat, musí vypadat důvěryhodně (žádné potetované zjevy ala marseillské podsvětí a servírky s miniaturními sukněmi a velkými výstřihy) a musí umět mluvit. Všechno je důležité. Zákazník, který vám a vašim lidem nedůvěřuje, si samozřejmě dá jen to nejnutnější. Provozovatelé podniků pak tvrdí, že lidé nemají peníze. Není to pravda. Mají, ale nedají je každému. Začít musíte vy.

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.