Z archivu newsletterů: Dokonalý systém nebo schopný pracovník?

Z archivu newsletterů: Dokonalý systém nebo schopný pracovník?(Co jste si mohli přečíst v roce 2005 - z archivu newsletterů) Nedávno moje manželka zastavila v restauraci známého fastfoodového řetězce a protože měla především žízeň, objednala si u obsluhy za pultem nejdříve nápoj s tím, že něco k jídlu si teprve vybere. Prodavačka ji však oznámila, že si nejdříve musí objednat jídlo a trvala na tom. Nakonec zasáhla přivolaná vedoucí a omluvila se, že obsluhující je nová a ještě nezkušená. Je však dáno takové chování prodavačů a personálu skutečně jen nezkušeností?

Vedení mnoha firem má představu, že je třeba z jednání zaměstnanců vymýtit jakoukoliv samostatnost a tedy i jakékoliv rozhodování. Tito manažeři se domnívají, že když je systém dokonalý, nezáleží na kvalitě lidí, kteří ho naplňují. Lze tedy zaměstnávat téměř každého, stačí, když se naučí automaticky pracovat podle systému. Není třeba starat se o osobnost, stačí, aby se pracovník naučil poslouchat a dodržovat řád. Ničím se to neliší od vojenských systémů. (Propaguje ho například Michael Gerber v knize Podnikatelský mýtus.)

"Představa, že co je dobré pro vás, musí být dobré pro zákazníka, je zcestná."


Dokonalou firmu ještě nikdo nevymyslel

Jenže naprosto dokonalý systém ještě nikdo nevymyslel. Musíme tedy počítat s tím, že čas od času se objeví něco, co do těchto pravidel nezapadá a dobře namazaná soukolí zaskřípou nebo se zadrhnou. Kdyby to byla akademická debata, mohli bychom jistě diskutovat o tom, že v každém systému je někdo, kdo má pravomoci dělat výjimky (například v příkladu zmíněná vedoucí). Jenže tváří v tvář zákazníkovi je to jiné. Jedna chyba může znamenat, že nebudete mít méně o jednoho zákazníka. Nespokojený zákazník se rád se svojí nespokojeností pochlubí (asi jako to dělám teď já). A dobrá pověst firmy jistě není nic, co byste mohli brát na lehkou váhu ( také v článku I malá firma může být značková).

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání. Dokonce jak vyniknout nad velkou konkurenci a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby se tradiční podnikatelé zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Co můžete udělat pro svůj úspěch

Je třeba si tedy uvědomit, že posláním pracovního systému není v první řadě pohodlí zákazníka, ale vaše. Vaší firmě se lépe a efektivněji pracuje, má nižší náklady a nemusí obtížně pracovat s lidmi. Ale to je pohled váš, ne zákazníkův. Představa, že co je dobré pro vás, musí být dobré pro zákazníka, je zcestná. Všechna ta slova o tom, jak zákazník vydělá na úspoře svých dodavatelů, jsou obvykle jen zástěrkou. Když supermarkety nedávno prodávaly prošlé a zkažené potraviny, aby neměly vysoké náklady, vydělal na tom zákazník?
Intuitivní marketing nepoužívá jako hlavní kritérium účetní položky, ale spokojenost zákazníka. Ten je totiž tou největší zárukou, že skutečně vyděláte. Ne systém, který zákazníkům diktuje, jak mají nakupovat ( více si můžete přečíst v knize Intuitivní marketing pro 21. století).

  Komentáře: Sázíte na dokonalý systém nebo dobré pracovníky?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: