Z archivu newsletterů: Hluk je nepřítelem

Z archivu newsletterů: Hluk je nepřítelem(Co jste si mohli přečíst v roce 2006 - z archivu newsletterů) O prázdninách jsme s rodinou navštívili jedno malebné jihočeské městečko. V poledne jsme zamířili do nejbližší restaurace. Bohužel byla zcela plná. Naštěstí jsme naproti přes náměstí objevili hotel se zcela prázdnou jídelnou. Mělo nás to varovat. Jakmile jsme totiž měli jídlo na stole, číšník (veškerý personál by ve věku kolem dvaceti let) zasunul do přehrávače nové cédéčko a techno hudba rozvibrovala desku našeho stolu z poctivého masivního dřeva.

Na dotaz, zda by hudba nemohla znít tišeji, se číšník zatvářil dotčeně a mikroskopicky otočil knoflíkem. Zákusek a kávu jsme si raději odešli dát jinam.

"Nezabývejte se otázkou, jak udělat svoji práci zábavnou a zajímavou za každou cenu, a to i na úkor zákazníka."

S podobným přístupem se setkáte poměrně často (nedávno jsem musel na čerpací stanici třikrát z plných plic zařvat číslo stojanu, aby mi pokladník rozuměl). Hudba zde není prvkem, který by dokresloval prostředí a sloužil ke zdokonalení zákazníkova zážitku, ale prostředkem, jak personálu zpříjemnit práci. Proto se také ve stylové selské jizbě setkáte s nejmodernějšími hity, reprodukovanými tak silně, až malované talíře na poličkách nadskakují ( viz také v článku Prodejna je tu pro zákazníky).


Jak vás vnímá zákazník

Takové chování je ovšem v rozporu s naším hlavním zájmem - vychovat si nadšeného a věrného zákazníka. Nemusí jít samozřejmě jen o hudbu, podobně působí všechny prvky, které nám mají zpříjemnit a usnadnit práci, bez ohledu na zákazníka a jeho pohodlí. Problém je v tom, že se soustředíme na organizování práce z našeho pohledu - aby nám "odsýpala", aby byla co "nejracionálnější", abychom ji mohli "zautomatizovat". Výsledkem je masový přístup k zákazníkovi, který říká: "Buď rád, že to není dražší". Jenže cena není vždy to hlavní.

Nedávný průzkum spokojenosti spotřebitelů se službami a chováním prodejců ve Velké Británii přinesl nepříjemné zjištění. Výsledek průzkumu by se dal vyjádřit ve stručnosti takto: „nepoctiví a neschopní“. Můžeme se zamyslet, toho z toho má na svědomí právě popsaný přístup.

žárovkaJe to skutečná revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo "chytrý" nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první samoobslužnou příručku zdarma.


Co můžete udělat pro svůj úspěch

Podívejte se na problém z opačné strany. Nezabývejte se otázkou, jak udělat svoji práci zábavnou a zajímavou za každou cenu, a to i na úkor zákazníka. Zeptejte se naopak, jak se realizovat a bavit dokonalou službou zákazníkům. Jak najít potěšení práce v tom, že jim budete více vycházet vstříc a hledat způsoby, jak s nimi upevňovat vztahy. Pokud máte podřízené pracovníky, je samozřejmě třeba i je takto motivovat (a také občas kontrolovat).  Posuďte si sami, jak na tom jste, s pomocí samoobslužných interaktivních publikací

  Komentáře: Vadí vám hlasitá hudba v prodejně?

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Doporučuji ke stažení zdarma: