Z archivu newsletterů: Kdy končí nákup?

Z archivů newsletterů: Kdy končí nákup?(Co jste si mohli přečíst v roce 2005 - z archivu newsletterů) Minulý týden jsem cestou po dálnici dostal hlad. Neměl jsem čas zdržovat se v restauraci a tak jsem zastavil u jedné z čerpacích stanic a z chladícího pultu si vybral bagetu. Pracovník u pokladny, když uviděl můj "chudý" nákup, zareagoval zcela správně: zeptal se mě, nechci-li koupit ještě něco na pití. Odpověděl jsem, že minerálku mám v autě, a zaplatil. Až potud bylo vše v pořádku. Změna nastala v okamžiku, kdy mi pokladní vrátil drobné.

V tu chvíli totiž upřel zrak kamsi do prázdna a znehybněl. Třebaže jsem ještě chvíli sbíral mince, ukládal je do peněženky a dělal všechny ty pohyby, které doprovázejí konec nákupu, pro pokladního jsem už neexistoval. Svoji "zákaznickou povinnost" jsem podle něj splnil zaplacením.

Naším chováním dáváme zákazníkovi najevo, že si vážíme pouze jeho peněz - jakmile je dostaneme, je po zdvořilosti a zájmu.
žárovkaJe to skutečná revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo "chytrý" nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první samoobslužnou příručku zdarma.


Co můžete udělat pro svůj úspěch

Podobnou chybu děláme často, a to nejen za pultem a u pokladny. Zákazník pro nás přestává existovat ve chvíli, kdy převzal zboží a na náš účet správně došly peníze. A to přesto, že bychom většinou chtěli, aby byl naším zákazníkem i příště. Naším chováním mu však dáváme najevo, že si vážíme pouze jeho peněz - jakmile je dostaneme, je po zdvořilosti a zájmu. Co tedy udělat po nákupu?

  • Buď ihned (v případě maloobchodního prodeje) nebo do 24 hodin zákazníkovi poděkujte za zakázku.
  • Do týdne se zákazníka zeptejte, jak je s vaším produktem (nebo službou) spokojen.
  • Do měsíce mu nabídněte zvláště výhodný nákup, určený jen jemu, nebo nějakou výhodu.
  • Ptejte se ho nejméně jednou měsíčně, jak je s vámi spokojený.

Nespojujte ale poděkování a zájem o zákazníkovu spokojenost s další nabídkou. To by chápal jako obchodní trik. Když tedy děkujete, pouze děkujte. Když se ptáte na spokojenost, zajímejte se jen o spokojenost. Nabídku můžete poslat třeba za týden.  Mnohem více informací najdete v knize Intuitivní marketing pro 21. století

  Komentáře: Stává se vám, že prodavači ani nepoděkují, ani neřeknou na shledanou?

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Doporučuji ke stažení zdarma: