Z archivu newsletterů: Nepovedené podnikání

Z archivu newsletterů: Nepovedené podnikáníByl jsem u toho, když novopečený majitel otevíral restauraci. Týdny dřel od rána do večera, aby zdevastované prostory získaly původní lesk a mohly přijmout náročné hosty. Jídelní lístek obsahoval stylová a exotická jídla, interiér nevypadal špatně. Hrála cimbálovka a toho dne bylo jídlo za poloviční ceny. Několik zvědavců nahlédlo, ale nezdrželi se. Přece jen tu bylo více jak rok zavřeno a hosté si zvykli chodit někam jinam. "Však oni přijdou," utěšoval se majitel. Asi za čtrnáct dní mi zavolal: "Nepřišli. Udělej s tím něco."

Poseděli jsme u piva a probrali spoustu maličkostí, které ve svém souhrnu vytváří obraz restaurace. Zvláště jsem ho upozornil, že dnes je hospod jako máku a nelze se tedy spoléhat, že otevření restaurace automaticky znamená, že se do posledního místečka naplní. Zvláště když to není pivnice. "Musíš být něčím jiným," naléhal jsem. "Soustřeď se na nějakou skupinu lidí, přitáhni labužníky, studenty nebo třeba literáty, ale zařiď to tak, aby právě tvoji restauraci považovali za centrum. A pracuj na detailech, které tomu dají smysl. Nemůžeš jen vyhlásit, že jsi tu pro někoho - musíš to dokázat. A to právě tím, co hosté kolem sebe vidí, co cítí."

"Dnes je restaurace zavřená."


Když nechceme, důvody se najdou

Nadiktoval jsem mu seznam změn, od provedení jídelního lístku až po oblečení personálu. Pak jsem ho delší dobu neviděl a do restaurace jsem se dostal až po několika měsících. Byla prázdná, pokud jsem to tedy v šeru, které uvnitř panovalo, mohl posoudit. Navíc tam byla zima. Posadil jsem se v bundě u stolu a požádal majitele, aby mi nechal natočit pivo. "Musím ti ho přinést sám," řekl mi bez úsměvu. "Personál jsem propustil. Jo - a bude lahvové. Včera mi z pivovaru odvezli výčepní pult, protože jsem nic nevytočil."

"Na záchodě nejsou papírové ručníky," upozornil jsem.

"Stejně nikdo nechodí," odpověděl restauratér. "Proč bych vyhazoval peníze. To je jako je to se světlem a topením."

žárovkaJe to skutečná revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo "chytrý" nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první samoobslužnou příručku zdarma.


Reklama to nezachrání

"Vidím, že se nic nezměnilo," připomněl jsem mu seznam, který jsme před časem sestavili.

"Neměl jsem na to čas... a myslím, že by to ani nic nepřineslo. Objednal jsem si inzerát v místním časopise, ale nebylo z toho vůbec nic. A to po mě chtěli, abych dal kupón na padesátiprocentní slevu. Každý jen přišel, dal si jídlo za polovinu a víckrát jsem ho tu neviděl."

"Ale kdybys udělal ty změny..." obhajoval jsem své rady.

"To je na nic. Lidi zkrátka šetří každou korunu. V dnešní době nemá cenu s něčím začínat. Měl jsem to vědět už dávno."

Dnes je restaurace zavřená. Zklamaný restauratér ji naštěstí stihl prodat dříve, než nadělal velké dluhy. Jakpak se asi bude dařit novému majiteli? A jak by se původnímu dařilo, kdyby měl podporu programu PARTNER PLUS?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.