Z archivu newsletterů: Nežádoucí znalosti

Z archivu newsletterů: Nežádoucí znalosti(Co jste si mohli přečíst v roce 2006 - z archivu newsletterů) Obchodní pracovnice si přečetla knihu Intuitivní marketing a protože ji nadchla, udělala z ní "výcuc" a předala ho obchodnímu řediteli jako zajímavou inspiraci pro jejich práci. Výsledkem nebyla pochvala, ale její vyřazení z dalšího manažerského vzdělávání kvůli "neodpovídající morální a znalostní úrovni, která je pro tento druh kursů na překážku". Škoda, těšila se prý, jak to tomu "floutkovi", přednášejícímu podle učebnice, na příštím kurzu ukáže.


Pozlátková kultura není úspěšná

Každý manažer jistě chce, aby jím řízený tým (oddělení, firma) byl na vysoké úrovni. V praxi se ovšem málokdy shodneme, čím se taková vysoká úroveň vlastně vyznačuje. V mnoha firmách - zvláště těch větších - jsou přesvědčeni, že nablýskanou formou, zvláštní mluvou, prošpikovanou odbornými termíny (rozumět jim není třeba) a podnikovými rituály. Mají k tomu sklon zejména čerství absolventi univerzit, kteří nemohou oslňovat praxí a zkušenostmi a proto dávají na odiv čerstvé znalosti z učebnic, ale i "starší" studenti MBA, opakující učebnicové fráze kvůli zvýšení osobní prestiže. Setká-li se pak "pozlátková" firemní kultura s pozlátkovým manažerem, dopadne to tak, jako v uvedeném příběhu. Narušování této pracně vybudované fasády není v žádném případě žádoucí ( o škodlivých účincích těchto postojů se dočtete v knize Zamrzlá produktivita).

"Perpetuum mobile nefunguje ani v podnikové sféře."

Nejlepší obranou proti takovému pojetí je uvědomění si, co je vlastně cílem práce. Není to kariéra, benefity či mzda, ale uspokojení zákazníka (. Bez jeho spokojenosti totiž není ani postup a moc, ani peníze. V mnoha firmách se ale raději zkoumají finanční toky a pokud se o spokojenost někdo zajímá, pak opět jen formálně tak, jak se to naučil na přednáškách marketingu - formulářem pro průzkum trhu. Bohatá firma samozřejmě může takto vydržet i poměrně dlouho, ale ne navždy. Perpetuum mobile nefunguje ani v podnikové sféře.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby vás zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Co můžete udělat pro svůj úspěch

Určete jako hlavní kritérium kvality vaší práce spokojenost zákazníka. K ní všechnu práci ve firmě směřujte a jí ji pak hodnoťte. Zákazník jistě ocení vysokou úroveň vašich kanceláří, vašeho vystupování a odborného vyjadřování - ale až když budou směřovat k uspokojení jeho potřeb. Jinak je to jen jiný způsob nákladné reklamy, při jejímž sledování si mnoho zákazníků pomyslí, kolik by asi stály vaše produkty, kdybyste nevyhazovali peníze oknem. Budujte tedy svoji úroveň na spokojenosti zákazníků, protože naopak to nefunguje.  A my vám v programu PARTNER PLUS povíme, jak na to.

  Komentáře: Je něco důležitějšího než spokojený zákazník?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: