Z archivu newsletterů: Všechno je prodej a marketing

Z archivu newsletterů: Všechno je prodej a marketing(Co jste si mohli přečíst v roce 2005 - z archivu newsletterů) Bankovní úředník se viditelně rozhodl ze mě vychovat správného zákazníka. Tolik peskování kvůli "neschopnosti" myslet jako on a umět vyplnit formulář, které jsem viděl poprvé v životě, jsem ještě nezažil. Odcházel jsem s nulovým sebevědomím a až mezi dveřmi jsem si uvědomil: "Ty jsi tu přece zákazník! Máš právo, aby se k tobě chovali jinak!" Otočil jsem se tedy, vrátil se k přepážce a požádal o rozhovor s vedoucím.

Nebyl, přijala mě tedy jeho zástupkyně. Po celou dobu, co jsem si stěžoval, si klidně dělala dál svoji práci a nakonec prohlásila: "To by měl slyšel náš vedoucí. Nechcete na něho počkat?" Pomyslel jsem si, že jaký pán, takový krám a s bankou se rozloučil. Už ale vím, že nikdy nechci být jejím klientem ( přečtěte si také článek Kam odcházejí vaši zákazníci?).

" Prodáváte také sami sebe a svoji firmu."

Firmy, které pouze prodávají své zboží nebo služby, poznáte podle toho, že veškerou svoji činnost a veškeré své úsilí věnují jen předání zboží a inkasování peněz. Nejsou ochotny udělat nic navíc a zákazníkovi také dávají najevo, že ho k ničemu jinému nepotřebují. Firma, která se skutečně chová marketingově, si je vědoma, že neprodává jen v okamžiku směny zboží za peníze a neprodává jen produkty.


Všechno je prodej a marketing

Prodej a marketing je vlastně všechno, co nakonec vede nebo může vést k uspokojení zákazníka. Povídáte-li si se zákazníkem o jeho koníčcích a utužujete tak vztahy s ním, je to prodej. Poradíte-li mu nezištně a on od vás později koupí, je to prodej. Zeptáte-li se zákazníka po měsíci na spokojenost s vaší dodávkou, je to také prodej a marketing k tomu. Vaše snaha může přinést ovoce hned, za týden nebo nikdy, ale nejste věštci, abyste se dopředu mohli rozhodovat, co "má cenu" a co ne. Proto je třeba dávat více ( čtěte i v článku Z archivu newsletterů: Nabízejte více).

žárovkaJe to skutečná revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo "chytrý" nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první samoobslužnou příručku zdarma.


Co můžete udělat pro svůj úspěch

Neprodáváte také jen produkty. Svým přístupem prodáváte zákazníkovi i argumenty pro pozdější nebo příští rozhodování. Prodáváte také sami sebe a svoji firmu. Pokud to všechno ke zboží či službě nepřidáte, nemusí na zakázku vůbec dojít a zákazníka vidíte naposledy. Nespoléhejte se tedy, že zákazníkovi musí být vše jasné. A nemyslete si dokonce, že je povinen všemu rozumět tak jako vy - a že ho v tomto duchu můžete "vychovávat". Když to trochu (ale jen trochu) přeženu, zákazník nemusí vůbec nic. Pokud nemáte monopol. Naopak - chcete-li prodat nejen produkt, ale i sebe, musí to být vidět. Vysvětlujte a raďte zákazníkovi, pokud je zde i jen malá možnost, že něčemu nerozumí. Pomáhejte mu, pokud výslovně vaši pomoc neodmítne. Naslouchejte námitkám a stížnostem zákazníků pozorně, ať už si o nich a jejich oprávněnosti myslíte cokoliv. V duchu intuitivního marketingu dávejte zákazníkovi viditelně najevo, že se o něj ucházíte, stejně jako se uchází ženich o nevěstu. Pak budete mít úspěch.  Pomůže vám v tom program PARTNER PLUS.

  Komentáře: Stává se vám, že vás někdo při nákupu "vychovává"?

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.