Z archivu newsletterů: Vyhýbejte se negativně naladěným lidem

Z archivu newsletterů: Vyhýbejte se negativně naladěným lidemV jedné firmě, kam musím občas (naštěstí ne příliš často) jako zákazník zajít, mě pravidelně přivítají dvě pracovnice. První se tváří, že na ni osud poslal těžkou ránu v podobě zákazníka. A na druhé je vidět, že to své kolegyni vůbec, ale vůbec nepřeje. Nevím-li náhodou, co přesně potřebuji, následuje vzdychání a obracení očí v sloup. Nebo to vím a pak následuje dlouhé ťukání do počítače, kdy v kanceláři visí těžké ticho, přerušované jen klapáním klávesnice a občasným cvaknutím myši. Cítím se tam jako provinilec, trestaný za své hříchy, ne jako klient.

Nedávno mi zazvonil telefon právě ve chvíli, kdy jsem za sebou zavřel dveře této firmy. Volal mi zákazník. Až když jsme rozhovor ukončili, uvědomil jsem si, že jsem k němu byl krajně nepříjemný. Zrovna na způsob těch dvou paní, které mě před chvílí obsluhovaly.

Negativní postoje jsou zkrátka nakažlivé.

"Jak negativní, tak pozitivní postoje jsou nakažlivé."


Co můžete udělat pro svůj úspěch:

Zapamatujte si zásadu intuitivního marketingu: Vyhýbejte se negativně naladěným lidem a vyhledávejte naopak pozitivně naladěné.

Jak negativní, tak pozitivní postoje jsou nakažlivé. Neměli byste tedy připustit, aby vás ovlivňovali negativní lidé kolem. Ať už kvůli vašemu vlastnímu zdraví, nebo kvůli vašemu vztahu k zákazníkům. Nenechte se zmást termíny, které lidé roznášející tuto nebezpečnou infekci používají, aby zakryli podstatu věci. Ne, nejsou jen skeptičtí nebo realističtí - jsou negativní ( v knize Intuitivní marketing pro 21. století jsem tomu věnoval jednu kapitolu).

žárovkaAktivní prodej je tím nejspolehlivějším způsobem, jak zvýšit tržby (už se mi podařilo i navýšení o 100 %). A funguje vždy a všude, ve všech oborech. Není to tak obtížné, jak by se mohlo zdát, protože aktivní prodej je pro tradičního obchodníka tím nejpřirozenějším prostředím. Přečtěte si o tom více

Proti negativní atmosféře je těžké se bránit. Někdy zkrátka vyhraje ten, kdo uteče. Ale můžete posilovat imunitu a nechat se naopak naočkovat postoji pozitivními.

Když jsem si před časem přečetl radu, že je třeba se setkávat s úspěšnými lidmi a čerpat od nich pozitivní postoje, marně jsem přemýšlel, kde mám na takové lidi narazit. Pánské kluby, ve kterých mohl člověk potkat spoustu - i pozitivně naladěných - milionářů, se možná ještě občas vyskytnou v Anglii nebo Spojených státech, ale u nás lze těžko na ně spoléhat.

Přesto nemusíte věšet hlavu. Místa, kde se scházejí úspěšní lidé, jsou i pro nás dosažitelná. Možná se v nich nescházejí zrovna milionáři (i když - kdo ví!), ale určitě zde najdete lidi aktivní, toužící se poučit a na oplátku se zase podělit o své zkušenosti. Už samotné jejich členství v takových organizacích je výrazem aktivity a potřeby sdílet pozitivní hodnoty. Rozhlížejte se tedy kolem sebe a hledejte vhodné spolky, kde můžete načerpat inspiraci i pozitivní naladění.  Co třeba Škola milionářů?

(2007)

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.