Z archivu newsletterů: Zaslužte si mě, zákazníci

Z archivu newsletterů: Zaslužte si mě, zákazníci(Co jste si mohli přečíst v roce 2006 - z archivu newsletterů) Na billboardech i záchodcích čerpacích stanic mě řidiči kamionů upozorňují, že bez nich bych neměl svoji oblíbenou snídani. Mám tedy své rohlíky za cenu nedodržování rychlosti v obcích (má snídaně na mě troubí a bliká, když si dovolím jet padesátkou), za cenu opotřebovaných brzd na dálnici (má snídaně mi s oblibou skáče při předjíždění do cesty)? Možná i nějakého toho mrtvého? Děkuji pěkně, ale to si ji raději odpustím.

Nechci tím říci, že řidič nemá "tvrdej chleba", ale vadí mi, když jsou cizí zájmy vydávány za mé vlastní. Protože má snídaně by se ke mně dostala i bez porušování předpisů a dokonce možná i bez kamionů.

"Podnikatel sám sebe ujišťuje, že zákazníci ho chtějí, že jsou s ním spokojeni a že jsou vlastně závislí na jeho prosperitě."


Patří vám to, zákazníci

Nedávno podobně argumentoval jeden majitel pekárny. Když prý zkrachuje, lidé nebudou mít co jíst.

"Chcete tím říci, že široko daleko neseženou chleba?" podivil jsem se.
"Samozřejmě seženou, ale ne tak dobrý."
"Chválí ho, že je dobrý?"
"Jistě. Je výborný a nejlepší široko daleko."
"A proč tedy krachujete?"
"Nemohu si dovolit držet tak nízké ceny jako velké pekárny," odpověděl mi hořce.
"Vaši zákazníci nejsou ochotni zaplatit za nejlepší chléb široko daleko o trochu více, než za standardní v supermarketu?"
"Nejsou. Nevím proč, ale nezaplatí. Jsou to hlupáci, raději budou kupovat tu hrůzu z velkopekárny. Docela jim to přeju!"
( inspiraci na toto téma najdete v článku 12 způsobů, jak prodávat jinak).

žárovkaJe to skutečná revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo "chytrý" nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první samoobslužnou příručku zdarma.


Pro váš úspěch

V obou případech najdete stejného jmenovatele: Představu těchto lidí, že jejich podnikání je pro zákazníky samo o sobě dobrodiním a že tedy vlastní zájmy jsou současně zájmem zákazníků. Takové vidění světa vede obvykle k odtržení od reality. Podnikatel sám sebe ujišťuje, že zákazníci ho chtějí, že jsou s ním spokojeni a že jsou vlastně závislí na jeho prosperitě. A pak už je jen krok k výzvě: Udělejte pro mě něco, zaslužte si mě! Vůbec jim nevadí, že staví poměr mezi dodavatele a zákazníkem na hlavu, že přesouvají zodpovědnost za obchodní vztah na něj.

Pekař pak svaluje vinu na zákazníky a nijak si nepřipustí, že kdyby skutečně jeho produkt vysoce převyšoval ostatní, každý by si jistě rád připlatil. Povšimněte si také, jaký je jeho vztah k zákazníkům. Zřejmě na ně nikdy nemyslel jinak, než jen jako na zdroj tržeb. Jinak by je těžko mohl nazývat hlupáky a přát jim co nejhorší věci.  V programu PARTNER PLUS vám ukážeme lepší přístup.

  Komentáře: Máte pocit, že zákazníci jsou nevděční?

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Doporučuji ke stažení zdarma: