Etiketa pro prodejce: Jak pohostit zákazníka
Případně půl hodiny zkoumat princip fungování kávovaru, aby pak jediným výsledkem byly horkou vodou polité boty.
Nemáte-li tedy k dispozici sekretářku, která by tyto problémy vyřešila za vás, zkuste nejdříve požádat ochotnou kolegyni či kolegu, zda by se v oblasti občerstvení neujali hostitelské role. Jednak to působí lépe, jednak vás to nevyrušuje. Není-li nikdo po ruce, musíte podat občerstvení sami.
Co si připravit:
Nealkoholické nápoje
Minerální voda neslazená
Stolní voda (bez "bublinek")
Ovocná limonáda
Džus
Doplňky (led, citron…)
Teplé nápoje
Káva (nejlépe výběr)
Čaj (černý, ovocný)
Doplňky (cukr, smetana, citron, keks, malá sklenka minerálky...)
Chcete-li, aby občerstvení vypadalo efektně a vy jste působili jako ostřílení znalci dobrého vkusu a pohostinnosti, podávejte zejména teplé nápoje na nerezovém tácku se všemi doplňky.
Tedy čaj s cukrem, citronem a keksem (případně i mlékem) a miskou na odložení použitého sáčku, kávu pak s cukrem, smetanou, keksem a skleničkou minerálky. Nealkoholické nápoje podávejte s miskou ledu a citronem.
Vyvarujte se
Jak intuitivní prodejce nabízí občerstvení
Nenabízejte občerstvení slovy "Co si dáte?" (jak má návštěvník vědět, co máte?), ani slovy "Dáte si kávu nebo minerálku?" (zákazníkovi tím zakazujete dát si oboje). Nabízejte nejlépe takto:
"Mohu vám nabídnout občerstvení? Kávu, čaj, nealko?"
"Čaj, prosím."
"Černý nebo ovocný?"
"Raději ten ovocný."
"A nějaké nealko k tomu?"
"Ne, děkuji. Stačí čaj."
Nedoporučuji podávat chipsy, arašídy nebo slané tyčinky - chroupání při jejich konzumaci by mohlo narušit jednání. Pokud jednání trvá déle a chcete podávat třeba obložené chlebíčky, vyhraďte na jejich konzumaci přestávku.

Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.