Etiketa pro intuitivní prodejce: Jak nabízet občerstvení

 

Co nabídnete zákazníkovi k občerstvení? Hodláte to řešit podle momentální situace? Mohu vám opět posloužit svými bohatými zkušenostmi. Díky ním vím, jak trapné jsou situace, kdy hostitel začne po usazení partnera hledat kávu, cukr ("Kam to ta Mařka jenom dala? Víte, my normálně nesladíme…"), skleničky od hořčice nebo dokonce si po jiných kancelářích vypůjčovat hliníkové lžičky, ještě neumyté od předešlého použití.

 
Zvládněte etiketu a oslovte zákazníky: Jak nabízet občerstvení
 
Případně půl hodiny zkoumat princip fungování kávovaru, aby pak jediným výsledkem byly horkou vodou polité boty.

Nemáte-li tedy k dispozici sekretářku, která by tyto problémy vyřešila za vás, zkuste nejdříve požádat ochotnou kolegyni či kolegu, zda by se v oblasti občerstvení neujali hostitelské role. Jednak to působí lépe, jednak vás to nevyrušuje. Není-li nikdo po ruce, musíte podat občerstvení sami.

"Nenabízejte občerstvení slovy "Co si dáte?". Jak má návštěvník vědět, co máte?"

Co si připravit:


Nealkoholické nápoje

Minerální voda neslazená
Stolní voda (bez "bublinek")
Ovocná limonáda
Džus
Doplňky (led, citron…)


Teplé nápoje

Káva (nejlépe výběr)
Čaj (černý, ovocný)
Doplňky (cukr, smetana, citron, keks, malá sklenka minerálky...)

Chcete-li, aby občerstvení vypadalo efektně a vy jste působili jako ostřílení znalci dobrého vkusu a pohostinnosti, podávejte zejména teplé nápoje na nerezovém tácku se všemi doplňky.

Tedy čaj s cukrem, citronem a keksem (případně i mlékem) a miskou na odložení použitého sáčku, kávu pak s cukrem, smetanou, keksem a skleničkou minerálky. Nealkoholické nápoje podávejte s miskou ledu a citronem.


Vyvarujte se

  • hrnečků bez podšálků
  • přeplněných podšálků, kam pak nejde zpátky postavit šálek
  • společné nádobky na cukr, smetanu apod.
  • ledu nebo citronu vhozeného přímo do nápoje
  • otlučeného nebo nejednotného nádobí

E-book Etiketa pro obchodníky od Miloše Tomana


Jak intuitivní prodejce nabízí občerstvení

Nenabízejte občerstvení slovy "Co si dáte?" (jak má návštěvník vědět, co máte?), ani slovy "Dáte si kávu nebo minerálku?" (zákazníkovi tím zakazujete dát si oboje). Nabízejte nejlépe takto:

"Mohu vám nabídnout občerstvení? Kávu, čaj, nealko?"
"Čaj, prosím."
"Černý nebo ovocný?"
"Raději ten ovocný."
"A nějaké nealko k tomu?"
"Ne, děkuji. Stačí čaj."

Nedoporučuji podávat chipsy, arašídy nebo slané tyčinky - chroupání při jejich konzumaci by mohlo narušit jednání. Pokud jednání trvá déle a chcete podávat třeba obložené chlebíčky, vyhraďte na jejich konzumaci přestávku.

Občerstvení se neprodává z obavy, že zákazník přijde na jednání hladový a žíznivý. Intuitivní prodejce ví, že jde o výraz pohostinnosti. A protože chceme, aby se u nás zákazníci cítili co nejlépe, jako na návštěvě u přátel, prezentujeme se jako dobří hostitelé. Ta trocha námahy navíc se bohatě vyplatí.


Dobré? Sdílejte na sociálních sítích: