Jak napsat úspěšnou obchodní nabídku

Jak napsat účinnou nabídku   Také se vám někdy stalo, že jste rozeslali stovky nabídek a reakce oslovených zákazníků byla naprosto nulová? Čím jste to zdůvodnili? Špatnými časy, duševní omezeností oslovených, podbízející se konkurencí nebo nedostatkem štěstí? Ani jedno z toho neplatí - s největší pravděpodobností byla špatná vaše nabídka.

Přiznám se, že i já většinu obchodních nabídek házím rovnou do koše. Jednu jsem si ale schoval. Začínala totiž úplně jinak, než je zvykem. Hned v první větě mi pisatel poblahopřál k zajímavému jménu společnosti. A vyslovil upřímnou obavu, aby ho někdo nezneužil. Třeba tak, že k němu přidá koncovku CZ či něco podobného a už mu nebude nic stát v cestě k zápisu do obchodního rejstříku.
A když už jsem se pomalu začal obávat, že by nějaký problém skutečně mohl nastat, dozvěděl jsem se, že mě takto oslovila advokátní kancelář, zaměřující se na ochranu jmen a známek.

"Věřte nebo nevěřte, ale stačí jen prohodit pořadí odstavců v textu."

Proč tato nabídka zaujala moji pozornost, kdežto ostatní ne? Věřte nebo nevěřte, ale k tomu stačí jen prohodit pořadí odstavců v textu. Kdybych si totiž nejdříve přečetl, že mi skvělí právníci nabízejí své služby v oblasti známkoprávní, dopis bych odložil. Jednoduše proto, že bych nevěděl, k čemu by mi byli ( přečtěte si také článek Potřeby zákazníků? Neptejte se, vytvořte je!).

Jednou šel takhle cestou vandrovní, švec. Všiml si, že sedlákovi, který si vykračoval proti němu, se odtrhla podrážka u boty. Přistoupil tedy k němu a pravil: Já jsem švec!"
"Co má být?" odvětil nechápavě muž a pokračoval v cestě.
"Máte utrženou podrážku!" křičel za ním švec, když už málem zmizel za zatáčkou.
Sedlák se zastavil a prohlédl si boty.
"Proč jste mi to neřekl hned," zvolal vyčítavě. "Teď už se nebudu vracet!"

Řekněte tedy svým zákazníků včas, co potřebují.

Víte, že... I když akce platí dodavatelé, proděláváte na nich, a to hned dvakrát? Jednak na snížené marži a tržbách za akční zboží, jednak proto, že zákazníci nekupují zboží mimo akce. Není to tedy zrovna nejlevnější způsob, jak přilákat zákazníky.


Úspěšná obchodní nabídka ukazuje potřebu

Zákazník se tedy zajímá jen o své potřeby, ale to neznamená, že si jich je stoprocentně vědom. Většina nabídkových dopisů ovšem - obrazně řečeno - začíná slovy: "Já jsem ten nejlepší švec na světě!", protože jejich autoři jsou přesvědčeni, že zákazníci znají stav své obuvi. Neznají a nejsou dokonce ani ochotni přemýšlet, jaká je souvislost mezi obuvníkem jejich a botami. Nechcete-li tedy dopadnout jako onen švec, mluvte nejdříve o potřebách a pak teprve o své kvalifikaci ( více najdete v e-knize Intuitivní marketing prodává).

 


Nastavte si podnikání