Jak napsat úspěšnou obchodní nabídku

 

Chcete-li nabídkou zaujmout, nemluvte o sobě, ale o zákazníkovi. Také se vám někdy stalo, že jste rozeslali stovky nabídek a reakce oslovených zákazníků byla naprosto nulová? Čím jste to zdůvodnili? Špatnými časy, duševní omezeností oslovených, podbízející se konkurencí nebo nedostatkem štěstí? Ani jedno z toho neplatí - s největší pravděpodobností byla špatná vaše nabídka. Chcete-li nabídkou zaujmout, nemluvte o sobě, ale o zákazníkovi.

 
Jak napsat účinnou nabídku

V intuitivním marketingu platí, že chceme-li, aby nám zákazník věnoval pozornost, musíme mluvit o něm.

 
Přiznám se, že i já většinu obchodních nabídek házím rovnou do koše. Jednu jsem si ale schoval. Začínala totiž úplně jinak, než je zvykem. Hned v první větě mi pisatel poblahopřál k zajímavému jménu společnosti. A vyslovil upřímnou obavu, aby ho někdo nezneužil. Třeba tak, že k němu přidá koncovku CZ či něco podobného a už mu nebude nic stát v cestě k zápisu do obchodního rejstříku.
A když už jsem se pomalu začal obávat, že by nějaký problém skutečně mohl nastat, dozvěděl jsem se, že mě takto oslovila advokátní kancelář, zaměřující se na ochranu jmen a známek.

Můj citát o úspěchu:
"Věřte nebo nevěřte, ale stačí jen prohodit pořadí odstavců v textu."

Proč tato nabídka zaujala moji pozornost, kdežto ostatní ne? Věřte nebo nevěřte, ale k tomu stačí jen prohodit pořadí odstavců v textu. Kdybych si totiž nejdříve přečetl, že mi skvělí právníci nabízejí své služby v oblasti známkoprávní, dopis bych odložil. Jednoduše proto, že bych nevěděl, k čemu by mi byli.

Málo úspěšní obchodníci si pletou svůj produkt a zákazníkovy potřeby. Ne, není to to samé. Když potřebuje podlahovou krytinu, může mu posloužit linoleum stejně jako dřevo či keramická dlažba. Nenabízejte tedy zboží, ale vyřešení zákazníkovy potřeby. A počítejte s tím, že o ní zatím nemusí ani vědět. Mám pro vás ideu, jak zvětšit svůj úspěch: Proberte tento článek se svými přáteli, kolegyněmi a kolegy, zákazníky. Více o sdílení myšlenek zde.

 
Jednou šel takhle cestou vandrovní, švec. Všiml si, že sedlákovi, který si vykračoval proti němu, se odtrhla podrážka u boty. Přistoupil tedy k němu a pravil: Já jsem švec!"
"Co má být?" odvětil nechápavě muž a pokračoval v cestě.
"Máte utrženou podrážku!" křičel za ním švec, když už málem zmizel za zatáčkou.
Sedlák se zastavil a prohlédl si boty.
"Proč jste mi to neřekl hned," zvolal vyčítavě. "Teď už se nebudu vracet!"

Zásada intuitivního marketingu: Řekněte tedy svým zákazníků včas, co potřebují. To je základ aktivního prodeje.


Inspirace pro vás:

Zákazník se tedy zajímá jen o své potřeby, ale to neznamená, že si jich je stoprocentně vědom. Jenže většina špatných nabídek říká „My jsme nejlepší, a proto si kupte náš produkt!“ Nechcete-li dopadnout jako ten švec v příběhu, mluvte nejdříve o potřebách a pak teprve o své kvalifikaci. Rád vám v tom poradím:

 

Poraďte se se mnou

 
Využijte mých zkušeností, nasbíraných za 30 let praxe. První hodinu máte zdarma.

Informace o nakládání s osobními daty zde