Jak napsat úspěšnou obchodní nabídku

Jak napsat účinnou nabídku   Také se vám někdy stalo, že jste rozeslali stovky nabídek a reakce oslovených zákazníků byla naprosto nulová? Čím jste to zdůvodnili? Špatnými časy, duševní omezeností oslovených, podbízející se konkurencí nebo nedostatkem štěstí? Ani jedno z toho neplatí - s největší pravděpodobností byla špatná vaše nabídka.

Přiznám se, že i já většinu obchodních nabídek házím rovnou do koše. Jednu jsem si ale schoval. Začínala totiž úplně jinak, než je zvykem. Hned v první větě mi pisatel poblahopřál k zajímavému jménu společnosti. A vyslovil upřímnou obavu, aby ho někdo nezneužil. Třeba tak, že k němu přidá koncovku CZ či něco podobného a už mu nebude nic stát v cestě k zápisu do obchodního rejstříku.
A když už jsem se pomalu začal obávat, že by nějaký problém skutečně mohl nastat, dozvěděl jsem se, že mě takto oslovila advokátní kancelář, zaměřující se na ochranu jmen a známek.

"Věřte nebo nevěřte, ale stačí jen prohodit pořadí odstavců v textu."

Proč tato nabídka zaujala moji pozornost, kdežto ostatní ne? Věřte nebo nevěřte, ale k tomu stačí jen prohodit pořadí odstavců v textu. Kdybych si totiž nejdříve přečetl, že mi skvělí právníci nabízejí své služby v oblasti známkoprávní, dopis bych odložil. Jednoduše proto, že bych nevěděl, k čemu by mi byli ( přečtěte si také článek Potřeby zákazníků? Neptejte se, vytvořte je!).

Jednou šel takhle cestou vandrovní, švec. Všiml si, že sedlákovi, který si vykračoval proti němu, se odtrhla podrážka u boty. Přistoupil tedy k němu a pravil: Já jsem švec!"
"Co má být?" odvětil nechápavě muž a pokračoval v cestě.
"Máte utrženou podrážku!" křičel za ním švec, když už málem zmizel za zatáčkou.
Sedlák se zastavil a prohlédl si boty.
"Proč jste mi to neřekl hned," zvolal vyčítavě. "Teď už se nebudu vracet!"

Řekněte tedy svým zákazníků včas, co potřebují.

žárovkaCo se děje v hlavě vašich zákazníků? Na co myslí a podle čeho se při nákupu rozhodují? To by chtěl jistě vědět každý podnikatel. Dal by za to hodně, aby mohl do jejich hlav nahlížet. A co když není zase tak těžké zjistit, jak zákazníci přemýšlejí? Dokonce si to můžete ověřit sami s pomocí jedné z mých samoobslužných interaktivních publikací. Podívejte se, jak ji získat


Úspěšná obchodní nabídka ukazuje potřebu

Zákazník se tedy zajímá jen o své potřeby, ale to neznamená, že si jich je stoprocentně vědom. Většina nabídkových dopisů ovšem - obrazně řečeno - začíná slovy: "Já jsem ten nejlepší švec na světě!", protože jejich autoři jsou přesvědčeni, že zákazníci znají stav své obuvi. Neznají a nejsou dokonce ani ochotni přemýšlet, jaká je souvislost mezi obuvníkem jejich a botami. Nechcete-li tedy dopadnout jako onen švec, mluvte nejdříve o potřebách a pak teprve o své kvalifikaci ( více najdete v e-knize Intuitivní marketing prodává).

  Komentáře: Jak zákazníkům říkáte, co potřebují?

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.