Jak napsat úspěšnou obchodní nabídku

 

Také se vám někdy stalo, že jste rozeslali stovky nabídek a reakce oslovených zákazníků byla naprosto nulová? Čím jste to zdůvodnili? Špatnými časy, duševní omezeností oslovených, podbízející se konkurencí nebo nedostatkem štěstí? Ani jedno z toho neplatí - s největší pravděpodobností byla špatná vaše nabídka.

 
Jak napsat úspěšnou obchodní nabídku
 
Přiznám se, že i já většinu obchodních nabídek házím rovnou do koše. Jednu jsem si ale schoval. Začínala totiž úplně jinak, než je zvykem. Hned v první větě mi pisatel poblahopřál k zajímavému jménu společnosti. A vyslovil upřímnou obavu, aby ho někdo nezneužil. Třeba tak, že k němu přidá koncovku CZ či něco podobného a už mu nebude nic stát v cestě k zápisu do obchodního rejstříku.
A když už jsem se pomalu začal obávat, že by nějaký problém skutečně mohl nastat, dozvěděl jsem se, že mě takto oslovila advokátní kancelář, zaměřující se na ochranu jmen a známek.

"Věřte nebo nevěřte, ale stačí jen prohodit pořadí odstavců v textu."

Proč tato nabídka zaujala moji pozornost, kdežto ostatní ne? Věřte nebo nevěřte, ale k tomu stačí jen prohodit pořadí odstavců v textu. Kdybych si totiž nejdříve přečetl, že mi skvělí právníci nabízejí své služby v oblasti známkoprávní, dopis bych odložil. Jednoduše proto, že bych nevěděl, k čemu by mi byli.

E-book Prodejte všechno! od Miloše Tomana

Jednou šel takhle cestou vandrovní, švec. Všiml si, že sedlákovi, který si vykračoval proti němu, se odtrhla podrážka u boty. Přistoupil tedy k němu a pravil: Já jsem švec!"
"Co má být?" odvětil nechápavě muž a pokračoval v cestě.
"Máte utrženou podrážku!" křičel za ním švec, když už málem zmizel za zatáčkou.
Sedlák se zastavil a prohlédl si boty.
"Proč jste mi to neřekl hned," zvolal vyčítavě. "Teď už se nebudu vracet!"

Zásada intuitivního marketingu: Řekněte tedy svým zákazníků včas, co potřebují.

Zákazník se tedy zajímá jen o své potřeby, ale to neznamená, že si jich je stoprocentně vědom. Většina nabídkových dopisů ovšem - obrazně řečeno - začíná slovy: "Já jsem ten nejlepší švec na světě!", protože jejich autoři jsou přesvědčeni, že zákazníci znají stav své obuvi. Neznají a nejsou dokonce ani ochotni přemýšlet, jaká je souvislost mezi obuvníkem jejich a botami. Nechcete-li tedy dopadnout jako onen švec, mluvte nejdříve o potřebách a pak teprve o své kvalifikaci. Intuitivní prodejce proto začíná zákazníkovým zájem, ne svojí potřebou prodat.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu