Jak nepřijít o zakázku

Jak (ne)přijít o zakázkuKdysi se u mě zastavili dva pěkně oblečení obchodníci. Protože přišli neohlášení, nechtěl jsem se s nimi původně vůbec bavit. Ale pak jsem zjistil, že nabízejí právě to, co jsem zrovna potřeboval - výdejníky pitné vody pro kancelář. Mávl jsem tedy rukou nad tímto flagrantním porušením etikety, sedl jsem si s nimi ke stolu a vedl vstřícný obchodní rozhovor. Až do chvíle, kdy na stůl položili nabídku. Jeden list se stokrát černobíle okopírovanou tabulkou z nějakého katalogu. Adresa dodavatele byla na některé z dřívějších kopií přelepena samolepkami.

Jeden list se stokrát černobíle okopírovanou tabulkou z nějakého katalogu. Adresa dodavatele byla na některé z dřívějších kopií přelepena samolepkami. Náhradou pak dolů propisovačkou připsali číslo na mobilní telefon.

"Kvalitní image nespočívá ve vypíchnutí toho či onoho, ale zejména v souladu."

Není těžké uhodnout, že jsem se s nimi rychle rozloučil a raději hledal jiného dodavatele. V obchodě totiž platí, že výsledný dojem je podobný mozaice. Schází-li jeden kamínek v jinak pěkném obrazu, udeří vás do očí právě on ( viz také článek Obchodník František Vomáčka 10).

žárovkaCo se děje v hlavě vašich zákazníků? Na co myslí a podle čeho se při nákupu rozhodují? To by chtěl jistě vědět každý podnikatel. A co když není zase tak těžké zjistit, jak zákazníci přemýšlejí? Dokonce si to můžete ověřit sami s pomocí jedné z mých samoobslužných příruček. Získejte ji!


Nepřicházejte o zakázky

Kvalitní image tedy nespočívá ve vypíchnutí toho či onoho, ale zejména v souladu. Je zbytečné oblékat drahý oděv, neumíte-li se v něm chovat. Zákazníka neoslní luxusní vůz, budete-li v ruce držet odřenou aktovku a z ní vytahovat dokumenty podobné zmíněné nabídce. A pokud si neuvědomíte, že už vstupem do jeho kanceláře můžete způsobit, že vaši nabídku přestane poslouchat, budete možná marně přemýšlet, proč se vám úspěch vyhýbá ( více v e- knize Intuitivní marketing prodává).

  Komentáře: Odmítli byste prodejce, který se nemusí chovat?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: