Ať vás detaily nepřipraví o zakázky

 

Kdysi se u mě zastavili dva pěkně oblečení obchodníci. Protože přišli neohlášení, nechtěl jsem se s nimi původně vůbec bavit. Ale pak jsem zjistil, že nabízejí právě to, co jsem zrovna potřeboval - výdejníky pitné vody pro kancelář. Mávl jsem tedy rukou nad tímto flagrantním porušením etikety, sedl jsem si s nimi ke stolu a vedl vstřícný obchodní rozhovor. Až do chvíle, kdy na stůl položili nabídku.

 
Jak nedbalostí nepřijít o zakázky aneb Jak dobře oslovit zákazníka
 
Jeden list se stokrát černobíle okopírovanou tabulkou z nějakého katalogu. Adresa dodavatele byla na některé z dřívějších kopií přelepena samolepkami. Náhradou pak dolů propisovačkou připsali číslo na mobilní telefon.

"Kvalitní image nespočívá ve vypíchnutí toho či onoho, ale zejména v souladu."
Kniha Intuitivní marketing pro 21. století od Miloše Tomana

Není těžké uhodnout, že jsem se s nimi rychle rozloučil a raději hledal jiného dodavatele. V obchodě totiž platí, že výsledný dojem je podobný mozaice. Schází-li jeden kamínek v jinak pěkném obrazu, udeří vás do očí právě on ( viz také článek Obchodník František Vomáčka 10).

Kvalitní image tedy nespočívá ve vypíchnutí toho či onoho, ale zejména v souladu. Je zbytečné oblékat drahý oděv, neumíte-li se v něm chovat. Zákazníka neoslní luxusní vůz, budete-li v ruce držet odřenou aktovku a z ní vytahovat dokumenty podobné zmíněné nabídce. A pokud si neuvědomíte, že už vstupem do jeho kanceláře můžete způsobit, že vaši nabídku přestane poslouchat, budete možná marně přemýšlet, proč se vám úspěch vyhýbá. Intuitivní prodejce má tedy vše dokonale sladěné.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu