Jak nepřijít o zakázku

Jak (ne)přijít o zakázkuKdysi se u mě zastavili dva pěkně oblečení obchodníci. Protože přišli neohlášení, nechtěl jsem se s nimi původně vůbec bavit. Ale pak jsem zjistil, že nabízejí právě to, co jsem zrovna potřeboval - výdejníky pitné vody pro kancelář. Mávl jsem tedy rukou nad tímto flagrantním porušením etikety, sedl jsem si s nimi ke stolu a vedl vstřícný obchodní rozhovor. Až do chvíle, kdy na stůl položili nabídku. Jeden list se stokrát černobíle okopírovanou tabulkou z nějakého katalogu. Adresa dodavatele byla na některé z dřívějších kopií přelepena samolepkami.

Jeden list se stokrát černobíle okopírovanou tabulkou z nějakého katalogu. Adresa dodavatele byla na některé z dřívějších kopií přelepena samolepkami. Náhradou pak dolů propisovačkou připsali číslo na mobilní telefon.

"Kvalitní image nespočívá ve vypíchnutí toho či onoho, ale zejména v souladu."

Není těžké uhodnout, že jsem se s nimi rychle rozloučil a raději hledal jiného dodavatele. V obchodě totiž platí, že výsledný dojem je podobný mozaice. Schází-li jeden kamínek v jinak pěkném obrazu, udeří vás do očí právě on ( viz také článek Obchodník František Vomáčka 10).

Víte, že... I když akce platí dodavatelé, proděláváte na nich, a to hned dvakrát? Jednak na snížené marži a tržbách za akční zboží, jednak proto, že zákazníci nekupují zboží mimo akce. Není to tedy zrovna nejlevnější způsob, jak přilákat zákazníky.


Nepřicházejte o zakázky

Kvalitní image tedy nespočívá ve vypíchnutí toho či onoho, ale zejména v souladu. Je zbytečné oblékat drahý oděv, neumíte-li se v něm chovat. Zákazníka neoslní luxusní vůz, budete-li v ruce držet odřenou aktovku a z ní vytahovat dokumenty podobné zmíněné nabídce. A pokud si neuvědomíte, že už vstupem do jeho kanceláře můžete způsobit, že vaši nabídku přestane poslouchat, budete možná marně přemýšlet, proč se vám úspěch vyhýbá ( více v e- knize Intuitivní marketing prodává).

 

Stáhněte si informace: