Prodejce František Vomáčka 5

Obchodník František Vomáčka 5  Další den absolvoval František Vomáčka desítku telefonických rozhovorů, podobných sobě navzájem jako vejce vejci. Výsledek se dal jedním slovem vyjádřit jako fiasko. Nikdo nic nepotřeboval, nikdo nic nechtěl a našli se nezdvořáci, kteří ho přerušili uprostřed věty a položili telefon.

"Když nikdo nic nepotřebuje, co vlastně všichni obchodníci prodávají?" divil se František. "Nebo mi něco uniká?"


Když prodejce volá nevhod

Po sérii neúspěšných pokusů zasedl konečně k opožděnému obědu, který sestával z deseti deka šunkového salámu a dvou rohlíků. Obchodníci většinou nepoužívají stravenky do závodní jídelny. Zrovna když si ukousl pořádné sousto, zazvonil telefon. Vrhnul se na sluchátko a až když mu vyklouzlo z ruky a dopadlo doprostřed svačiny, uvědomil si, že má mastnou ruku. Znovu se mu podařilo zmocnit se telefonu, jazykem odstrčil sousto na jednu stranu, nezřetelně se představil a rychle se snažil polknout. Nemohlo to skončit jinak, než že se začal dusit a kašlat, až mu tekly slzy. Byl rád, když se mu člověk na druhé straně omluvil, že jde o omyl.

"Hned se totiž vynořila další otázka: "Jak to udělat, abych volal ve vhodnou dobu?"

"Zavolá si zrovna v tu nejméně vhodnou chvíli," bručel František a utíral si oči kapesníkem. "Chtělo by to nějakou kameru." Pak si ale uvědomil, že by pod takovým bdělým dohledem těžko mohl konzumovat salám z papíru a mávnul nad tím rukou. "Nedá se nic dělat, lidi musí počítat s tím, že zavolají nevhod," uzavřel nakonec své úvahy.

Najednou se zarazil a ruka, která se už znovu natahovala po rohlíku, mu zůstala viset ve vzduchu. "Jsem to ale blbec!" zhodnotil se František jadrně. "Vždyť je to přece jasné! Ti lidé, kterým jsem volal, vůbec nemuseli být protivní protože nic nechtěli. Třeba jsem se jim zrovna tak trefil do svačiny nebo zrovna psali hlášení šéfovi. Možná jednali s konkurencí a možná zrovna potřebovali pádit na záchod! To je ono, to je to tajemství úspěchu," zaradoval se ( více se dočtetev e-booku Intuitivní marketing prodává).
Radost mu netrvala dlouho. Hned se totiž vynořila další otázka: "Jak to udělat, abych volal ve vhodnou dobu?" Chvíli předtím přece uznal, že se to nedá odhadnout ani poznat.


Co tedy místo telefonu?

"Kdybych jim to tak mohl nahrát na záznamník, aby si to poslechli, až budou mít čas," zamýšlel se. Pak ale takový nápad zavrhnul - záznamníky nejsou od toho, aby se na nich nechávaly obchodní nabídky. Ale může ji přece napsat!

"Heuréka!" zvolal František Vomáčka přesně tak, jako prý kdysi Archimédes, když vyskočil nahý z vany, protože objevil zákon. Nevyběhl ale na chodbu, ani se nezačal svlékat, ale pustil se do psaní nabídkového e-mailu. Jsme přece v době elektronické komunikace a tak je třeba ji náležitě využít. Rozeslání stovky elektronických dopisů přece stojí pár haléřů a jak snadno se to dělá.

"Nejdříve uděláme testík," rozhodl se. Našel na internetu adresu zajímavého zákazníka, popsal mu, jak je Strojana skvělý dodavatel právě pro něj, a kliknul myší. "E-mail je rychlá pošta," pochvaloval si v duchu, "takže odpověď tu máme za chvíli."

žárovkaCo se děje v hlavě vašich zákazníků? Na co myslí a podle čeho se při nákupu rozhodují? To by chtěl jistě vědět každý podnikatel. Dal by za to hodně, aby mohl do jejich hlav nahlížet. A co když není zase tak těžké zjistit, jak zákazníci přemýšlejí? Dokonce si to můžete ověřit sami s pomocí jedné z mých samoobslužných interaktivních publikací. Podívejte se, jak ji získat

Toho dne se jí však nedočkal. Čekala ho až v ranní poště, a to ne v podobě nadšeného zájmu, ale spíše studené sprchy. Právník oslovené firmy ho upozorňoval, že existuje něco jako zákon 480/2004 Sb., který zakazuje posílat e-mailem nevyžádané obchodní nabídky. A pokud tomu pan Vomáčka nebude chtít rozumět, dodával, může jeho "skvělá" Strojana zaplatit pořádnou pokutu.

"Nedá se nic dělat," povzdychl si František. "Budeme muset použít starou dobrou papírovou poštu. Bude nás to stát více, ale na druhé straně alespoň nehrozí, že mi z prémií strhnou pokutu za spam." A zapnul tiskárnu.


Inspirace pro prodejce

Telefon má tu nevýhodu, že nikdy nevíte, jestli jste se dovolali ve vhodnou dobu a zákazníka nerušíte. Navíc podle nové směrnice GDPR se telefonovat na "studené kontakty" nesmí. Zvažte tedy raději jiný způsob oslovení a získání kontaktních údajů.

  Komentáře: Jak oslovujete nové zákazníky?

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.