Prodejce František Vomáčka 6

Obchodník František Vomáčka 6  "Jak má vlastně takový nabídkový dopis vypadat?" mumlal si František, když zasedl ke klávesnici. Pak ho napadlo, že zaběhne za kolegy z nákupu. Určitě tam budou mít takových nabídkových dopisů fůru.
Dostal jich sice plnou náruč, ale neušlo mu, s jakou lehkostí, ba radostí se jich zbavovali. "Asi už si je naskenovali do počítače nebo jsou s těmi dodavateli v jednání," uklidňoval se. V kanceláři rozložil dopisy po stole a pustil se do jejich zkoumání.


Když to tak dělají všichni prodejci...

V kanceláři rozložil dopisy po stole a pustil se do jejich zkoumání. Výsledky pak shrnul do těchto poučení: Za prvé je třeba oslovovat neutrálně. Určitě proto, že se člověk nezdržuje, když chystá hromadnou korespondenci. Za druhé je nutné vypočítat všechny přednosti firmy, aby zákazník otevřel ústa údivem, že se na něj obrací tak důležitý dodavatel. Za třetí je třeba adresátovi vysvětlit, že prakticky nemá jinou možnost, než hned teď zvednout telefon a volat pisatele. Není nad to, když ho ještě trochu postrašíme, že zítra může být pozdě. A za čtvrté je třeba si v počítači připravit podpis, aby se dal jednoduše vytisknout s dopisem. Tím se ušetří spousta času.

"Po třech dnech si říkal, že ve velkých podnicích to chvíli trvá, než se nabídka dostane k tomu pravému člověku."

A tak se František Vomáčka pustil do práce. Jeho dopis nešetřil superlativy, dokonce už se mu na první stránku nepodařilo dát moc údajů o nabídce. Chvíli přemýšlel, jestli dvě či tři stránky navíc nebudou příliš nákladné, ale pak nad tím mávl rukou - přinese to přece miliony, tak co bych se staral o haléře!
Na konec tučně zvýraznil okamžitou výzvu: "Pokud Vás naše nabídka zaujala, zavolejte mi neprodleně na telefon…" a doplnil číslo svého mobilu. Umínil si hned, že od zítřka ho nevypíná - co kdyby se z nějaké firmy za mořem chtěli domluvit na zakázce snů? Oni tam přece mají posunutý čas!

Vytiskl těch dopisů asi pět stovek. Sice nebylo snadné dostat je všechny do obálek, ale protože už před očima viděly ty nadšené zákazníky, šla mu práce pěkně od ruky.

žárovkaChcete patřit mezi nejlepší a mít odpovídající příjmy? Chcete si splnit své sny bez dlouhého čekání? Pusťte se do práce, která ukáže, co ve vás je. Pomáhejte více jak 1.000.000 podnikatelům vydělávat a vydělejte tím také. Využijte této šance a přijdete se k nám!


Studená sprcha

Nečekal samozřejmě, že mu telefon začne zvonit hned druhý den. Pošta má přece své dodací lhůty. Po třech dnech si říkal, že ve velkých podnicích to chvíli trvá, než se nabídka dostane k tomu pravému člověku. Za týden začal být lehce nervózní a po deseti dnech popadl telefon a vytočil číslo jednoho ze zákazníků.

"Mareček," ozvalo se stroze na druhé straně. "Tady František Vomáčka, Strojana. Asi před týdnem jsem vám posílal nabídku, a tak jsem se chtěl zeptat…"
"Pane Vomáčko," přerušil ho nákupčí, "vy si nepamatujete, co píšete?"
"Já? Samozřejmě pamatuji," vykoktal překvapený František.
"Pak jistě víte, že jste napsal… moment, vezmu si to k ruce… aha, že jste napsal: pokud vás naše nabídka zaujala, zavolejte mi neprodleně."
"To ano, ale nechápu…"
"Zavolal jsem snad neprodleně? Jestliže ne, tak to zřejmě znamená, že mě vaše nabídka nezaujala. Není to logické?"
"Je," hlesl František.
"Tak mě prosím neobtěžujte dalšími telefonáty."
"A skutečně vás moje nabídka ani trochu nezaujala?" chytal se stébla tonoucí Vomáčka.
"Ale zaujala," odpověděl blahosklonně pan Mareček.
Františkovi svitla naděje. Přece jen možná alespoň trochu uspěje - stačí náznak a hned si zkusí domluvit schůzku. Osobně to už určitě zvládne lépe.
"Skutečně mě zaujala," pokračoval hlas na druhé straně. "Tak pitomou nabídku jsem totiž ještě nedostal!"

žárovka"Ze všech smutných slov jazyka či pera nejsmutnější jsou: Mohlo to být!" napsal básník John Greenleaf Whittier. Usilujte o to, aby to nebyla i vaše slova, až budete hodnotit svůj život. Dobré příležitosti se nenabízejí věčně a na každém rohu. Tato vám může změnit život, stačí po ní sáhnout.

František ani nevěděl, jak se mu podařilo hovor ukončit. Svíral mobil ve zpocené ruce a hleděl do prázdna. Cítil se, jako by se právě docela utopil a hleděl na svět přes vrstvu kalné vody. Pomalu mu docházelo, že pohotovost, s jakou se v nákupu zbavili všech těch - určitě také pitomých, hloupých a otravných - nabídkových dopisů, měla svůj důvod. Nedá se nic dělat, zítra tam musí vyrazit pro radu. Vždyť jsou to přece stejní zákazníci jako ti jeho a určitě budou vědět, co je zaujme a co rovnou vyhazují do koše ( více se dočtete v e-knize Intuitivní marketing prodává).
"Nebo dávají naivním obchodníkům, aby ze sebe udělali hlupáky," dodal ještě nahlas.


Inspirace pro prodejce

Že to tak dělají všichni, není žádný argument. Však také 80 % lidí nemá úspěch. Proto je potřeba písemné nabídky dělat jinak. Hlavně ne tak, aby nejdůležitějším kritériem bylo co nejméně práce - té vaší.

  Komentáře: Používáte písemné nabídky jako první kontakt?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: