Prodejce František Vomáčka 8

Obchodník František Vomáčka 8 František, poučen pohledem z druhé strany, strávil několik dní pilováním nabídky. Hodila se mu i informace, kterou objevil kdesi na internetu. Měření oční kamerou prý odhalila, že čtenář se nejdříve podívá na oslovení, pak očima prolétne první odstavec a skončí u podpisu. Na těch několika prvních slovech a větách tedy nesmírně záleží!

Zjistil si proto jména svých zákazníků a dal je do oslovení. Hned dalšími slovy pak zákazníkům zalichotil. Pořád si ale nemohl vzpomenout na tu hlavní zásadu, o které mluvil vedoucí nákupu. Co to jen říkal?

"Když jste napsal, že pokud mě nabídka zaujala, mám zavolat, tak proč voláte vy?"

Ještě o půlnoci seděl u kuchyňského stolu, hlavu v dlaních. Tam ho zastihla rozespalá manželka. "Když ses o mě ucházel, to jsi neseděl celou noc v kuchyni," pravila vyčítavě. Vomáčka vyskočil, objal ji a začal s ní v úzkém prostoru tančit třasáka.
"To je ono," volal. "Ucházet se musím!" Žena odtušila, že se zřejmě zbláznil a práskla dveřmi ložnice. Ale František si už psal na papír: "Vy jste skvělí a my bychom rádi byli vaším dodavatelem."


Prodejce je jako ženich

Druhý den přesně podle této zásady sestavil text prvního odstavce, na konec opět připsal výzvu ke kontaktování telefonem a těšil se, jak tentokrát uspěje. Bohužel, nezavolal ani jeden zákazník.

"Co jsem zase udělal špatně?" lámal si hlavu. Zoufalství se měnilo ve vztek. Nakonec popadl jakousi příručku pro obchodníky, ve které marně hledal odpověď, a mrštil jí do koše na odpadky. Samozřejmě se netrefil. Skončila v troskách květináče, kterému pomohla na zem.
Neochotně se zvedl a protože nenašel nic vhodnějšího, začal rozsypanou hlínu shrnovat knihou. V tom mu padl zrak na nějaký graf, barevně svítící z pomačkané stránky. Otřel hlínu a prohlédl si ho. "Podíl na ovlivnění zákazníka," zněl nadpis. Legenda pod obrázkem pak upozorňovala, že text má jen jedenáctiprocentní podíl, hlas dosahuje třiceti osmi procent a setkání tváří v tvář se na ovlivnění podílí 55%.
"Jen kdybych věděl, jak se k tomu 'tváří v tvář' dostat!" zařval František ( řekne vám to e-kniha Intuitivní marketing prodává).

Nakonec vzal ale knihu na milost a vrátil ji na stůl. Chvíli nad ní seděl a hypnotizoval ji jako hada. Pak ho kdovíproč napadlo přesvědčit se, jestli ta čísla dávají dohromady sto procent. Kupodivu mu čtyři přebývala a potvrdila to i kalkulačka. "Ještě ke všemu tam mají chybu," bručel.

Najednou se zarazil. "Stoprocentní je to přece dohromady. Tedy ani ne jen dopis, ani ne jen telefon, ale ani ne jen osobní jednání. Všechno je to v jednom!"

žárovka"Ze všech smutných slov jazyka či pera nejsmutnější jsou: Mohlo to být!" napsal básník John Greenleaf Whittier. Usilujte o to, aby to nebyla i vaše slova, až budete hodnotit svůj život. Dobré příležitosti se nenabízejí věčně a na každém rohu. Tato vám může změnit život, stačí po ní sáhnout.

Se šťastnými náhodami jako by se ten den roztrhl pytel. Sotva se totiž František Vomáčka pustil do přemýšlení o vztazích mezi částmi a celkem, ozval se telefon. Ne, nebyl to zákazník. Z pokladny volali, jestli se ráčí dostavit vyzvednout si výplatu, nebo ji snad mají převést na charitativní účely. Nešťastný obchodník koktal do telefonu, že se vlastně zapomněl zeptat, kdy je termín výplaty, a že tedy vůbec nevěděl…
"Kdo chce, ten si to zjistí," pravila přísně pokladní. "Huba by vám neupadla, kdybyste mi zavolal a zeptal se!"

"Huba by mi neupadla," šeptal si František. Po chvíli se probral a položil sluchátko, v němž se ozýval oznamovací tón. "Huba by mi neupadla!" vykřikl a vztyčil se za svým psacím stolem. To je ono, musí zákazníkům zavolat sám! ( viz také článek Jak na rande se zákazníkem).

Pak si ale vzpomněl, že když se o to pokoušel minule, dopadl jako sedlák u Chlumce. Jakže mu to ten zákazník řekl? "Když jste napsal, že pokud mě nabídka zaujala, mám zavolat, tak proč voláte vy?" Ano, tak nějak to bylo. Zřejmě je to tedy zapotřebí napsat úplně jinak. Ale jak?


Inspirace pro prodejce

Vy jste ten, kdo potřebuje obchod. Proto musíte pro jeho uzavření udělat co nejvíce. Aktivita je na vás. Ideální by bylo, kdyby veškerá námaha zákazníka spočívala v podepsání smlouvy. Realita je bohužel trochu jiná, ale přesto je potřeba převzít většinu práce na sebe.

  Komentáře: Čekáte na zavolání zákazníka?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: