Cookie: Chcete-li změnit svůj život, najděte si záminku

 

Kouřit jsem přestal v 26 letech. V zimě jsem chytil chřipku a nejenže jsem si nemohl v posteli zapálit cigaretu, neměl jsem na ni ani chuť. A tak jsem se rozhodl, že to vezmu jako příležitost přestat. Povedlo se, od té doby jsem nekuřák. Mnoho lidí se domnívá, že záleží jen na síle vůle. Ale načasování je důležitější… Když využijete příležitosti ke změně, půjde vám to snáz.

 
Cookie intuitivního marketingu: Chcete-li změnit svůj život, najděte si záminku

Když využijete příležitosti ke změně, máte větší pravděpodobnost, že se vám podaří.

 
Samozřejmě, můžete se naparovat jako hrdinové, kteří se přemohli silou vůle. Ale zvyšujete tak pravděpodobnost, že neuspějete. Nejen s koncem kouření, ale se všemi změnami, které v životě chcete prosadit. Možná se změnou celého svého života.

Můj citát o úspěchu:
"Nebuďte jako lidé, kteří se oklepou, sotva problém pomine, a změnu s ulehčením pustí z hlavy."

Čtete-li životopisy úspěšných lidí, většinou narazíte na nějaký impuls, který je přiměl k obratu a změně života. Často to byl pád na samotné dno. Ponižování ze strany těch, kteří si hráli na ctnostné a spravedlivé. Výsměch. Nebo na druhé straně potřeba zaplatit dítěti operaci, matce bydlení, sobě chleba (  přečtěte si také inspirativní příběh Jak se David Gold stal z chudého chlapce miliardářem).

Harv Eker, autor knihy Jak myslí milionáři, jednou vzpomínal, jak na čerpačce platil za benzín posledními penězi, hrstí drobných. Kluk, co tam obsluhoval, se mu vyloženě posmíval. To ho tak, naštvalo, že se rozhodl k okamžité změně.

To všechno jsou impulsy, na které můžete reagovat různě. Jsou lidé, kteří je berou jako důkaz, že osud na ně zanevřel a nemá cenu o něco usilovat. Jiní to vidí opačně, naléhavá potřeba nebo ponížení jim pomohou odstartovat změnu. Jak jste na tom vy? Možná jste zatím také bědovali, že nemáte šanci, že budete navždy sotva vydělávat na živobytí, nebo že se vaše podnikání bude věčně potácet na okraji pádu.

Při prvním lockdownu se mnozí podnikatele zapřísahali, že hned jak skončí, začnou se zákazníky komunikovat jinak. Omezení skončilo a jejich předsevzetí také. Při druhé lockdownu se všechno opakovalo. Včetně lehkovážného přesvědčení, že už je to za námi a žádné změny nejsou zapotřebí. Jestli přijde třetí, jak vyčerpaní obchodníci a restauratéři obstojí?

Využijte tedy příležitostí, které se naskýtají. Nebuďte jako lidé, kteří se oklepou, sotva problém pomine, a změnu s ulehčením pustí z hlavy. Nepříjemné věci mají tendenci se opakovat. Berte jakoukoliv záminku. Nemusí to být hned uzavření vašeho podnikání na několik měsíců nebo vyhazovat z práce. Zrovna tak může být záminkou, že skončily prázdniny, že Vaše děti potřebují zaplatit věci do školy, že… Dosaďte si sami, co všechno se vám nabízí.

I když to může vypadat, že změna se vaší věcí a týká se jen vás, ve skutečnosti vám vždycky pomůže, když se můžete někomu svěřit, o někoho se opřít, když vás přátelé podpoří. Navíc, jestliže jste pustili informaci o své změně života a chování mezi lidi, hůř se od ní ustupuje. Mám pro vás proto ideu, jak zvětšit svůj úspěch: Proberte tento článek se svými přáteli, kolegyněmi a kolegy, zákazníky. Více o sdílení myšlenek zde.


Pravidlo úspěchu: Jedna změna vyvolává další změny

Ne nadarmo se říká, že nejdůležitější je začít. A to dokonce s něčím, co se vašeho problému či potřeby přímo netýká. Někteří lidé změnili svůj život tím, že začali ráno cvičit. A postupně se na tuto na první pohled bezvýznamnou změnu nabalovaly další, až došlo i na velké věci. Prostě s něčím začněte. Ale stejně důležité je vytrvat. Jestliže začnete běhat, ale dnes to odložíte, protože venku prší, změna se vytratí. Jestliže chcete obvolat víc zákazníků, ale dnes ne, protože nějak chraptíte, za pár dní máte po změně.

Začněte tedy nejdřív s věcmi snadnějšími a od nich se posouvejte výš. Nejdřív dělejte to, na co stačíte bez velkého přemáhání. Pak postupně přidávejte. Vypracujte si plán takové cesty a řiďte se jím.


Jak dosáhnout obtížné změny:

  • promyslete, co chcete změnit a proč
  • využijte k tomu vhodnou záminku, jakmile se objeví, a nenechte si ji utéct
  • vytrvejte


Inspirace pro vás:

Možná to zní překvapivě, ale můžete třeba začít změnou svého nákupního chování. Má to tu přednost, že si vytvoříte návyk na přijímání výhod. Pro úspěšný byznys je takový návyk k nezaplacení a mají ho všichni milionáři, s Warrenem Buffettem v čele. Tak proč by měl scházet právě vám a připravovat vás o úspěch? Stáhněte si brožuru:

 

Seznamte se se Strategii výhod

 
Stáhněte si brožuru a zjistěte, jak si vytvořit zvyk přijímat výhody a úspěch s naprostou samozřejmostí:

Informace o nakládání s osobními daty zde