Cookie: Jak se nenechat předběhnout průměrnými

 

Greg Duncan, úspěšný a bohatý podnikatel řekl: "Pokud se neženete za výjimečností, dožene vás průměrnost." Být dohnán davem průměrných ovšem často znamená podnikatelský konec, v lepším případě živoření. Výjimeční mají více vzduchu na dýchání a nemusí se obávat ušlapání. Jak se tedy zbavit průměrnosti a skutečně vyniknout? »

 
Cookie intuitivního marketingu: Jak se nenechat předběhnout průměrnými

Jestliže polevíte dřív, než jste v cíli, ostatní vás předběhnou.

 
Zásada "Dělej, co tě baví" sice zní pěkně (a proto také oslovuje zvláště začínající podnikatele), ale ve skutečnosti je návodem, jak se dopracovat průměrnosti. Nebo i dočkat, bez velké námahy.

"V podnikání prostě platí, že jakmile se zastavíte, ostatní vás předběhnou."

Ukažme si, jak se to nejčastěji stane. Představte si, že právě běžíte maraton. Jste někde v přední části pole běžců, a tak si říkáte: "Je to dobré, už se nemusím tak namáhat." A zvolníte. Co se stane? Doženou vás i ti outsideři, kteří běželi poslední. Nejen doženou, předeženou.

V podnikání to funguje tak, že podnikatel dosáhne nějakého cíle a řekne si to samé: "Je to dobré, už se nemusím tak namáhat." A dopadne to stejně jako v maratonu. Jenže tam prostě jen přijdete o medaili. V podnikání můžete přijít o všechno. Zákazníci totiž půjdou za těmi lepšími ( přečtěte si také Dobrý marketing: Buďte třeba malí, ale nejlepší).

Někdy mi připadá, jako by se podnikatelé ani nezabývali otázkou, kdo bude jejich produkty kupovat. Často slyším: "No a co, tak mě konkurence předežene. Já se nechci honit, mně stačí, co mám." Jenže konkurence kolem vás nepřeběhne sama. Jako vír nasaje i vaše zákazníky. Mám pro vás ideu, jak zvětšit svůj úspěch: Proberte tento článek se svými přáteli, kolegyněmi a kolegy, zákazníky. Více o sdílení myšlenek zde.

 
Četl jsem pár článků o podnikatelkách, které vyráběly úžasné marmelády. Oceňované na světových výstavách. Přesto musely skončit. Nevydělaly si na sebe. Řeknete si, že přece byly výjimečné, tak proč?

Častou chybou totiž je, že se podnikatelé zaměří na produkt. Ten sice pořád zlepšují, ale ostatní zůstává stranou jejich zájmu. Marketing, prodej, organizace… Nejvíc technologických startupů končí právě proto, že se zakladatelé honí za vylepšováním své apky, zatímco ostatní - protože je to nebaví - nechávají tak.

A pak je tu ta nezdravá myšlenka, že růst je škodlivý. Dokonce i člověk, jehož názorů si vážím, Marian Jelínek, říká, že místo na růst bychom se měli zaměřit třeba na zlepšování vztahů. Proč ne, chcete-li se zabývat pouze vztahy, jděte pracovat do charity. Ale nejdříve mi odpovězte na otázku, kde ta charita vezme víc peněz na svoji činnost, když podnikatelé nebudou podnikat a zaměstnanci zůstanou s platem tam, kde jsou?


Jak se nenechat dohnat a předehnat průměrností

  • myslete na své zákazníky přinejmenším stejně jako na svůj produkt
  • usilujte o výjimečnost ve všem, nejen v jedné části podnikání
  • snažte se stále růst, kvantitativně nebo v kvalitě, ale hlavně v tržbách


Přečtěte si k tématu:

E-book Prosperita na dosah od Miloše Tomana
Kniha Intuitivní marketing pro 21. století od Miloše Tomana
Prosperita na dosah
(e-book zdarma)


Inspirace pro vás:

V podnikání prostě platí, že jakmile se zastavíte, ostatní vás předběhnou. A vezmou s sebou vaše zákazníky. Nikdy proto nemáte hotovo. Vždycky se musíte dívat kupředu a vždycky musíte mít na mysli růst své firmy. Třeba v kvalitě, ale tak, aby vám ji zákazníci zaplatili.
Nemusíte na to být sami, rád vám s tím pomohu »

 

Poraďte se o tom se mnou

 
Využijte mých zkušeností, nasbíraných za 30 let praxe. První hodinu máte zdarma.
Více informací o konzultacích zde

Informace o nakládání s osobními daty zde