Cookie: Jak se neprodávat pod cenou

 

Úspěšní lidé jsou si vědomi své hodnoty. Požádali město o letní pronájem kousku pozemku u cyklostezky. Prý tam budou provozovat mobilní občerstvení pro hladové a žíznivé turisty. Vyřízení žádosti se vleklo. Kamenem úrazu zřejmě bylo to, co za všechny řekl jeden občan: "Oni tam budou vydělávat!" Jak na vás působí takové názory? Poddáte se jim? Úspěšní lidé jsou si vědomi své hodnoty. Jaká je vaše cena?

 
Cookie intuitivního marketingu: Jak se neprodávat pod cenou

Můžete-li vydělat víc, nestyďte se za to.

 
Hlas lidu říká, že by se nemělo vydělávat. Jídlo i jízdenky by měly být zdarma. Lidi by měli mít stejné příjmy, vždyť přece všichni pracujeme, tak co…

Můj citát o úspěchu:
"Podnikatel, který si neřekne o pořádné peníze, šidí své zákazníky."

Všiml jsem si, že takovým názorům podlehne nejeden podnikatel. Najednou se začne omlouvat, že vůbec podniká a má příjmy. Ale jak obvykle dodá, dělá užitečné služby a moc za to nechce. Jenže všichni podnikatelé, pokud chtějí prosperovat, musí nabízet užitečné služby či produkty. To prostě není nic výjimečného ani záslužného. Jde o nutnost ( Stáhněte si zdarma: přečtěte si, jak na prosperitu, v e-booku Prosperita na dosah).

Pokud jde o ceny, zastávám názor, že podnikatel, který si neřekne o pořádné peníze, šidí své zákazníky. Zní to divně? Hned vám to vysvětlím. Podnikatel, který nedostatečně vydělává, nemůže dostatečně investovat. Představte si takového obchodníka. Má sice levné zboží, ale malý výdělek. Raduje se, jak pomáhá zákazníkům, prodejna však stárne, působí čím dál tím ošuměleji. Omezuje služby. Dobří zákazníci pak odejdou jinam a jednoho dne je na dveřích cedule "Zavřeno - na prodej".

Neúspěšní podnikatelé často opakují nepravdivé řeči, které se jim vryly do paměti. Třeba že lidi nemají peníze, že každý by chtěl jen slevy, že teď je špatná doba… Tak dlouho o nich mluví a myslí na ně, až jim uvěří. Nedělejte to. Raději najděte pozitivní formulace a důvody, proč si říct o hodně peněz. Mám pro vás ideu, jak zvětšit svůj úspěch: Proberte tento článek se svými přáteli, kolegyněmi a kolegy, zákazníky. Více o sdílení myšlenek zde.

 
Často se vedou diskuse, co je předražené. Samotné cifry ovšem nic neříkají. Záleží na tom, co očekávají vaši zákazníci.

Jistý výrobce luxusních parfémů hledal další cesty prodeje. A nabídl jednu ze svých značek v obchodních řetězcích. Třebaže se tam prodávala skoro za poloviční cenu, nikdo parfémy nechtěl. Lidé jim nevěřili právě proto, že byly laciné. Nebo je chtěli jako dárek a nebylo jim příjemné věnovat něco levného.

Ceny by tedy měly odpovídat situaci. Představám zákazníků, srovnáním s konkurencí, tržním podmínkám. Ne pocitům, že jste chamtivci, když si řeknete o víc. Je pravda, že by se našlo dost lidí, kteří by vám za to zatleskali. Ale podívejte se, co jsou zač? Úspěšné podnikatele mezi nimi asi nenajdete. Jen vás znejišťují, připravují o zdravé podnikatelské sebevědomí a odsuzují k živoření.


Jak se neprodávat pod cenou:

  • dělejte to, co má pro zákazníky vysokou hodnotu, ne co vás jenom baví
  • věřte si a podle toho nastavte ceny, klidně je i o něco přežeňte
  • říkejte zákazníkům, co za své peníze dostanou


Inspirace pro vás:

Chcete-li být odměňováni skutečně podle svých zásluh a jen podle nich, věnujte se síťovému marketingu. Výši odměny řídí algoritmus a ten zaručuje, že dostanete přesně to, co si zasloužíte. Je pravda, že někteří se právě takové objektivity bojí, protože si nevěří. Vy si věřte a seznamte se s příležitostí, kterou pro vás mám:

 

Seznamte se se Strategii úspěšného života

 
Stáhněte si informační brožuru a přečtěte si, jak žít podle svého a splnit si své sny:

Informace o nakládání s osobními daty zde