Cookie: Krabí efekt

 

Cesta k úspěchu začíná tím, že přestanete poslouchat druhé a začnete věřit své intuici. Dejte do kbelíku jednoho kraba a během hodiny z něj vyleze a zmizí. Dejte tam ale krabů víc a všichni zůstanou v kbelíku, protože se navzájem stahují nazpátek. Říká se tomu krabí efekt. Lidé se často chovají stejně. Ne kvůli závisti, jak se říká, ale protože porušují pravidla tlupy.

 
Cookie: Krabí efekt
 
Říkáme si sice homo sapiens, ale velká část naší myšlenkové, a hlavně instinktivní výbavy pochází z pravěku. Proto se často chováme jako tlupa opic. I v tomto případě. Jedinci, kteří se vystupují nekonformně, mohou narušit jednotu, přitáhnout pozornost predátorů nebo vyvolat nelibost bohů. Proto se je jejich okolí usilovně snaží stáhnout nazpátek.

"Jednoduše si uvědomte, že to je normální součást úspěchu."

Ano, často se říká, že hlavním důvodem je, že průměrní lidé nemají rádi, když se nad ně někdo vyvyšuje. To s tím souvisí. Když i jeden člověk zvedne laťku, další ho budou následovat, a nakonec tu námahu musí podstoupit všichni. Je to jako stěhování. A víme - jak se říká - že je lepší vyhořet, než se stěhovat.

Pokud jste jedním z těch, kteří se snaží uniknout z kbelíku, tak to jistě znáte. Vaši známí vám při každé vhodné příležitosti opakují, že jste ztratili rozum. "Zrovna na tebe někdo čeká!" můžete slyšet, když uvažujete o podnikání. "Jen běž dál od té sekty!" říkají, když se začnete zajímat o síťový marketing. Ale víte co? Zdaleka nejste první.

Když Marconi začal mezi svými blízkými mluvit o přenosu elektrického signálu vzduchem, chtěli ho zavřít do blázince. Tomáš Baťa byl obviňován, že ničí ševce. Ještě v 50. letech byly franšízy považovány za podvod a sekty, stejně jako dnes síťový marketing.

A tak by se dalo pokračovat. Hledáte-li tedy způsob, jak se s reakcí svého okolí vypořádat, jednoduše si uvědomte, že to je normální součást úspěchu. Většina úspěšných si tím musela projít a jsou úspěšní právě proto, že i přes to všechno vytrvali.

Můj extra tip Pokud se při změně setkáváte s negativní odezvou okolí, je to normální. Jde o znamení, že jdete svojí cestou. Ale úplně osamocení být nemusíte. Vždy se najdou lidé, kteří myslí stejně jako vy. Takové okolí vás pak neodrazuje, ale posiluje. A to je důležité. Informaci o jednom takovém společenství najdete v třetí části IM+ Strategie úspěchu. Je to způsob, jak zahájit podnikání bez investic a s velmi nízkými náklady.

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat dobré podnikání a marketing, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde