Cookie: Máte připravené záchranné čluny?

 

V byznyse je důležité, jak máme nastavené procesy a kontrolujeme jejich dodržování. Do chvíle, než se změní situace. Pak se naopak cení schopnost je porušit. Jedna obchodní pracovnice si přečetla knihu Intuitivní marketing, a protože ji nadchla, udělala z ní "výcuc" a předala ho obchodnímu řediteli. Výsledkem bylo její vyřazení z dalšího manažerského vzdělávání.

 
Cookie: Máte připravené záchranné čluny?
 
Prý ji vyhodili kvůli "neodpovídající morální a znalostní úrovni, která je pro tento druh kursů na překážku". Škoda, těšila se prý, jak to tomu "floutkovi", který jim čte z učebnice od Kotlera, na příštím kurzu ukáže.

"Na můstku Titaniku si prý libovali, jak dobře drží směr."

Každý podnikatel a manažer jistě chce, aby jím řízený tým (oddělení, firma) byl na vysoké úrovni. Aby byly správně nastavené procesy a obchodníci je dodržovali. Aby se nestalo, že místo návštěvy zákazníka budou doma jezdit se sekačkou po zahradě. Má to jistě svůj důvod.

V jedné firmě mi řekli, že aktivita jejich obchodních zástupců začne zhruba po měsíci upadat. Samozřejmě to bylo proto, že neměli nastavené kontrolní mechanismy. Místo nich sháněli, kdo by zaměstnance zase na měsíc namotivoval.

Na můstku Titaniku si prý libovali, jak dobře drží směr. Ovšem jen do chvíle, kdy bylo zapotřebí ten směr rychle změnit. I v podnikání může hladce fungující systém vyvolávat uspokojení. To však nikdy nevydrží věčně.

Říká se, že nemáte měnit, co funguje. V podstatě je to pravda (pokud nemáte po ruce něco, co by fungovalo mnohem lépe), ale časy se mění. A když je pak potřeba reagovat, může se stát, že nemáte v kapse žádnou variantu. Smůla ( viz také Jak si ochočit změnu).

Proto je potřeba současně shromažďovat informace, které vám pomohou v případě potřeby otočit kormidlem. Včetně těch, které se teď jeví jako hodně alternativní a se kterými možná nesouhlasíte. Konec konců, to co bylo kdysi považováno za bláznivé, je dnes v mnoha případech všední věcí. Nic tedy předem neodmítejte.

"Nedovedu si představit, že by mé vojáky dopravila do Anglie ohřátá voda," řekl prý Napoleon, když mu vynálezce Fulton představil ideu parníku.

Ve fázi, kdy se nic neděje, není nutně potřeba něco realizovat. Stačí shromažďovat všechny nové myšlenky, které se objeví. Přemýšlet o nich. Možná si některé otestovat. Trochu rozpracovat. Abyste, až se najednou podstatně změní podmínky, mohli hned vystartovat s řešením.

Můj extra tip Je zde ještě jedna možnost. Buď využít know-how, které nabízí někdo jiný, tedy použít záchranné čluny. Nebo rovnou přeskočit na loď snovým kurzem. V každém případě vám to ušetří náklady.

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat dobré podnikání a marketing, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde