Jak neudělat životní chybu, které byste až do konce litovali

 

Jsou rozhodnutí, která změní váš život. A jiná, která ho naopak nezmění, k vaší škodě. Vyhněte se takové chybě. Firmu Apple Computer založili 1. dubna 1976 tři společníci: Steve Jobs, Steve Wozniak a také málo známý Ron Wayne. Ten totiž po několika dnech dostal strach z možného rizika (byl starší než jeho společníci a jako jediný měl nějaký majetek), a tak ze společnosti vystoupil. Dnes by byl miliardářem. Alistair Taylor, který byl u toho, když Brian Epstein podepisoval manažerskou smlouvu s tehdy jen málo známou skupinou Beatles, odmítl nabídku několikaprocentního podílu na jejich budoucích ziscích.

 
Já bych takovou životní chybu neudělal?
 
Podobné příběhy najdete i v souvislosti s dalšími věhlasnými a bohatými značkami. Většina lidí si ale říká: „Kdybych byl na jejich místě, jistě bych tu chybu neudělal.“

Jsou ty příležitosti už dávno pryč? Ano, Apple, Google, Microsoft, Facebook nebo Berkshire Hathaway už znovu nezaložíte. Uvědomte si ale jednu věc: Všechny ty úspěšné společnosti vznikly poměrně nedávno. A spousta kdysi věhlasných značek zanikla nebo ustoupila do pozadí. Velké příležitosti tedy nejsou minulostí. Neustále vznikají nové. A je dobré se o ně zajímat, abyste se nemuseli jednou ničit výčitkami.

Můžete říkat "Já bych takovou hloupost neudělal!" když ji možná právě děláte?

Samozřejmě, kdyby každý dopředu věděl, jak to dopadne, nebylo by neúspěšných. Ale v tom to je. Můžete říkat "Já bych takovou hloupost neudělal!" když ji možná právě děláte? Jenže jak to poznat?


Jak podle intuitivního marketingu neudělat životní chybu

Bohatství a úspěšnost nejsou znaky začínajících, to už je výsledek. Musíte tedy zvolit jiná kritéria. Pokud vám někdo nabízí možnost podílet se na rozbíhajícím se byznysu, zajímejte se o odpovědi na následující otázky:

Má produkt dostatečné množství potenciálních zákazníků?
Když musel Steve Jobs na čas odejít z Apple Computer, založil firmu Next, specializující se na počítače pro univerzity. Příliš se jí nedařilo. Zato iPod nebo iPhone byly produkty pro každého ( viz také článek Inspirace jménem Jobs).

Dá se snadno šířit?
Mobilní telefony se nejdříve ujaly v menších zemích. Spojené státy měly zpočátku zpoždění, protože vybudovat celoplošnou infrastrukturu bylo nákladné. Dnešní noví operátoři už mohou využívat vybudované sítě.

Je originální?
Charles H. Duell, ředitel amerického patentového úřadu, navrhl v roce 1899 jeho zrušení, protože prý všechno už bylo vynalezeno. I dnes se mnozí lidé domnívají, že nic nového už nemůže vzniknout. Pravda, nemusí jít zrovna o převratné technické objevy. Někdy stačí jen vhodně zkombinovat už známé věci, aby vznikl nový produkt ( jak se to povedlo u programu IM+ Strategie úspěchu).

Můj extra tip Pokud se bojíte chybného rozhodnutí, dělejte si zkoušku. 90tidenní výzva vám dá možnost přesvědčit se, jestli na to máte. Pokud ne, nic za tu zkušenost nedáte. Výzvu najdete v IM+ Strategii úspěchu.

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat dobré podnikání a marketing, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde