Jak se nenechat připravit o úspěch

 

Že bratranci Veverkové vymysleli ruchadlo a zahájili tak revoluci v zemědělství, jsme se všichni učili ve škole. Už jste se ale asi nedozvěděli, že z toho nic neměli. Princip pluhu ukázali pár sousedům. Zdarma. Pak se k němu dostali němečtí továrníci a začali na ruchadle vydělávat miliony. Chytří lidé často nebývají úspěšní. Co za tím vězí a jak se této nástraze vyhnout?

 
Jak se nenechat připravit o úspěch

Bratranci Veverkové vymysleli moderní pluh, ale miliony shrábli jiní. Spolupráce vám zajistí výsledky a nikdo vás o ně nepřipraví. Intuitivní podnikatelé spolupracují rádi.

 
Až na sklonku jejich života se podařilo dosáhnout, že jim císařským výnosem bylo přiklepnuto autorství. Peníze už ovšem ne.

Můj citát o úspěchu:
"Pokud nedokážete prodávat, spojte se s někým, kdo to umí."


Nemáte žaludek na prodávání?

Dějinami se jako červená nit vinou příběhy o vynálezcích, kteří zemřeli v chudobě. Elias Howe, autor šicího stroje, si prý musel půjčit oblek, když šel manželce na pohřeb. Jde snad o nějaké prokletí geniálních lidí? Kdepak. Spíš o jednu jejich vlastnost.

Je to emoční inteligence. Schopnost komunikovat, navazovat vztahy a udržovat je. Nebo, jak nazval svůj bestseller Dale Carnegie, dovednost získávat přátele a působit na lidi. Nejde ani tak o to, že by chytří lidé byli introverti, protože i introvert dokáže spolupracovat. Spíš je na vině nechuť k hemžení světa, které často považují za malicherné a podřadné. Zvláště pokud jde o obchod ( zjistěte, jak na tom jste vy: 90tidenní výzva).

Na nástěnce v Apple se jednou objevila fotka žebráka s nápisem "Woz v roce 1990". Wozniak prostě patřil k těm lidem, kteří si nelámou hlavu nad tím, jak své nápady zpeněžit. Proto měl velké štěstí, že se dal dohromady s Jobsem. A rozum, že odmítl názory svého otce, který považoval inženýry za elitu lidstva. Když vyčetl Jobsovi, že se jen přiživuje na nápadech jeho syna, ten nabídl, že z firmy odejde. Steve Wozniak na to naštěstí nepřistoupil.

Od technicky založených lidí můžeme často slyšet: "Nemám žaludek na to, abych někomu něco nutil". Nejeden technologický startup skončil právě z toho důvodu, že všichni vyvíjeli a vylepšovali aplikace, ale nikdo ve firmě nebyl schopen prodávat. Pokud dejme tomu účetní nemá dobrý pocit z představy, že by prodával, o nic nejde. Nepotřebuje to. Když ale stejné pocity chová podnikatel, má problém.

Hlavním důvodem, proč se lidé bojí prodávat (ať už zboží, nebo své schopnosti a dovednosti) je strach z odmítnutí. Nejlepším způsobem, jak ho překonat, je nebrat si to osobně. Vy si myslíte, že jste něco udělali nebo řekli špatně, ale oslovený možná nic nepotřebuje. Od vás nebo od kohokoliv jiného. Berte to prostě tak, že všichni nemohou být vašimi zákazníky. Také jsem se kdysi bál chodit za zákazníky a jednat s lidmi. Ale překonal jsem to. Mám pro vás ideu, jak zvětšit svůj úspěch: Proberte tento článek se svými přáteli, kolegyněmi a kolegy, zákazníky. Více o sdílení myšlenek zde.

 
Donedávna bylo povolání obchodníka považováno za nejvýnosnější. Je to logické, protože bez prodeje můžete mít sebelepší vynález, ale nikdo se o něm nedozví. Emerson prý napsal: "Udělej lepší pastičku na myši a svět si vyšlape cestu k tvým dveřím." Ale to už dnes neplatí. Jsme jako na tržišti, kde všichni křičí a vychvalují své zboží. Kdo mlčí a spoléhá se na genialitu svého produktu, ten má smůlu. Pokud nedokážete prodávat, spojte se s někým, kdo to umí.

A ještě poznámka: Být obchodníkem už není tím nejlepším výdělkem. Dnes je výhodnější vydělávat na nakupování. Což vypadá jako to samé, ale není to totéž. Víc se dočtete v poznámce na konci článku.


Pravidlo pro úspěch: Jste průměrem 5 lidí, se kterými se setkáváte

Lidé, kteří chtějí být úspěšní, ale pěstují ještě jeden druh vztahů. Říká se, že jsme průměrem pěti lidí, se kterými se nejčastěji setkáváme. Pokud vaši přátelé pořád jen nadávají na poměry a závidí úspěšným, nezbývá než si najít jinou společnost. Společnost úspěšných lidí. Osamocení podnikatelé to mají těžší, ale i tak se dají najít různá společenství, kluby, kde se úspěšní setkávají naživo nebo online ( Sáhněte si zdarma: Viz také e-book Po spirále vzhůru)

Výhodu máte, když se zapojíte do síťového marketingu. Tam se totiž stále setkáváte s lidmi, kteří už prošli tou cestou, kterou vy právě začínáte. Nejenže jsou důkazem, že to jde, ale také zdrojem cenných zkušeností, které vám rádi předají.


Jak mít úspěch:

  • dělejte i to, co vás nebaví, ale je potřeba k úspěchu
  • myslete na to, že kdo neprodá, nemůže dosáhnout svých cílů
  • obklopujte se úspěšnými lidmi


Inspirace pro vás:

Moderním přístupem k byznysu jsou sítě. V nich dnes najdete jak spojence, tak spolupracovníky, příklady a zdroje inspirace. Donedávna byly nejlepšími sítěmi ty, které prodávaly. Dnes máte možnost být součást sítě, která nakupuje. Na první pohled to vypadá stejně, ale… Ostatně, přesvědčte se sami, že je to výhodnější::

 

Seznamte se se Strategii úspěšného života

 
Stáhněte si informační brožuru a přečtěte si, jak žít podle svého a splnit si své sny:

Informace o nakládání s osobními daty zde