Jak získat jistotu a přizpůsobit se nové době

 

V životě si můžete vybrat jen mezi jistotou a nesplněnými sny, nebo dosažení všeho za cenu nejistoty. Když se hrdina románu o mistru Kondelíkovi, čerstvý právník Vejvara, rozhodoval o svém zaměstnání, vybral si magistrát. Děsil se totiž, že by jako advokát zvoral obhajobu klienta, či v podnikatelské sféře pokazil obchod. Na radnici vždy rozhodoval někdo vyšší. Jenže za jistotu se platí.

 
Jak získat jistotu a přizpůsobit se nové době
 
Ženich Vejvara, ucházející se o ruku Kondelíkovy dcery, žil v idylickém 19. století. Tehdy ještě čas plynul zvolna a čekat léta na povýšení se nezdálo být ničím špatným. Když byl člověk vytrvalý, jistě se ho dočkal.

"Jedinou jistotou se stává nejistota."


Žijeme v době změn

O dnešních časech se ale mluví jako o "turbulentních" nebo "tekutých". Pevné obrysy jistoty se rozpouštějí a jedinou jistotou se stává právě ta nejistota. Sázet na celoživotní vytrvalost se nevyplatí. To, co nám připadá jako terno, se zanedlouho může proměnit v pravý opak.

V jednom kresleném vtipu od Renčína říká chudý muzikant: "Matko, konečně mě potkalo štěstí. Získal jsem místo prvního houslisty na Titaniku".

Pokud tedy vsadíte na jistotu, můžete dostat pravý opak. Jako jistá se totiž jeví místa nejnižší. Jenže ta jsou obvykle zasažená nejvíc, jakmile dojde ke změnám. A lidé na nich také, protože si navykli na status quo a zkornatěli. Nedokážou se změnit, nedokážou reagovat. Proto jsou propouštěni mezi prvními. A dokud jsou v zaměstnání, nikdy si nevydělají tolik, aby si splnili své sny ( přečtěte si také Tři odhalená tajemství vztahu k penězům, která vám pomohou k úspěchu).

I když se podnikání z tohoto důvodu zdá být mnohem rizikovější, ve skutečnosti jsou činnosti, které vám umožní řídit svůj život, větší jistotou. Pokud se ovšem můžete na sebe spolehnout. Lidé, kteří upadnou do modly své záliby a nemíní ji nijak změnit, za sebou zavírají víko krabice. Ti jsou první obětí změn, stejně jako nejnižší posty v zaměstnání. Jednoduše proto, že nová doba je nepotřebuje. A s jejich příjmy to také většinou není valné.


Doporučení intuitivního marketingu: Nelpěte na detailech, jděte za podstatou

Jak se tomu vyhnout? Nelpěte na detailech. Soustřeďte se na principy. Pak nebudete mít dojem, že zrazujete svou životní vášeň nebo koníček. Můžete si vzít příklad z tohoto příběhu:

Mladý Slovenský podnikatel miluje kávu. Chtěl si proto otevřít kavárnu, ale nesehnal peníze. Udělal však něco jiného. Začal vydávat časopis o kávě. Ten je dnes ve svém oboru nejlepší na světě.

Kdybyste tedy považovali za svůj životní cíl otevření kavárny, možná také neuspějete, nebo skončíte, když vám ji zavřou kvůli epidemii. Pokud se ale chcete zabývat kávou a nelpíte na tom, co konkrétně budete dělat, pak můžete dosáhnout stejného úspěchu. Především se dobře dokážete přizpůsobit situaci i nečekaným zvratům.

Máte tedy na výběr. Buď jít tam, kde za vás (a o vás) rozhodují jiní, ale máte chvíli relativní klid, nebo se postavit k riziku čelem a vystoupat tam, kde už vás nejistoty nebudou tolik ohrožovat. Čím výše jste, tím menší na vás mají dopad.

Nebečte se stádem! Podobný žebříček funguje i v síťovém marketingu. Pokud prodáváte nějaké konkrétní produkty, jste změnami ohrožováni. Když si ale vybudujete nákupní síť, získáte větší jistotu. Lidé si třeba nekoupí určité zboží, ale něco budou nakupovat vždycky.

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde