Chcete-li dosáhnout úspěchu, nebečte se stádem
A naopak, když čteme o výstředních milionářích, obvykle si říkáme: Ještě že takový nejsem. Napadlo vás ale někdy, jestli to náhodou není špatně? Chovají se lidé odlišně proto, že jsou bohatí, nebo jsou bohatí proto, že se chovají jinak?
Prošel jsem řadu životopisů úspěšných lidí a rozhovory s nimi a téměř všichni tvrdí, že je peníze nijak zvlášť nezměnily. Museli tedy být "jiní" už předtím, než je vydělali. Vypadá to, že konformita se skutečně nevyplácí. Jenže je také člověčí přirozeností, že když tohle řeknu, pomyslíte si: To mám snad chodit se zelenými vlasy, utrácet za nesmysly a dělat podobné věci? Vůbec ne. Být jiný neznamená provokovat své okolí povrchními hloupostmi. Odlišnost spočívá v pochybovačném pohledu na pravdy, které vám konformní masa předkládá. Že se to tak nedělá? A proč ne? Že to nejde? Co tedy udělat, aby to šlo?
Zásada intuitivního marketingu: Vyhýbejte se konformitě
Když mně bylo nějakých patnáct let, pustila se naše rodina do rekonstrukce chalupy. Zdatně jsem se oháněl lopatou, ale podle otce jsem ji držel špatně. Rozčilovalo ho to. Znovu a znovu mě okřikoval, abych ji popadl správně a "nedělal ostudu". Nikdo cizí kolem nebyl, takže o nějakém pohoršení nemohla být řeč. Navíc se mi s ní takto pracovalo lépe. Z otcova úhlu pohledu však bylo nejdůležitější držet se zavedeného. Zřejmě si myslel, že když to tak dělala celá pokolení před námi, musí to být zaručeně správné.
Říká se, že pokrok je dílem pohodlných lidí, kteří pořád hledají, jak by si ulehčili práci. Není to tak úplně pravda, protože pohodlní jsme všichni. Ale zatímco někteří pokrčí rameny a namáhají se dál po vzoru svých předků, jiní začnou přemýšlet a zkoušet. Nemají to lehké. Konformisty dráždí, když se někdo liší. A ta místo aby si libovali, že se o to vylepšení někdo postará, obviní ho z lenosti.

Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.