Nečekejte na zázrak a chytněte se příležitostí s potenciálem

 

Povodeň. Muž se zachytil na střeše domu. Kolem plují hasiči a nabízejí mu, ať přeskočí na jejich loď. "Děkuji, ale mě zcela jistě zachrání Bůh." I podruhé a potřetí odmítne pomoc. Nakonec se utopí, přijde do nebe a ptá se naštvaně Boha: "Proč jsi mi nepomohl?" Bůh se podiví: "Vždyť jsem ti třikrát poslal hasiče". Možná i vy čekáte, až se stane nějaký pořádný zázrak.

 
Nečekejte na zázrak a chytněte příležitosti s potenciálem
 
Čekání na prince na bílém koni možná vyhovovalo romantickým dívkám viktoriánské doby. Chcete-li tak ale čekat na úspěch, pravděpodobně se nedočkáte. Přehlédnete totiž "obyčejné" příležitosti, které by vás k němu dovedly.

"Porovnejte si potenciál příležitosti, která se vám nabízí, tím, co teď děláte."


Na začátku nebyl žádný zázrak, ale zvědavost

Když se podíváte na příběhy těch nejúspěšnějších lidí, zjistíte, že na jejich počátku nestojí žádné velkolepé události. Naopak, dalo by se říct, že jde o banality. Dva z neznámějších restauračních řetězců vznikly z pouhé zvědavosti. Ray Kroc chtěl vědět, proč si nějací Mcdonaldové objednali tři jeho výkonné mixéry na koktaily. A podobně se Howard Schultz vydal podívat na firmu Starbucks Coffee, která si objednala více kávovarů.

David Gold jednoho večera seděl a čekal na bratra v jejich krachujícím knihkupectví. Nechal otevřeno a s překvapením zjistil, že za tu hodinu utržil víc než za celý den. Hlavně za pánské časopisy. Nenechal to bez povšimnutí. Nezbohatl ze dne na den, ale nakonec vydělal miliardy ( viz Poučné příběhy: Jak se David Gold stal z chudého chlapce miliardářem).


Jste vytrvalí, nebo jedete na mrtvém koni?

Ne vždy je to ovšem tak jednoduché. Často narazíte na různé cesty a je otázkou, kterou z nich se vydat. Například se zdůrazňuje vytrvalost. Jde o jeden z vůbec nejdůležitějších přístupů k úspěchu. Jestliže budete všechno hned vzdávat, nikam nedojdete. Co když ale jedete na mrtvém koni, příležitosti, které se sice držíte, ale už vám nic přinést nemůže? Jak to poznat?

Řekl bych, že pokud jste delší dobu, dejme tomu rok, nedosáhli nějakého významnějšího pokroku, nejde už o vytrvalost, ale o toho mrtvého koně. Zhodnoťte objektivně a bez předsudků potenciál, který má. Je těžké být nestranný, ale setrvávání u "zdechliny" vám brání vidět a přijmout jiné příležitosti. Není jistě snadné se rozloučit s něčím, co možná považujete za své životní dílo, zahodit svůj život však není jistě rozumné. Dejte si termín a když se do té doby nic nestane, skončete to.

Podobné je to s renesančním rozmachem. Někteří lidé se zajímají o kdeco a mají pocit, že nic z toho nemohou upozadit nebo vynechat. Výsledkem je, že nic nedělají pořádně a nemohou být samozřejmě ani v ničem úspěšní. Pokud je to váš případ, jediným řešením je ukáznit se. Vybrat nejperspektivnější oblast a té se věnovat naplno ( přečtěte si také Jak nebýt cestovním feťákem a konečně se dočkat úspěchu).

Buďte v obraze. Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu!


Všímejte si příležitostí

Když se podíváte na uvedené příběhy podnikatelů (a mohl bych jich připomenout mnohem víc), je z nich zřejmé, že tito lidé se na úspěch nedívali zúženou optikou toho, co právě dělali. Mohli dál vytrvale prodávat mixéry, kávovary nebo beletrii. A gratulovat si, jak jsou zásadoví. Místo toho sáhli po příležitosti z jiného oboru, když slibovala víc, a dezerce jim nijak nezatěžovala svědomí. Kůň sice nebyl mrtvý, ale nevypadal, že dojde daleko.

Pokud tedy chcete dosáhnout významného úspěchu, nemůžete si hýčkat své hobby. Váš přístup musí být univerzálnější. Zaměřte se na potenciál. Ray Kroc, Howard Schultz i David Gold si všimli toho, co ostatní neviděli: Jak velké možnosti nabízí příležitost, na kterou právě narazili. Porovnejte si potenciál příležitosti, která se vám nabízí, tím, co teď děláte. Pokud je mnohokrát větší, jděte za tím. Samozřejmě, když máte odpovídající ambice.

Co z toho vyplývá: Lidé se často ptají, jak mohou opustit třeba i nepříliš úspěšný byznys nebo práci, aby se vrhli za jinou příležitostí. Nechtějí přece umřít hlady. Odpověď najdete v IM+ Strategii úspěchu. Ukáže vám, jak začít postupně, bez okamžitého rušení toho, co právě děláte. A když uvidíte, že jde o správnou příležitost, můžete se do ní pustit naplno. Stáhněte si informační brožuru:
Stáhněte si brožuru IM+ Strategie úspěchu


Nezapomeňte si zaregistrovat odběr newsletterů:

Informace o nakládání s osobními daty zde