Negativní komentáře nechte broukům Pytlíkům, na rozdíl od vás nebudou úspěšní

 

Negativními komentáři dáváte najevo, že jste negativní člověk. Kdo by chtěl mít s takovým něco společného? "Prosím vás, co nám to tady vykládáte? Vždyť ta věc za nic nestojí!" S podobnými komentáři se na sociálních sítích setkáváme každý den. Od Bitcoinů přes auta a zájezdy až po rohlíky. Svět je plný brouků Pytlíků, kteří všechno vědí, všechno znají a všude byli. Jistě, můžete mít na mnoho věcí kritický názor. Ale nechte si ho raději pro sebe. Je k tomu jeden dobrý důvod.

 
Negativní komentáře nechte broukům Pytlíkům
 
Pokud podnikáte, máte také svůj produkt. A jistě nechcete, aby se někdo o něm vyjadřoval stejným způsobem. Ale jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá. Proto si dobře rozmyslete, co budete volat.

"Zákazníci vás zařadí do stejné kategorie s těmi, které kritizujete."

"Jste tím, na co myslíte," řekl už dávno římský císař a filosof Marcus Aurelius. A mnoho lidí je opravdu takových. Snižují ostatní, aby povýšili sebe. Ukazují se jako chytří a znalí tím, že každého kritizují. Pokud jde o zaměstnance, může to nadělat škodu spíš ve vztazích se spolupracovníky. Ale podnikatelé riskují svůj úspěch.


Každý potřebuje něco jiného

Je potřeba chápat, že potřeby lidí se liší. Nejsou-li univerzální, nemůžeme ani nad nimi vynášet negativní soudy. To, co se nám jeví jako nesmyslné, jiným smysl dává. Co je pro nás nevýhodné, pro jiné může být naopak přínosem.

Už jsem řekl, že hlavním důvodem, proč lidé tak rádi všechno negativně kritizují, je snaha tímto způsobem vyniknout, vzbudit zdání znalce, informovaného člověka. Nebo si připsat zásluhy za to, že odhalují (podle jejich názoru) podvody či hrozící újmy. Případně to obojí pěkně spojit dohromady.

Jistý člověk mi například řekl, že jeho posláním je ochránit "oběti" síťového marketingu od předražených produktů. V naprosté většině případů prý cena neodpovídá kvalitě. Když jsem se ho zeptal, jak to ví, bohorovně prohlásil, že je skoro všechny testoval. Snad tomu i věřil.


Intuitivní marketing: Lidé vás posuzují podle toho, co říkáte

Pokud vás ovšem veřejnost (a to jsou potenciální zákazníci) bude znát jako věčného kverulanta, který není s ničím spokojený, začne se stejně dívat i na vaše podnikání. Nemyslete si, že si lidé řeknou: "Všechno je špatné, jen on je dobrý!" Vůbec ne. Zařadí vás do stejné kategorie s těmi, které kritizujete ( viz také Intuitivní podnikatelé staví úspěch na osobní značce).

Chcete-li tedy vyniknou a ukázat, co víte a umíte, nestarejte se o kritizování druhých, ale o pochvalu svého byznysu. Ne samozřejmě přehnaně. Přílišné chlubení přitahuje pozornost zmíněných brouků Pytlíků. Chlubte se hlavně svými spokojenými a věrnými zákazníky. Jejich výsledky, kterých díky vám a vašim produktům dosáhli. Tím v očích veřejnosti porostete a současně budete cítit tlak, abyste rostli i profesně a zdokonalovali se.

Můj extra tip Pozitivní myšlení není hloupost (jak to také s oblibou říkají brouci Pytlíci). Jde o využití skutečnosti, že člověk je tvor sociální, žije ve společnosti. A že existují způsoby, jak pozitivně ovlivňovat vztahy a postoje ostatních lidí. A to přece chcete i v podnikání, zvlášť v tom s nízkými náklady. Věrnost zákazníků se může vybudovat jen na pozitivním přístupu. Proto je tu druhá část IM+ Strategie úspěchu, která takové přístupy k posilování vztahů se zákazníky používá a vybaví vás skvělým nástrojem.

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat dobré podnikání a marketing, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde