Úspěšní lidé si píší deník, připojte se k nim a začněte psát stránky svého úspěchu

 

Deník nám pomáhá uvědomit si, jak nás naše činy posunují kupředu, nebo také ne. Je to dobrá zpětná vazba. Chovanka švýcarského penzionátu, sedící večer na posteli a zapisující si, jaké pocity v ní vzbudil nový učitel kreslení. Něco podobného si lidé představí, když uslyší o deníku. Je to zkrátka věc staromódní, která se už nějakých sto let nenosí. Když už si chceme něco poznamenat, máme přece počítač, či spíše chytrý telefon a tablet. Ale proč bychom si vůbec nějaké denní záznamy vedli, dnes přece minulost nikoho nezajímá?

 
Úspěšní lidé si píší deník, připojte se k nim a začněte psát stránky úspěchu
 
Třeba proto, že je to jeden z falešných mýtů, které mají obvykle zastřít, že jde především o pohodlí. Není divu, že deníky upadly do zapomnění v době, kdy nastoupila televize a ovládla naše večery. A já vám doporučuji, abyste to změnili.


Neúspěšní lidé jsou pasivní

Pokud se zajímáte o cestu k úspěchu (i když jste třeba na jejím začátku), možná jste si už všimli, jak se chovají neúspěšní lidé. Pohybují se životem, jako by měli zapnutého autopilota. Málokdy se hlouběji zamyslí nad tím, co dělají a jaké to má důsledky. Chodí do práce, protože tam chodí i ostatní. Vychovávají děti, protože se přece mají vychovávat. Koupí si novou chladničku, protože ta stará už dosloužila. Večer zapnou televizi, protože to tak přece dělají celý život a všichni jejich známí také. Chybí jim nejenom cíl, ale i jakési vědomí kontinuity a příčinnosti. Život se jim zkrátka děje.

"Neúspěšným lidem se život zkrátka děje."

Intuitivní podnikatel se ovšem potřebuje o svých činech ujišťovat - teď i nazpátek do minulosti. Především je zapotřebí zpřítomnit je a uvědomit si je. Lidská paměť je slabá a motivace nepevná. Proto je opakování a připomínání tak důležité. Představte si například, že se vám naskytne možnost, kterou označíte za velkou, nebo dokonce životní šanci. Za pár dní nadšení vyprchá a za dva týdny si na ni ani nevzpomenete. Pokud se však každý večer zabýváte kroky, které jste pro naplnění šance podnikli, posouváte se dále ( viz také e-book Úspěšný týden).


Co si podle intuitivního marketingu psát do deníku

Lepší, než si jen vést denní záznamy, je zapisovat vše, co považujete za důležité. Deník se tak stane jakousi knihou vašeho úspěchu. Jste na školení? Poznačte si všechno důležité do vašeho deníku. Narazili jste na zajímavý motivační citát? Zapište si ho. Dospěli jste k nějakému rozhodnutí? Patří samozřejmě do vašeho deníku. Vyjadřuje nějaký obrázek vaši vizi. Vystřihněte ho a nalepte do deníku. Pokud se k některým pasážím potřebujete často vracet, založte si je s pomocí post-it lístků.

Jak je vidět, není bezpodmínečně nutné, abyste si každý den něco zapisovali. Proč se nutit, když nic důležitého nemáte? Ale je důležité se každý den (nejlépe večer) deníkem probírat. Vracejte se třeba ke svým předsevzetím, která jste si poznačili. Nebo ke zmíněným citátům. Přemýšlejte nad stránkami o své cestě, o tom, jaké děláte pokroky, nebo jak naopak postáváte na místě. Připomeňte si s pomocí obrázků, o co vám jde ( o vizuální metodě si můžete více přečíst v článku Pověra nebo užitečný nástroj?)


Pište si deník ručně

Proč je důležité psát deník ručně? Také proto, že na mobilu nebo tabletu toho moc nenapíšete. Ale především z toho důvodu, že ruční psaní povzbuzuje mozkovou činnost. Vědci zjistili, že posiluje jak paměť, tak představivost. A ta je pro úspěch jistě velmi důležitá. Jako by tedy z vaší ruky vedla přímá linka do mysli, která v případě ťukání do klávesnice nefunguje. K napsání každého písmene je zapotřebí originální pohyb, kdežto klávesy jsou jedna jako druhá. Uvidíte, že když to zkusíte, zamilujete si tento na první pohled "staromódní" přístup. Protože místo očekávaného omezení vám dává větší svobodu.

A jakou knihu či sešit k psaní deníku použít? Záleží na vás. Formát by vám měl umožnit, abyste ho mohli na jedné straně nosit s sebou, na druhé straně pak pohodlné zapisování. Takže ani velký, ani příliš malý.

Můj extra tip Když si začnete vést svůj deník úspěchu, bude to znamení, že to se svojí cestou k němu myslíte vážně. A pokud to s ní opravdu myslíte vážně, nenechte si ujít 90tidenní výzvu v IM+ Strategii úspěchu.

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat dobré podnikání a marketing, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde