Poučné příběhy: Jak se David Gold stal z chudého chlapce miliardářem
David Gold vyrůstal v neúplné rodině, otec trávil hodně času ve vězení. Malý David chodil spát v šatech, protože jinak se celou noc třásl zimou. Doma neměli televizi ani rádio, nekupovali noviny, takže velký svět za hranicemi města pro něj byl něčím neskutečným. Jak vzpomíná, jeho sny se neodehrávaly na pláži, ve společnosti krásných dívek. Možná ani nevěděl, jak taková pláž vypadá.
Jak Davida Golda zachránila náhoda
Pak si s bratrem půjčili peníze a otevřeli v Londýně knihkupectví, zaměřené hlavně na sci-fi literaturu. Už po půl roce bylo zřejmé, že s jejich podnikáním to jde s kopce. A tehdy zasáhla šťastná náhoda. Jednoho večera mu bratr, který ho měl odvézt domů, zatelefonoval, že má na autě poruchu a že se zpozdí. David na něj čekal až do deseti hodin a aby mu to lépe ubíhalo, nechal prodejnu otevřenou. Ke svému překvapení zjistil, že za dvě hodiny utržil více, než předtím za celý týden ( přečtěte si také článek Pár maličkostí, které vám podstatně zvýší tržby).
Nejdříve si myslel, že jde o náhodu, a tak příští tři dny přespával v prodejně a nechal otevřeno až do pozdních hodin. Zjistil, že to opravdu funguje. Začal tedy prodávat nejen večer, ale také v neděli. Což byl problém. Narazil totiž na starobylý, ale stále platný zákon, který nedělní prodej zakazoval. Týden co týden ho odváděl policista a David Gold platil pokutu 30 šilinků. Jednou už to soudce nevydržel a vybafl na něj: „Nechcete prodávat třeba časopisy nebo tak něco, abych se s vámi nemusel pořád zdržovat?“
Cenná inspirace
To byla cenná inspirace, protože časopisy se v neděli prodávat směly. A tak se David Gold vypravil do velkoobchodu, aby si vybral nějaké tituly, které by mohly jít na odbyt. Kromě jiného mu ukázali žhavou novinku: King Magazine, první erotický časopis. Protože se prodával velmi dobře, položil si otázku, jak by mohl tuto poptávku ještě více využít. Odpovědí byla veleúspěšná síť sex-shopů Ann Summers.

Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.