Poučné příběhy: Tomáš Baťa poznává, že to dokáže
Zřejmě je potřebovali k získání dalších úvěrů a pak je chtěli jako vždy zrušit. Po úpadku se však staly splatnými.
Tomášovi nebylo nic platné, že za ty peníze žádné zboží nedostal. Důkazy neměl. Ani se nemohl odvolávat na zákon, který prohlašoval směny, podepsané aktivním vojákem, za neplatné. Voják měl totiž také po dobu služby zapovězeno podnikat a živnost byla vedena na bratra Antonína. Nakonec, po poradě s právníkem a jednání s věřiteli, pochopil, že nezbývá jiné řešení, než platit.
Překonávání překážek posiluje
Kupodivu, ačkoliv se tato krize zdála být horší a nebezpečnější než ta prvá, zvládl ji lépe a rychleji. Vytrvalým úsilím, kterým odvrátil hrozbu prvního bankrotu, si vytvořil základy pro zvládání dalších krizí. Jak sám napsal, důležitým faktorem byla důvěra. Jeho důvěra v práci, důvěra dodavatelů, zákazníků i zaměstnanců. Jeho sebevědomí vzrostlo, protože teď už věděl, že je schopen takové situace zvládnout.
Poučení pro podnikání s intuitivním marketingem od Tomáše Bati
Mnozí podnikatelé se soustřeďují jen na vytváření materiálních hodnot. Přitom ale nemají čas se sami rozvíjet, vzdělávat. Jenže o budovy, stroje, auta, peníze i celou firmu můžete přijít. Někdy ani ne vlastní vinou. Co vám však nikdo vzít nemůže, je schopnost vydělávat. Kdo ji nemá, ten krizi nezvládne a ze ztráty se už nevzpamatuje. Kdo však má dostatek schopností a sebedůvěry, ten zase všechno získá zpět a k tomu ještě něco navíc.
Jestliže se tedy dostanete do krize, sestupte až ke kořenům. Ptejte se, co skutečně stálo za vaším dosavadním úspěchem.
Jestliže někdo například říká, že teď nemůže platit reklamu a proto se nedá zvýšit obrat, pak zřejmě nemá odpovídající schopnosti, aby firmu vyvedl z krize, nebo si jich není vědom. Právo na úspěch má naopak ten, kdo dokáže se sebedůvěrou a vírou ve vlastní budoucnost použít to, co má v sobě.

Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.