Poučné příběhy: Tomáš Baťa poznává, že to dokáže

 

Když Tomáš Baťa zaplatil v létě roku 1896 poslední dluhy, mohl si oddychnout. Bohužel ne na dlouho. Z Vídně dorazila zpráva o bankrotu firmy Koditsch & Co. Nejdříve jí nevěnoval pozornost, protože od bývalého dodavatele už nic neodebíral a nic mu také nedlužil. Pak však přišel bratrův dopis. Podlehl prý naléhání jednoho ze společníků firmy a podepsal mu "naoko" směnky na 20.000 zlatých.

 
Poučné příběhy: Tomáš Baťa podruhé
 
Zřejmě je potřebovali k získání dalších úvěrů a pak je chtěli jako vždy zrušit. Po úpadku se však staly splatnými.

Tomášovi nebylo nic platné, že za ty peníze žádné zboží nedostal. Důkazy neměl. Ani se nemohl odvolávat na zákon, který prohlašoval směny, podepsané aktivním vojákem, za neplatné. Voják měl totiž také po dobu služby zapovězeno podnikat a živnost byla vedena na bratra Antonína. Nakonec, po poradě s právníkem a jednání s věřiteli, pochopil, že nezbývá jiné řešení, než platit.

"Kdo má dostatek schopností a sebedůvěry, ten zase všechno získá zpět a k tomu ještě něco navíc."


Překonávání překážek posiluje

Kupodivu, ačkoliv se tato krize zdála být horší a nebezpečnější než ta prvá, zvládl ji lépe a rychleji. Vytrvalým úsilím, kterým odvrátil hrozbu prvního bankrotu, si vytvořil základy pro zvládání dalších krizí. Jak sám napsal, důležitým faktorem byla důvěra. Jeho důvěra v práci, důvěra dodavatelů, zákazníků i zaměstnanců. Jeho sebevědomí vzrostlo, protože teď už věděl, že je schopen takové situace zvládnout.

Buďte v obraze. Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu!


Poučení pro podnikání s intuitivním marketingem od Tomáše Bati

Mnozí podnikatelé se soustřeďují jen na vytváření materiálních hodnot. Přitom ale nemají čas se sami rozvíjet, vzdělávat. Jenže o budovy, stroje, auta, peníze i celou firmu můžete přijít. Někdy ani ne vlastní vinou. Co vám však nikdo vzít nemůže, je schopnost vydělávat. Kdo ji nemá, ten krizi nezvládne a ze ztráty se už nevzpamatuje. Kdo však má dostatek schopností a sebedůvěry, ten zase všechno získá zpět a k tomu ještě něco navíc.

Jestliže se tedy dostanete do krize, sestupte až ke kořenům. Ptejte se, co skutečně stálo za vaším dosavadním úspěchem.

Jestliže někdo například říká, že teď nemůže platit reklamu a proto se nedá zvýšit obrat, pak zřejmě nemá odpovídající schopnosti, aby firmu vyvedl z krize, nebo si jich není vědom. Právo na úspěch má naopak ten, kdo dokáže se sebedůvěrou a vírou ve vlastní budoucnost použít to, co má v sobě.

Co z toho vyplývá: U bohatých lidí není nejdůležitější majetek, ale schopnost ho vydělat. Mnozí z nich o všechno přišli, ale za nějaký čas měli ještě víc. Pro intuitivní podnikatele, stejně jako to bylo u Bati, je majetek nástrojem, ne cílem. Proto na prvním místě neusilují o zvětšení majetku, ale o zvětšení svých schopností ho vydělat. Zvyšujte je s IM+ Strategií úspěchu. Stáhněte si informační brožuru:
Stáhněte si brožuru IM+ Strategie úspěchu


Nezapomeňte si zaregistrovat odběr newsletterů:

Informace o nakládání s osobními daty zde