Proč bez vize nemůžete uspět

 

Vize je to, co vede lidi kupředu. Bez ní jste ztraceni. Najděte ji a máte nástroj, jak pohnout věcmi kupředu. Sílu vize jsem poprvé poznal na vojně. Po vysoké škole mě postavili do čela čety - a starej se. Bohužel šlo o nejhorší jednotku v kasárnách, a že to byla hodně velká kasárna. Měl jsem možnost prožít rok jako otloukánek, nebo se pokusit s tím něco udělat. Zvolil jsem to druhé.

 
Proč bez vize nemůžete uspět
 
Moji vojáci se kvůli neustálým průšvihům nedostali ani na vycházky a o "opušťácích", kdy se mohlo jet na víkend domů, si mohli nechat jenom zdát. A tak ze msty řádili ještě víc. Až jsem přišel s návrhem, jak to změnit.

"Vize jako betlémská hvězda svítí na obloze a ukazuje, kam se vydat."


Vize má nečekanou sílu

Vytyčil jsem vizi: "Každý týden vycházka a jednou měsíčně domů." A protože první reakcí byla samozřejmě nedůvěra, pustil jsem se do toho se svými vojáky také a dělal všechno, co dělali oni, i když jsem nemusel. Času tráveného společně jsem využil k tomu, že jsem znovu a znovu popisoval, jak to bude krásné, být každou chvíli za kasárenskou zdí…

Sám jsem tomu nemohl uvěřit, když byla po půl roce moje četa vyhlášena nejlepší jednotkou útvaru. Ještě více nad tím kroutili hlavou vojáci z povolání, protože ti uměli jen řízně a stručně velet.


Intuitivní marketing říká: Malujte vizi jako obraz

Říká se, že jeden obrázek sdělí víc, než tisíc slov. Samozřejmě, že ne vždy je možno ho použít. Budete-li vizi vysvětlovat svým lidem, svému týmu, použijete "malování slovy". Vaše sdělení pak bude barvité. Mluvte o výsledku, ne o to, jak ho dosáhnete. To už je úkol pro strategii, plán atd. Vize musí vypadat tak dobře, aby táhla.

Na seminářích jsem dával někomu za úkol dotlačit ke mně přes stůl tkaničku. Ačkoliv byla deska stolu hladká, nikomu se to nepodařilo. Samozřejmě, tkanička se kroutí, a to je ten důvod, proč to nejde. Pak jsem ji ale vzal za druhý konec a snadno ji přetáhnul k sobě. Stejné je to s vizí a lidmi.

Nezabere tedy třeba "Tak teď zaberte, ať můžeme jít dřív domů!", ale lákavý popis, jak to bude krásné, až budeme z práce doma a co nás tam příjemného čeká.

Pokud jde o osobní využívání vize, tam můžete využít skutečné obrázky, jak se to dělá třeba s nástěnkou vizí ( viz také Jak nahradit a vylepšit nástěnku vizí a dosáhnout větší účinnosti). Zafungují daleko lépe, než když se budete přesvědčovat, že přece musíte zaplatit složenky. Tak jen tlačíte tkaničku.

Můj extra tip Intuitivní podnikatel se bez vize neobejde. Neměli byste kam směřovat. A vy přece nežijete ze dne na den, ale cílevědomě postupujete kupředu. Vize jako "betlémská hvězda" svítí na obloze a ukazuje, kam se vydat. A co je nezanedbatelné, vize vás nic nebo skoro nic nestojí, ale udělá spoustu práce. Přesně v duchu podnikání a marketingu s nízkými náklady.

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat dobré podnikání a marketing, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde