Proč bez vize nemůžete uspět

 

Sílu vize jsem poprvé poznal na vojně. Po vysoké škole mě postavili do čela čety - a starej se. Bohužel šlo o nejhorší jednotku v kasárnách, a že to byla hodně velká kasárna. Měl jsem možnost prožít rok jako otloukánek, nebo se pokusit s tím něco udělat. Zvolil jsem to druhé. Vize je to, co vás vede kupředu. Bez ní nevíte, kudy kam. Přečtěte si, jak ji najít a využít ke svému prospěchu.

 
Proč bez vize nemůžete uspět

Tři krále vedla betlémská hvězda na obloze. I my potřebujeme mít něco, co nám svítí nad hlavou a vede nás. Tak jako ve Strategii úspěchu intuitivního marketingu.

 
Moji vojáci se kvůli neustálým průšvihům nedostali ani na vycházky a o "opušťácích", kdy se mohlo jet na víkend domů, si mohli nechat jenom zdát. A tak ze msty řádili ještě víc. Až jsem přišel s návrhem, jak to změnit.

Můj citát o úspěchu:
"Vize jako betlémská hvězda svítí na obloze a ukazuje, kam se vydat."


Vize má nečekanou sílu

Vytyčil jsem vizi: "Každý týden vycházka a jednou měsíčně domů." A protože první reakcí byla samozřejmě nedůvěra, pustil jsem se do toho se svými vojáky také a dělal všechno, co dělali oni, i když jsem nemusel. Času tráveného společně jsem využil k tomu, že jsem znovu a znovu popisoval, jak to bude krásné, být každou chvíli za kasárenskou zdí…

Sám jsem tomu nemohl uvěřit, když byla po půl roce moje četa vyhlášena nejlepší jednotkou útvaru. Ještě více nad tím kroutili hlavou vojáci z povolání, protože ti uměli jen řízně a stručně velet ( můžete sami zjistit, co umíte vy, v 90tidenní výzvě).

Co nesmí chybět ve vizi lidí, kteří chtějí dosáhnout úspěchu? Mít kontrolu nad svým životem. Žádné „když mi to šéf dovolí, bude dobrý kurz eura a nebude pršet, tak pojedu na dovolenou“. Úspěšní lidé říkají pouze: „Pojedu na dovolenou“. Žádné omezující podmínky jim v tom nezabrání. Mějte to tak také. Mám pro vás ideu, jak zvětšit svůj úspěch: Proberte tento článek se svými přáteli, kolegyněmi a kolegy, zákazníky. Více o sdílení myšlenek zde.


Zásada úspěchu: Malujte vizi jako obraz

Říká se, že jeden obrázek sdělí víc, než tisíc slov. Samozřejmě, že ne vždy je možno ho použít. Budete-li vizi vysvětlovat svým lidem, svému týmu, použijete "malování slovy". Vaše sdělení pak bude barvité. Mluvte o výsledku, ne o to, jak ho dosáhnete. To už je úkol pro strategii, plán atd. Vize musí vypadat tak dobře, aby táhla.

Na seminářích jsem dával někomu za úkol dotlačit ke mně přes stůl tkaničku. Ačkoliv byla deska stolu hladká, nikomu se to nepodařilo. Samozřejmě, tkanička se kroutí, a to je ten důvod, proč to nejde. Pak jsem ji ale vzal za druhý konec a snadno ji přetáhnul k sobě. Stejné je to s vizí a lidmi.

Nezabere tedy třeba "Tak teď zaberte, ať můžeme jít dřív domů!", ale lákavý popis, jak to bude krásné, až budeme z práce doma a co nás tam příjemného čeká.

Pokud jde o osobní využívání vize, tam můžete využít skutečné obrázky, jak se to dělá třeba s nástěnkou vizí ( viz také Jak nahradit a vylepšit nástěnku vizí a dosáhnout větší účinnosti). Zafungují daleko lépe, než když se budete přesvědčovat, že přece musíte zaplatit složenky. Tak jen tlačíte tkaničku.


Jak pracovat s vizí:

  • nejdřív si uvědomte, čeho chcete v životě dosáhnout a jaký život chcete žít
  • zabývejte se svojí vizí denně, na nástěnce, v deníku, ve videu, v představách
  • kdykoliv se do něčeho pouštíte, zeptejte se, jestli vás to přiblíží k naplnění vaší vize


Inspirace pro vás:

Intuitivní podnikatel se bez vize neobejde. Neměli byste kam směřovat. A vy přece nežijete ze dne na den, jako to dělají neúspěšní, ale cílevědomě postupujete kupředu. Vize jako "betlémská hvězda" svítí na obloze a ukazuje, kam se vydat. Víte ale, jak naplnit svoji vizi? Mám pro vás příležitost, která vám to umožní bez kompromisů:

 

Seznamte se se Strategii úspěšného života

 
Stáhněte si informační brožuru a přečtěte si, jak žít podle svého a splnit si své sny:

Informace o nakládání s osobními daty zde