Proč nedělám webináře

Proč nedělám webinářeKaždou chvíli dostávám dotaz, proč také nedělám webináře, když už je má kde kdo. Prý je to náramně pohodlné, nikam nemusíte jezdit, jen si sedíte doma u počítače a všechno, co byste se jinak dozvěděli na živém semináři, dostanete samozřejmě i tady. A ke všemu za nízké ceny, někdy i za polovinu. Tak proč jsem takový staromilec (a možná i zpátečník), že se při zaslechnutí termínu webinář ušklíbnu, pokrčím rameny a říkám: „Bohužel, není to nic pro mě“? Nemohu si snad zvyknout na nové technologie a přístupy?

Kdyby šlo jen o to, dostat do hlavy nějaký objem informací, nebyl by webinář žádný problém. Vlastně i ten je pro daný účel zbytečný. Stačí přece obyčejná učebnice, nejlépe v PDF formátu. Přečtete si ji a víte. Proč potom sedět čtyři hodiny před monitorem a upírat oči na horní polovinu lektora? Stejně tak si můžete na počítači pustit záznam divadelní hry nebo vaší oblíbené hudební skupiny. Můžete se setkávat se svými přáteli u piva či vína, aniž byste se museli hnout z křesla. Stačí si včas nakoupit pár PET lahví se zásobou pití. A dokonce můžete pojídat deset deka vlašáku s pohledem upřeným na obrázek talíře se steaky z argentinského hovězího.

"Člověk je tvor společenský a rozvoj technologií na tom nemůže nic změnit."

Že vám to nepřipadá příliš lákavé? Mně také ne, a právě proto jsem vůči nahrazování živých seminářů rezervovaný. Jsou školení, zejména odborných, tvrdých dovedností, které není problém udělat po internetu. Ale zkuste tímto způsobem mluvit o marketingu, který je založený na osobních vztazích se zákazníky. Mohlo by se sice zdát, že i ten je zbytečný, když jsou dnes stejně skoro všichni na internetu a stačí na ně digitální marketing. Ale zdání klame.


Internet má svá omezení

Člověk je tvor společenský a rozvoj technologií na tom nemůže nic změnit. Smyslové podněty, instinkty a reakce, vytvářené po statisíce let, se nezmění za pár desetiletí jen proto, že jsme vynalezli internet. Nic proti němu nemám, konec konců u něj také sedím více, než je zdrávo. Ale to neznamená, že bych si neuvědomoval, jaké má omezení. Nemůže například přenášet vůně, chutě a hmatové podněty, třebaže jsou nezbytné proto, abychom si udělali komplexní obrázek. Vlastně ani nevíme, jestli lidé, které v tomto virtuálním světě vidíme a čteme, jsou skuteční ( viz také článek Kolik máme smyslů? Jeden?).

žárovka"Ze všech smutných slov jazyka či pera nejsmutnější jsou: Mohlo to být!" napsal básník John Greenleaf Whittier. Usilujte o to, aby to nebyla i vaše slova, až budete hodnotit svůj život. Dobré příležitosti se nenabízejí věčně a na každém rohu. Tato vám může změnit život, stačí po ní sáhnout.


Interaktivita na internetu?

Ani s interaktivitou to není tak růžové, jak se tvrdí. Většina komunikace mezi „přáteli“ na Facebooku vypadá tak, že já převezmu jeho příspěvek a on zase můj, přičemž je často máme zase od někoho jiného. Porovnejte si to s diskusí naživo a zjistíte, že jde o dva zcela odlišné světy. V reálném prostředí totiž nereagujeme jen na obsah projevu, ale například na řeč těla, tón hlasu, bezprostřední okolnosti. Vnímáme i sdělení, která si ani neuvědomujeme, jako jsou chemické signály, elektromagnetické vlnění a mnohé další.

Najde se jistě pár introvertů, kteří si řeknou, že se bez toho všeho docela dobře obejdou. Možná by jim ani nevadilo krmit se pověstnými amarouny místo pořádného jídla. Snad jim stačí, když nahradí vůni přírody parfémovaným antiperspirantem. Ale já nevidím důvod, proč bych se měl připravit o plnohodnotné vnímání světa a proč bych o něj měl připravovat své posluchače ( a není to nic nemoderního, jak se dočtete v knize Intuitivní marketing pro 21. století). Máme se snad jako Faust upsat pohodlnému poznání, za které pak pořádně zaplatíme svobodou? Ne, myslím, že za tu cenu to nestojí. Podobně jako s těmi diskutovanými uzeninami. Komu jde o cenu a pohodlí, ten si koupí párek, ve kterém není žádné maso. Kdo nechce být šizen, rád si zajde i kus cesty a připlatí si.


Proč tedy nedělám webináře

Kdybyste mě tedy sledovali jen na monitoru, připadal bych si jako ten pokrm bez chuti a vůně. Myslím si, že si to nezasloužíte. O intuitivní marketing se vždycky zajímali lidé, kteří znají hodnotu úspěchu a nespokojí se s náhražkou. Takže bohužel (či spíše bohudíky), webináře zatím nebudou. Snad někdy v budoucnosti, až internet dokáže to, co „obyčejný“ svět, totiž zprostředkovat nám celý pohled, ne jen jeho kousek.  A i ve Škole milionářů je to hlavně naživo!

  Komentáře: Navštěvujete webináře?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.