Spiknutí Ovčáků a jak nenaletět v síťovém marketingu

 

Ovčáci nechtějí pustit ovce ze svého stáda, a proto vás straší. Naštěstí to není pravda. Přesvědčím vás o tom. „Poctivé je jedině zaměstnání,“ řekl mi jeden zaměstnanec. „Nezávislé podnikání je poctivé,“ tvrdil podnikatel. Oba se shodli, že do kategorie bezúhonného vydělávání nepatří síťový marketing. „Velké peníze se nedají vydělat poctivě. Abyste byl bohatý, musíte krást.“ „Další Ovčáci,“ řekl jsem si.

 
Spiknutí Ovčáků a jak nenaletět v síťovém marketingu
 
Jak se zdá, lidé potřebují za něco dobrého bojovat a je jim vcelku jedno, jestli je to pravda nebo ne. Hlavně že si sami připadají náramně ušlechtilí. A děje se to i v podnikání. Tak třeba síťový marketing je s oblibou pranýřovaný, ale argumenty těchto bojovníků jsou vedle jak ta lesní jedle. Nevěřte Ovčákům!

"Většina z neúspěšných nikdy nepochopila, že rovné šance automaticky neznamenají rovné výsledky."


Je to pyramida a proto podvod

Pokud jste byli v Egyptě, pak víte, že pyramidy nejsou podvodem. Vzhledem k tomu, že byly postaveny z bytelného kamene, jsou reálné až až. Ale teď vážně. Považovat organizační strukturu ve tvaru pyramidy za důkaz nelegálnosti, by znamenalo, že většina firem, snad s výjimkou freelancerů, je postavena na podvodu. Protože v každé z nich je dole množství řadových zaměstnanců a nahoře jeden ředitel. Uvádí se, že platy těch horních jsou víc jak 330krát vyšší. Má to ale háček. Šance, že se dostanete z pozice dělníka na funkci CEO je stejná, jako možnost, že vlastníma rukama postavíte mrakodrap.

Organizace síťového marketingu mají také tvar pyramidy. Se dvěma důležitými rozdíly. Lidé, kteří jsou nahoře, tam nebyli jmenováni, ale dostali se vzhůru vlastním přičiněním. Jsou to ryzí selfmademani. Za druhé, každý, kdo vyvine stejné úsilí, dostane se tam také. Když bude lepší, předběhne je ( viz také Jak vydělávat v MLM).

Na podvod tedy neukazuje tvar pyramidy, ale neexistence reálného produktu, prodávaného koncovým zákazníkům nebo členům. Někdy je to zřejmé, jindy tuto otázku řeší soudy. A může se tak stát, že tu samou organizaci v jedné zemi povolí a v jiné zakážou. Pokud chcete mít větší jistotu, doporučuji zajímat se o organizace, které už fungují delší dobu, třeba víc jak 10 let.


Většina si nevydělá

Tři čtvrtiny podnikatelů skončí do 5 let neúspěchem. Vypadá to přehnaně, ale to je tím, že podnikatelé se svým neúspěchem veřejně nechlubí. Tak jako tak by museli přiznat, že si za to můžou hlavně sami. V síťovém marketingu je úspěšnost podobná. S tím rozdílem, že neúspěšní hned přispěchají s vysvětlením: "To já ne, to ti podvodníci".

Nejčastější příčinou neúspěchu je ignorování základu síťového marketingu, duplikace. "Navrhl jsem jim pár změn, protože vůbec nepochopili, že český člověk je jiný. Myslíte si, že to někoho zajímalo? Radši jsem šel od nich, s takovou partou hlupáků bych asi dopadl!" svěřil se jeden z bývalých členů.

Většina z neúspěšných nikdy nepochopila, že rovné šance automaticky neznamenají rovné výsledky. Mezi nimi je spousta práce. Je potřeba překonat posměch a házení klacků pod nohy od lidí z okolí. Je nutné zatnout zuby a dělat i to, co není pohodlné. Je potřeba být vytrvalý a přenést se přes počáteční neúspěchy. A nevěřit, že vám budou hned pečení holubi létat do huby.


Nahoru se leze po zádech těch dole

Ti dole jsou prý zneužíváni k tomu, aby špička pyramidy mohla jezdit ve drahých autech a plavit se luxusní jachtou na tichomořské ostrovy. Já nevím jak vy, ale já to vidím v každé korporaci. S tím, rozdílem, jak jsme si už řekli, že nemáte šanci se na to auto a jachtu vypracovat, i kdybyste tam dělali sto let. Na druhé straně znám lidi, kteří se v síťovém marketingu vypracovali nahoru za tři roky a někteří ještě dřív.

Samozřejmě, že lidé, kteří jsou v organizaci síťového marketingu nad vámi, mají prospěch z vašeho úspěchu. Ředitel korporace také nechodí dělat do provozu, ale je placen za vedení svých podřízeních. Jedna z definic managementu říká, že jde o "dosahování výsledků prostřednictvím jiných lidí". S tím rozdílem, že firemní manažer se nebude snažit, abyste si víc vydělali. Naopak, bude od vás chtít co nejvíc práce za co nejméně peněz. V síťovém marketingu vydělávají lidé nad vámi víc, jen když vám pomohou, abyste i vy zvyšovali své příjmy.


Jak to vidí Ovčáci

Kdo všechny ty hlouposti šíří? Říkám jim Ovčáci. Lidé, kteří se cítí být povolaní, aby ovčí stádo ochránili před nebezpečím. Mají strach z nových věcí. Mají strach, když se něco začne dělat jinak. Všude vidí podvod. Oni jsou samozřejmě výjimkou. Přitom jsou schopni lhát, až se práší. Zřejmě pro dobro věci.

Jeden takový Ovčák mě přesvědčoval, že všechny výrobky, které se v síťovém marketingu prodávají, jsou předražené a nekvalitní. Když jsem se ho zeptal, jak to ví, odpověděl, že většinu z nich testoval. Zajímavé je, že na tom absurdním tvrzení trval, i když nemá laboratoř ani miliony, aby taková zkoumání prováděl.

Je na vás, jestli budete spíš věřit Ovčákům a zařadíte se do ovčího stáda, nebo si seženete skutečné informace. Ty nezískáte na internetu, protože tam se to Ovčáky jen hemží. Ptejte se konkrétních lidí, kteří jsou v síťovém marketingu úspěšní, jsou za nimi vidět výsledky a důvěřujete jim.

 Můj extra tip: Osobně vám mohu doporučit organizaci, která už vstupuje do 18. roku existence (shodou okolností stejně jako můj intuitivní marketing) a funguje bez problémů v 50 zemích světa. Informace o ní najdete ve 3. části IM+ Strategie úspěchu. Je to jedinečný návod, jak začít podnikat bez investic a s malými náklady.

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat dobré podnikání a marketing, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde