Úspěch má většinou dlouhé dodací lhůty

 

"Teď jsem ti dostal do rukou tak zajímavou motivační knížku, že jsi to ještě neviděl." Určitě to znáte. Ale napadla vás někdy napadla otázka, jak je možné, že bylo napsáno a přečteno tolik motivačních knih a návodů, jak dosáhnout všemožného úspěchu, ale lidé se v podstatě moc nemění? Že by si ze všech těch popsaných stránek nebo videí vůbec nic neodnesli? A proč ne?

 
Úspěch má většinou dlouhé dodací lhůty, říká Miloš Toman
 

Každou chvíli někdo nadšeně hovoří o tom či onom autorovi a cituje vám dlouhé pasáže z jeho nového díla. Ovšem když takového člověka potkáte za dva měsíce, pravděpodobně bude - se stejným nadšením - citovat někoho úplně jiného. A přísahat na jeho metodu.

"Většina návodů nefunguje ne proto, že by byly špatné, ale protože u nich lidé nevydrží dostatečně dlouho."


Chybí nám vytrvalost

To, co vám většinou chybí, je vytrvalost. Nadšení je jako požár skladu s papírem. Plameny šlehají vysoko, ale za chvíli je po všem, dokonce ani toho popelu nezbude moc. Vaším cílem však není uspořádat ohňostroj, ale zapřáhnout oheň do práce, asi jako je tomu ve sporáku. Nemůže tedy rychle vzplanout a zhasnout.

Problém je ve zjištění, že známé přísloví "Sejde z očí, sejde z mysli" ani trochu nelže. Informace, byť zajímavé a podnětné, jsou brzy překryty další vrstvou toho, co se vám každodenně valí do vaší mysli jako zpěněná řeka. Pár dní možná ještě držíte v paměti, že byste měli cosi udělat a procvičit, ale pak to jednoduše nenápadně vzdáte.

Ať už se jedná o úspěchy marketingové, reklamní, pracovní či životní, jedno mají společné: největším nepřítelem je pomalé vymizení nadšení, té energie, která je pro úspěch nutná ( viz také Jak kočky chytají myši a lidé úspěchy)

E-book Úspěšný týden od Miloše Tomana


Intuitivní marketing říká: Buďte vytrvalí

V intuitivním marketingu se nemůžete spoléhat jen na osvědčené zásady a postupy, protože ty praktikují všichni. Jistý úspěšný člověk kdysi dostal radu od svého zkušenějšího kolegy: jak poznáš tu správnou příležitost? Jednoduše tak, že popadneš každou... Na druhé straně nemůžete celý život přeskakovat od jednoho návodu ke druhému. Neříkejte tedy hned na začátku "to nejde". Nejdříve se přesvědčte, že je to skutečně tak.

A když pak zjistíte, že to jde, držte se toho. Většina návodů nefunguje ne proto, že by byly špatné, ale protože u nich lidé nevydrží dostatečně dlouho. Ať už jde o úspěch v podnikání nebo třeba hubnutí.

Věnujte prosím pozornost pořadí: Nejdříve zjistěte, o co v návodu jde a jestli je to pro vás užitečné. Teprve pak se zaměřte na vytrvání. I kdybyste 10 let nabírali vodu z moře cedníkem, nic vám to nepřinese. Když vezmete osvědčené postupy a vytrváte v nich, nemůžete být neúspěšní.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru Intuitivních novin